Gå til innhold

Mistet sexlysten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, 

Jeg lurer på om noen her har erfart det samme, og om det ble løst på en annen måte en samlivsbrudd? 

Jeg har alltid hatt stor sexlyst med kjæresten min, nesten vært umettelig når det har kommet til det å ha sex med han. De siste 4-5 månedene har han ikke vært så snill med meg, og jeg merker at sexlysten har forsvunnet i takt med at hans oppførsel har eskalert. 

Nå er det ca fem uker siden vi sist hadde sex, og da vi sist hadde sex, så klarte jeg ikke å nyte det sånn som jeg har gjort de siste tre årene. 

Som sagt, så håper jeg på tilbakemeldinger fra noen som har opplevd lignende, og kommet seg gjennom det, uten at det endte i brudd. Hvordan løste det seg?  

Anonymkode: 2b740...adb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er jo ikke rart at du ikke har sexlyst om han ikke har behandlet deg bra. Hvorfor vil du ikke at det skal bli brudd?

Anonymkode: 91de8...eac

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei, 

Jeg lurer på om noen her har erfart det samme, og om det ble løst på en annen måte en samlivsbrudd? 

Jeg har alltid hatt stor sexlyst med kjæresten min, nesten vært umettelig når det har kommet til det å ha sex med han. De siste 4-5 månedene har han ikke vært så snill med meg, og jeg merker at sexlysten har forsvunnet i takt med at hans oppførsel har eskalert. 

Nå er det ca fem uker siden vi sist hadde sex, og da vi sist hadde sex, så klarte jeg ikke å nyte det sånn som jeg har gjort de siste tre årene. 

Som sagt, så håper jeg på tilbakemeldinger fra noen som har opplevd lignende, og kommet seg gjennom det, uten at det endte i brudd. Hvordan løste det seg?  

På hvilken måte er det største problemet at du har en naturlig reaksjon på drittsekkoppførsel??

Han er slem, du blir tørr som du bør.

Hvorfor vil du forbi i et forhold der du blir behandlet på en måte som tar vekk gnist og sexlyst???

Kom deg vekk og finn noen som GIR deg lyst, ikke dreper den🤗

Anonymkode: 4eaa5...e56

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei, 

Det løser seg ved kommunikasjon. Du forteller hva du opplever at han har gjort som har såret deg. Han tar forhåpentligvis ansvar for situasjonen og beklager seg. OG reparerer ved å ikke gjøre de samme tingene igjen. 

Om han ikke tar ansvar for situasjonen og mener at du tar feil så vet du at dere ikke passer sammen. Og da burde det jo bli slutt. 
Helt normalt som kvinne å ikke ha lyst til å ha sex når man ikke føler seg trygg i forholdet.

Anonymkode: 3953e...d18

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Grunnen til at jeg ikke bare går er komplisert og ikke noe jeg ønsker å utlevere her. Jeg forstår deres synspunkt, men akkurat nå så skulle jeg helst hørt fra noen som valgte å bli igjen, og klarte å løse problemet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Problemet er jo ikke at du mister lyst, men at han ikke er snill med deg.

Anonymkode: 22065...5cb

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er helt naturlig at du mister lyst når en mann endrer sin oppførsel til det negative. Det ligger i de fleste kvinner sitt dna, da de er fysisk underlegen en mann og derfor må ha en mann til å stole på. Eneste løsningen her er å finne ut hva som skjer med oppførselen. 

Anonymkode: 850be...063

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det løser seg ved kommunikasjon. Du forteller hva du opplever at han har gjort som har såret deg. Han tar forhåpentligvis ansvar for situasjonen og beklager seg. OG reparerer ved å ikke gjøre de samme tingene igjen. 

Om han ikke tar ansvar for situasjonen og mener at du tar feil så vet du at dere ikke passer sammen. Og da burde det jo bli slutt. 
Helt normalt som kvinne å ikke ha lyst til å ha sex når man ikke føler seg trygg i forholdet.

Anonymkode: 3953e...d18

Takk for tips. Jeg er usikker på om jeg da bør åpne med at jeg har mistet sexlysten, og deretter forklare hvorfor, eller om jeg skal starte med oppførselen hans og til slutt fortelle hva konsekvensen av hans oppførsel, er? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Depresjon KAN være en årsak til dårlig behandling. Det er ingen unnskyldning, men heller en forklaring. Uansett, du bør snakke med ham om hvordan du føler deg behandlet også videre, manglende sexlyst også videre. Men du bør begynne med å få ham til å fortelle hva som skjer og hvorfor han oppfører seg slik han gjør, så kan du fortelle hvordan du reagerer på det.

Anonymkode: eaa16...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er helt naturlig at du mister lyst når en mann endrer sin oppførsel til det negative. Det ligger i de fleste kvinner sitt dna, da de er fysisk underlegen en mann og derfor må ha en mann til å stole på. Eneste løsningen her er å finne ut hva som skjer med oppførselen. 

Anonymkode: 850be...063

Bullshit! 

Jeg er sterkere og mer egnet til å forsvare huset enn samtlige av mine partnere.

Det sier seg sjøl at man mister lysta på noen som er slemme. Tenker du at lesbiske tenner på partner om hun er slem?? 😂

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for tips. Jeg er usikker på om jeg da bør åpne med at jeg har mistet sexlysten, og deretter forklare hvorfor, eller om jeg skal starte med oppførselen hans og til slutt fortelle hva konsekvensen av hans oppførsel, er? 

Du starter med oppførsel.

Sannsynligvis vil han gå rett i forsvar og ikke høre resten.. 

Ønsker deg masse lykke til på din vei, samtidig som jeg ikke kan ønske deg en fortsettelse med en slem partner.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stol på hva kroppen forteller deg. Bli behandlet dårlig = mindre/ fraværende lyst. Du har sunne instinkt, så du bør sette grensene for hva du vil finne deg i asap.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er jo selvfølgelig. Mannen må slutte med å oppføre seg ugreit mot deg, og forholdet må bygges opp igjen til å bli greit å være i. Da kommer forhåpentligvis sexlyst tilbake, med mindre hele grunnlaget for å kunne ha et godt forhold er ødelagt. 

Så fiks forholdet først, om mulig. Om ikke mulig er det absolutt naturlig at du ikke har lyst, og om ikke mulig er det verken grunnlag for forhold eller sexliv. 

Slutt umiddelbart med å ha sex du ikke ønsker. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Trolltunge skrev (4 minutter siden):

Denne er jo selvfølgelig. Mannen må slutte med å oppføre seg ugreit mot deg, og forholdet må bygges opp igjen til å bli greit å være i. Da kommer forhåpentligvis sexlyst tilbake, med mindre hele grunnlaget for å kunne ha et godt forhold er ødelagt. 

Så fiks forholdet først, om mulig. Om ikke mulig er det absolutt naturlig at du ikke har lyst, og om ikke mulig er det verken grunnlag for forhold eller sexliv. 

Slutt umiddelbart med å ha sex du ikke ønsker. 

Takk for råd, jeg setter pris på de av dere som tar dere tid til å besvare spørsmålet mitt 😊 

Jeg har heldigvis ikke hatt noe pliktsex, men siste gangen vi hadde sex så merket jeg at jeg ikke klarte å slippe løs sånn som jeg ellers alltid har gjort, jeg var veldig fanget i mitt eget hode. 

TS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for råd, jeg setter pris på de av dere som tar dere tid til å besvare spørsmålet mitt 😊 

Jeg har heldigvis ikke hatt noe pliktsex, men siste gangen vi hadde sex så merket jeg at jeg ikke klarte å slippe løs sånn som jeg ellers alltid har gjort, jeg var veldig fanget i mitt eget hode. 

TS. 

Fullstendig normalt når han ikke har vært grei mot deg. Vi kvinner trenger tillit, trygghet og trivsel ovenfor menn for å virkelig ønske og nyte sex med dem. Slik er vi skapt, med god grunn også. Så skal dette fikses må forholdet fikses først. Det er den utløsende årsaken til problemet. Problemet med sex er kun em bivirkning av problemet, og det er ikke mulig å fikse denne bivirkningen uten å fikse det utløsende problemet. 

At din sexlyst blir påvirket av hans oppførsel mot deg er helt naturlig og normalt. Noe menn (og kvinner selvfølgelig) må forstå for å beholde et vedvarende godt sexliv med sin partner. Fungerer dårlig være ugrei og så forvente kåt kvinne. Er man ugrei mot sin kvinne mister man sexlivet, enten umiddelbart eller ganske så snart. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...