AnonymBruker Skrevet 14. mars #1 Skrevet 14. mars Hei, Dersom vi tar en hvil i stua på dagtid (22/23 grader), er det innafor om nyfødt på 1 måned sover uten teppe/dyne. Har på henne ullbody og ullbukse. Synes det er ubehagelig å legge henne med dyne eller teppe om vi tar en hvil samtidig. Hva tenker dere? Har også en nattpose mer TOG 1 hun gjerne kunne hatt utenpå ullundertøy…. Redd det fort blir for varmt. Anonymkode: a0157...deb
AnonymBruker Skrevet 14. mars #2 Skrevet 14. mars Tror du bare må kjenne på barnet hvordan temperaturen er. Men jeg hadde ikke vært redd for å bruke et tynt teppe. Er du redd hun skal få det over ansiktet? Og hvordan gjør dere det om natten? Anonymkode: 11717...3ee
AnonymBruker Skrevet 14. mars #3 Skrevet 14. mars Jeg tenker at babyer er like forskjellige som oss voksne mennesker når det kommer til hvor varm man er og hvor lett man fryser. Derfor må du kjenne på baby. Jeg pleier å kjenne i nakken. Jeg har som regel ullbody, ullbukse og ullsokker på dagtid og et tynt hjemmestrikka ullpledd oppå der igjen når baby sover, fordi det er det MIN baby trenger. Anonymkode: 2dc5c...277
AnonymBruker Skrevet 14. mars #4 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror du bare må kjenne på barnet hvordan temperaturen er. Men jeg hadde ikke vært redd for å bruke et tynt teppe. Er du redd hun skal få det over ansiktet? Og hvordan gjør dere det om natten? Anonymkode: 11717...3ee Takk for svar! Har fin temp i nakken når hun hviler i ullundertøy uten teppe. Har bare ikke sovet alene med henne på dagtid før, så blir litt stresset. Tenker å sette alarm på 1 time for å kunne følge litt med. Hun kan gjerne sove 3 timer i strekk på dag. Om natten sover hun i ullpysj og nattpose med TOG 2,5 med 18 grader på soverommet. Anonymkode: a0157...deb
AnonymBruker Skrevet 14. mars #5 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg tenker at babyer er like forskjellige som oss voksne mennesker når det kommer til hvor varm man er og hvor lett man fryser. Derfor må du kjenne på baby. Jeg pleier å kjenne i nakken. Jeg har som regel ullbody, ullbukse og ullsokker på dagtid og et tynt hjemmestrikka ullpledd oppå der igjen når baby sover, fordi det er det MIN baby trenger. Anonymkode: 2dc5c...277 Takk! Det hun også pleier å sove med. Bare redd teppet skal gli oppover mot ansiktet når jeg selv tar en hvil. Anonymkode: a0157...deb
AnonymBruker Skrevet 14. mars #6 Skrevet 14. mars Hvis hun sover greit uten teppe og har en grei temperatur, så trenger hun jo ikke teppe om du er engstelig for det. Anonymkode: 68317...297
AnonymBruker Skrevet 14. mars #7 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis hun sover greit uten teppe og har en grei temperatur, så trenger hun jo ikke teppe om du er engstelig for det. Anonymkode: 68317...297 Tenker jo også det. Blir fort varmt i stua når det er sol, opp mot 25 grader. Synes egentlig det blir for varmt, så må drive å lufte ned hele tiden 😂 gruer meg til sommeren Anonymkode: a0157...deb
AnonymBruker Skrevet 14. mars #8 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar! Har fin temp i nakken når hun hviler i ullundertøy uten teppe. Har bare ikke sovet alene med henne på dagtid før, så blir litt stresset. Tenker å sette alarm på 1 time for å kunne følge litt med. Hun kan gjerne sove 3 timer i strekk på dag. Om natten sover hun i ullpysj og nattpose med TOG 2,5 med 18 grader på soverommet. Anonymkode: a0157...deb Skjønner, dette går nok helt fint uansett hvordan du løser det. Jeg har hatt en ganske varm baby, så ser ofte at andre foreldre har mer klær på barna sine enn vi har. Man må bare bli kjent med sitt eget barn, og lære å kjenne litt etter. Jeg ville ikke vært så bekymret for at teppet skal komme over ansiktet heller, men forstår at du er redd for å gjøre noe feil. Bare prøv å få hvile litt selv også, det er synd om du ikke klarer å slappe av fordi du er bekymret. Blir det for vanskelig for deg, ville jeg brukt en tynn nattpose i stedet, da er det ikke mye som kan gå galt. Anonymkode: 11717...3ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå