Anna Maria Skrevet 15. mars #61 Del Skrevet 15. mars Hvis noen hadde truet sønnen min hadde jeg uten tvil vært i stand til det. Jeg hadde gjort hva som helst for å beskytte han. Nå er det mer sannsynlig at han måtte reddet meg da, men det er nå en annen sak da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 16. mars Forfatter #62 Del Skrevet 16. mars Baktus2024 skrev (11 timer siden): nødverge har ulike innfallsvinkler..vektere har i oppdrag nødverge for eiendom, uten å kunne drepe noen.. helsevesenet har forsøkt tvang vedr el-sjokk behandling og påberopt seg nødverge på vegne av pasient, ikke medhold…å tilta seg nødv-ergerett på vegne av en annen part og det med bakgrunn i trusler, som i utgangspunktet ikker er nødverge, vil bare fremstå som en psykisk ustabil drapsperson. Dette var jo bare en latterlig avsporing. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #63 Del Skrevet 18. mars Håper dere er villige til å ta straffen og da? For man dreper ikke uten å bli straffet for det. Selvforsvar ja,men mange beskriver noe som slett ikke er selvforsvar. Anonymkode: 6af61...952 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #64 Del Skrevet 18. mars Makavelli skrev (På 15.3.2025 den 18.53): Så om noen står og er i ferd med å ta livet av barnet ditt, da lar du være å gripe inn fordi du tenker det ikke er nødverge….? Man kan skade hardt uten å drepe om man kan noen grep. Anonymkode: 6af61...952 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #65 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 14.39): Vedkommende jeg siterte ville ikke kjempe for var usikker på om hun/han ville leve i en ødelagt verden. Hvilken relevans har spørsmålet ditt tenker du? Anonymkode: 10014...669 Tenker det er helt relevant å stille det spørsmålet når du siterer meg og kaller meg selvsentrert. Det er veldig lett å si jada, jeg ville kjempet og ofret mitt liv på slagmarken - når man aldri har vært i den situasjonen eller vet hva man faktisk ville gjort. Man blir ikke mindre selvsentert av å si javisst ville jeg det. Man har kanskje bare litt mindre selvinnsikt hvis man tror man vet sikkert hvordan man ville reagert. Anonymkode: 49ddc...4b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #66 Del Skrevet 18. mars Ja i min tro er det faktisk ondt og ikke beskytte sin familie mot fare Gud tillot isralittene og drepe fienden som prøvde å drepe dem. Anonymkode: 04931...b65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SisteGang Skrevet 18. mars #67 Del Skrevet 18. mars Jeg hadde lett drept noen som prøvde å skade meg eller dyrene mine, som er min familie. Skulle ønske vi hadde lov å drepe innbruddstyver her, sånn som de har i noen amerikanske stater. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 18. mars #68 Del Skrevet 18. mars (endret) Definitivt. Hadde ikke vært en nødvendighet for meg at det var lovlig heller, bare jeg kunne kommet unna med det - barna mine skal slippe å vokse opp med mamma i fengsel - det er alt som stopper meg. Endret 18. mars av MariaIsabel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #69 Del Skrevet 18. mars Normalt sett nei, i en verden med Putin og Trump ja. Anonymkode: 51dff...bdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillaGorilla<3 Skrevet 18. mars #70 Del Skrevet 18. mars Ja, det kunne jeg. Jeg hadde gjort hva som helst for å redde barna mine. Jeg tror alle er i stand til det i ekstreme situasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 18. mars Forfatter #71 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Håper dere er villige til å ta straffen og da? For man dreper ikke uten å bli straffet for det. Selvforsvar ja,men mange beskriver noe som slett ikke er selvforsvar. Anonymkode: 6af61...952 Tror du skal slå opp nødverge… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #72 Del Skrevet 18. mars Makavelli skrev (43 minutter siden): Tror du skal slå opp nødverge… Hvorfor tror du det? Anonymkode: 6af61...952 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 18. mars Forfatter #73 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hvorfor tror du det? Anonymkode: 6af61...952 Fordi det fremstår ikke som om du vet hva det innebærer ut i fra hvordan du uttaler deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #74 Del Skrevet 19. mars SisteGang skrev (22 timer siden): Jeg hadde lett drept noen som prøvde å skade meg eller dyrene mine, som er min familie. Skulle ønske vi hadde lov å drepe innbruddstyver her, sånn som de har i noen amerikanske stater. Hvorfor det? Hvor ofte har du innbrudd egentlig? Innbrudd hos privatpersoner i Norge er et minimalt problem. Anonymkode: 9344c...d3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #75 Del Skrevet 19. mars I nørverge ja, men som en offensiv handling i krig ville jeg ikke gjort det nei. Anonymkode: 90c2e...a5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ava+, Skrevet 19. mars #76 Del Skrevet 19. mars Ja, tror det skulle gått helt greit👌 I krig, nødverge, beskytte noen som blir angrepet/forsøkt drept, pedofile...null stress altså 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #77 Del Skrevet 19. mars Makavelli skrev (På 18.3.2025 den 17.13): Fordi det fremstår ikke som om du vet hva det innebærer ut i fra hvordan du uttaler deg. Da tar du feil. Men mange her kommer ikke inn under nødverge. Anonymkode: 6af61...952 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #78 Del Skrevet 20. mars Ava+, skrev (På 19.3.2025 den 13.59): Ja, tror det skulle gått helt greit👌 I krig, nødverge, beskytte noen som blir angrepet/forsøkt drept, pedofile...null stress altså Så du har ikke noe problem med å f.eks henrette alle du kommer over fra en folkegruppe hvis du får ordre om det i en krig altså? Anonymkode: 90c2e...a5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ava+, Skrevet 20. mars #79 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Så du har ikke noe problem med å f.eks henrette alle du kommer over fra en folkegruppe hvis du får ordre om det i en krig altså? Anonymkode: 90c2e...a5f Hehe, ikke akkurat det jeg påstod😅 Men hvis alle er pedofile, så ja!👌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #80 Del Skrevet 21. mars Ava+, skrev (På 20.3.2025 den 16.24): Hehe, ikke akkurat det jeg påstod😅 Men hvis alle er pedofile, så ja!👌 Jo. Du skrev "i krig" uten noen andre forbehold. Så befalet ditt ber deg henrette alle jøder, muslimer, kristne, homofile, samer, transer, kortvokste, etc. og du har ikke noe problemer med å gjøre det altså. Anonymkode: 90c2e...a5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå