Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis noen hadde truet sønnen min hadde jeg uten tvil vært i stand til det. Jeg hadde gjort hva som helst for å beskytte han. Nå er det mer sannsynlig at han måtte reddet meg da, men det er nå en annen sak da....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Baktus2024 skrev (11 timer siden):

nødverge har ulike innfallsvinkler..vektere har i oppdrag nødverge for eiendom, uten å kunne drepe noen.. helsevesenet har forsøkt tvang vedr el-sjokk behandling og påberopt seg nødverge på vegne av pasient, ikke medhold…å tilta seg nødv-ergerett på vegne av en annen part og det med bakgrunn i trusler, som i utgangspunktet ikker er nødverge, vil bare fremstå som en psykisk ustabil drapsperson.

Dette var jo bare en latterlig avsporing.

AnonymBruker
Skrevet

Håper dere er villige til å ta straffen og da? For man dreper ikke uten å bli straffet for det. Selvforsvar ja,men mange beskriver noe som slett ikke er selvforsvar. 

Anonymkode: 6af61...952

AnonymBruker
Skrevet
Makavelli skrev (På 15.3.2025 den 18.53):

Så om noen står og er i ferd med å ta livet av barnet ditt, da lar du være å gripe inn fordi du tenker det ikke er nødverge….?

Man kan skade hardt uten å drepe om man kan noen grep. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 14.39):

Vedkommende jeg siterte ville ikke kjempe for var usikker på om hun/han ville leve i en ødelagt verden. Hvilken relevans har spørsmålet ditt tenker du?

Anonymkode: 10014...669

Tenker det er helt relevant å stille det spørsmålet når du siterer meg og kaller meg selvsentrert. Det er veldig lett å si jada, jeg ville kjempet og ofret mitt liv på slagmarken - når man aldri har vært i den situasjonen eller vet hva man faktisk ville gjort. Man blir ikke mindre selvsentert av å si javisst ville jeg det. Man har kanskje bare litt mindre selvinnsikt hvis man tror man vet sikkert hvordan man ville reagert.

Anonymkode: 49ddc...4b5

AnonymBruker
Skrevet

Ja i min tro er det faktisk ondt og ikke beskytte sin familie mot fare Gud tillot isralittene og drepe fienden som prøvde å drepe dem.

Anonymkode: 04931...b65

Skrevet

Jeg hadde lett drept noen som prøvde å skade meg eller dyrene mine, som er min familie. Skulle ønske vi hadde lov å drepe innbruddstyver her, sånn som de har i noen amerikanske stater. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Definitivt.

Hadde ikke vært en nødvendighet for meg at det var lovlig heller, bare jeg kunne kommet unna med det - barna mine skal slippe å vokse opp med mamma i fengsel - det er alt som stopper meg.

Endret av MariaIsabel
AnonymBruker
Skrevet

Normalt sett nei, i en verden med Putin og Trump ja.

Anonymkode: 51dff...bdd

Skrevet

Ja, det kunne jeg. Jeg hadde gjort hva som helst for å redde barna mine.

Jeg tror alle er i stand til det i ekstreme situasjoner. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Håper dere er villige til å ta straffen og da? For man dreper ikke uten å bli straffet for det. Selvforsvar ja,men mange beskriver noe som slett ikke er selvforsvar. 

Tror du skal slå opp nødverge…

AnonymBruker
Skrevet
Makavelli skrev (43 minutter siden):

Tror du skal slå opp nødverge…

Hvorfor tror du det?

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvorfor tror du det?

Fordi det fremstår ikke som om du vet hva det innebærer ut i fra hvordan du uttaler deg.

AnonymBruker
Skrevet
SisteGang skrev (22 timer siden):

Jeg hadde lett drept noen som prøvde å skade meg eller dyrene mine, som er min familie. Skulle ønske vi hadde lov å drepe innbruddstyver her, sånn som de har i noen amerikanske stater. 

Hvorfor det? Hvor ofte har du innbrudd egentlig? Innbrudd hos privatpersoner i Norge er et minimalt problem. 

Anonymkode: 9344c...d3d

AnonymBruker
Skrevet

I nørverge ja, men som en offensiv handling i krig ville jeg ikke gjort det nei.

Anonymkode: 90c2e...a5f

Skrevet

Ja, tror det skulle gått helt greit👌 I krig, nødverge, beskytte noen som blir angrepet/forsøkt drept, pedofile...null stress altså 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Makavelli skrev (På 18.3.2025 den 17.13):

Fordi det fremstår ikke som om du vet hva det innebærer ut i fra hvordan du uttaler deg.

Da tar du feil. Men mange her kommer ikke inn under nødverge. 

AnonymBruker
Skrevet
Ava+, skrev (På 19.3.2025 den 13.59):

Ja, tror det skulle gått helt greit👌 I krig, nødverge, beskytte noen som blir angrepet/forsøkt drept, pedofile...null stress altså 

Så du har ikke noe problem med å f.eks henrette alle du kommer over fra en folkegruppe hvis du får ordre om det i en krig altså?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du har ikke noe problem med å f.eks henrette alle du kommer over fra en folkegruppe hvis du får ordre om det i en krig altså?

Hehe, ikke akkurat det jeg påstod😅 Men hvis alle er pedofile, så ja!👌

AnonymBruker
Skrevet
Ava+, skrev (På 20.3.2025 den 16.24):

Hehe, ikke akkurat det jeg påstod😅 Men hvis alle er pedofile, så ja!👌

Jo. Du skrev "i krig" uten noen andre forbehold. Så befalet ditt ber deg henrette alle jøder, muslimer, kristne, homofile, samer, transer, kortvokste, etc. og du har ikke noe problemer med å gjøre det altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...