AnonymBruker Skrevet 14. mars #1 Del Skrevet 14. mars Hvordan få ut engelsken jeg forstår når jeg selv snakker? Jeg har ingen å øve med. Ikke skal jeg reise på en stund. Hjelper det å lese høyt? Blir litt pinlig i lengden å snakke med meg selv. Anonymkode: fc61b...5db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #2 Del Skrevet 14. mars Du kan bruke språk-apper Anonymkode: a9468...bd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #3 Del Skrevet 14. mars slik hadde jeg det med tysk. og slik har jeg det med fransk. Det hjelper å jevnt og trutt å lese mye og lytte til podcasts e.l. samtidig som du leser transkriptet. Anonymkode: 9c1c5...1d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #4 Del Skrevet 14. mars Ja, det hjelper å lese høyt til deg selv. Det gjør at du øver på å få ut ordene. Anonymkode: ea439...c50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #5 Del Skrevet 14. mars Jeg bruker sang når jeg øver på uttale. Akkurat nå holder jeg på med fransk, så jeg har to franske sanger som spilles kontinuerlig nå. Jeg er så lei 😂 Men det hjelper! Anonymkode: 97d64...288 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #6 Del Skrevet 14. mars Hvorfor er det pinlig snakke med deg selv? Det er kun du som hører deg, og dermed kun du selv som dømmer deg da... Anonymkode: 2137e...860 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #7 Del Skrevet 14. mars Da er vi flere. Jeg forstår så å si alt jeg leser hører av engelsk, hører andres grammatiske feil osv., også de som har tilnærmet perfekt uttale osv. Men hvis jeg selv må snakke engelsk uten å ha forberedt meg eller "planlagt" det, f.eks. svare når turister spør om veien osv., høres det ut som om om jeg ikke har vært borti engelsk siden barneskolen. Ordforrådet forsvinner, og aksenten blir så sterk at jeg av og til har tenkt i etterkant at de måtte tro at jeg tullet. Men det er bedre i perioder, altså når jeg har vært på ferie i engelskspråklige land. Så det er vel eksponering som er svaret. Høre på podcaster osv. Anonymkode: 9cf2c...00d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 14. mars #8 Del Skrevet 14. mars ALT kan læres på youtube. Du bare søker på "English speaking practice" eller noe sånt, her er en video som kom opp i søket: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 14. mars #9 Del Skrevet 14. mars Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #10 Del Skrevet 14. mars Treningssak! En må praktisere det for å ikke «knote» Anonymkode: 48930...e6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå