Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å ta abort uten å fortelle det, si jeg mistet. Er det helt grusomt av meg?

Anonymkode: 2f77f...193

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Fame skrev (2 minutter siden):

Ja

Er det bedre han vet jeg valgte å abotere barnet som han ønsket å beholde? Var ikke planlagt.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det bedre han vet jeg valgte å abotere barnet som han ønsket å beholde? Var ikke planlagt.. 

Ja, det vil jeg si.  Synes ærlighet er viktig i et forhold. Jeg ville dog sagt i fra før jeg tok abort 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Syne du skal være ærlig og stå for valget ditt.

Anonymkode: aa0c3...ce3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Syne du skal være ærlig og stå for valget ditt.

Handler mer om at mitt valg skal påvirke han minst mulig og ikke såre han. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ditt valg om du vil ta abort eller ikke. Men det er samtidig fornuftig å være ærlig. Hva om du får en reaksjon i etterkant du ikke var forberedt på? Så skal han gå rundt å lure på hvorfor du ikke er som normalt? Være redd han har sagt eller gjort noe som gjør at du er anderledes. Ikke få muligheten til å støtte deg og forstå deg. 
Det er også et varsels tegn når man ikke er ærlige og åpen. Hvorfor vil du ikke at han skal vite? 

Anonymkode: 048a2...449

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Lite trolig at du greier skjule en abort for din partner. Det er et shitshow som vanskelig lar seg forklare som mens for å si det sånn.

Anonymkode: 10cdc...35f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klarer du å leve med den løgnen på samvittigheten?

Anonymkode: 7e77c...5c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk litt lenger fram enn de neste ukene og månedene.

Si det som det er, ta praten og eventuelle konsekvenser - men ikke lyv for ham!

Anonymkode: 2baba...86c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Lite trolig at du greier skjule en abort for din partner. Det er et shitshow som vanskelig lar seg forklare som mens for å si det sånn.

Anonymkode: 10cdc...35f

Er ikke en spontanabort det også? Han vet jeg er gravid.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tenker du ikke over hva han kommer til å føle når du lyver til han og sier at du har hatt en spontanabort? Å lyve for å lette sin egen samvittighet er skikkelig dårlig gjort.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Klarer du å leve med den løgnen på samvittigheten?

Vanskeligste her er jo valget om å ikke kunne beholde. Vet helt ærlig ikke om jeg tenker det er enklere for han å vite jeg tok valget. Er det vanskligst for meg å leve med å såre han eller med samvittigheten over å ikke være ærlig...

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke en spontanabort det også? Han vet jeg er gravid.

Enten så ønsker du å gjøre det i skjul og skylde på spontanabort fordi han ikke vil støtte ditt valg om abort eller så tør du ikke å stå for ditt valg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er ditt valg om du vil ta abort eller ikke. Men det er samtidig fornuftig å være ærlig. Hva om du får en reaksjon i etterkant du ikke var forberedt på? Så skal han gå rundt å lure på hvorfor du ikke er som normalt? Være redd han har sagt eller gjort noe som gjør at du er anderledes. Ikke få muligheten til å støtte deg og forstå deg. 
Det er også et varsels tegn når man ikke er ærlige og åpen. Hvorfor vil du ikke at han skal vite? 

Dette er ett utrolig vansklig valg. Jeg har både gått gjennom spontanabort og jeg har barn, føler meg trygg på egen reaksjon. Jeg vil ikke han skal trenge å gå gjennom å vite jeg valgte bort dette barnet, enklere for han om han tror naturen gikk sin gang.

AnonymBruker
Skrevet

Enten så ønsker du å gjøre det i skjul og skylde på spontanabort fordi han ikke vil støtte ditt valg om abort eller så tør du ikke å stå for ditt valg. 

Det gjør jeg jo. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du vil lyve for å ikke såre ham? Så det er greit for deg om at han skjuler avgjørelser for deg også? Er det en sånn dynamikk du vil ha? 

Anonymkode: 4099a...6e5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vanskeligste her er jo valget om å ikke kunne beholde. Vet helt ærlig ikke om jeg tenker det er enklere for han å vite jeg tok valget. Er det vanskligst for meg å leve med å såre han eller med samvittigheten over å ikke være ærlig...

Det forstår jeg. Samtidig er det jo en stor løgn som potensielt kan bli større jo mer den mates (av både ham eller deg). Full forståelse for at det er vanskelig, da. Til syvende og sist er det kun ditt valg. Men du bryter jo tilliten hans på en ganske graverende måte ved å ikke legge kortene på bordet. Du vil bli nødt til å spinne på dette hver gang det kommer opp i ettertid. Det høres ubehagelig ut.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes jo det er rart å være i et forhold der du ikke kan være åpen om hva du tenker og ønsker? Det er for stort til å holde hemmelig.

Anonymkode: dea5d...b4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vær ærlig. Det er respektløst å skjule sannheten. Han er far til barnet. Han har rett på å kunne ta et velinformert valg etterpå for hva han ønsker videre. Om du ønsker et varig forhold med han, er lojal og har respekt for han, så er du ærlig. Ville du ønsket at han løy til deg? Hva om det viste seg at han hadde et barn fra før, ville du ønsket at han holdt det skjult for deg? 

Anonymkode: b6383...6e2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...