Anna Maria Skrevet 15. mars #61 Skrevet 15. mars Hvis noen hadde truet sønnen min hadde jeg uten tvil vært i stand til det. Jeg hadde gjort hva som helst for å beskytte han. Nå er det mer sannsynlig at han måtte reddet meg da, men det er nå en annen sak da....
Makavelli Skrevet 16. mars Forfatter #62 Skrevet 16. mars Baktus2024 skrev (11 timer siden): nødverge har ulike innfallsvinkler..vektere har i oppdrag nødverge for eiendom, uten å kunne drepe noen.. helsevesenet har forsøkt tvang vedr el-sjokk behandling og påberopt seg nødverge på vegne av pasient, ikke medhold…å tilta seg nødv-ergerett på vegne av en annen part og det med bakgrunn i trusler, som i utgangspunktet ikker er nødverge, vil bare fremstå som en psykisk ustabil drapsperson. Dette var jo bare en latterlig avsporing.
AnonymBruker Skrevet 18. mars #63 Skrevet 18. mars Håper dere er villige til å ta straffen og da? For man dreper ikke uten å bli straffet for det. Selvforsvar ja,men mange beskriver noe som slett ikke er selvforsvar. Anonymkode: 6af61...952
AnonymBruker Skrevet 18. mars #64 Skrevet 18. mars Makavelli skrev (På 15.3.2025 den 18.53): Så om noen står og er i ferd med å ta livet av barnet ditt, da lar du være å gripe inn fordi du tenker det ikke er nødverge….? Man kan skade hardt uten å drepe om man kan noen grep. Anonymkode: 6af61...952
AnonymBruker Skrevet 18. mars #65 Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 14.39): Vedkommende jeg siterte ville ikke kjempe for var usikker på om hun/han ville leve i en ødelagt verden. Hvilken relevans har spørsmålet ditt tenker du? Anonymkode: 10014...669 Tenker det er helt relevant å stille det spørsmålet når du siterer meg og kaller meg selvsentrert. Det er veldig lett å si jada, jeg ville kjempet og ofret mitt liv på slagmarken - når man aldri har vært i den situasjonen eller vet hva man faktisk ville gjort. Man blir ikke mindre selvsentert av å si javisst ville jeg det. Man har kanskje bare litt mindre selvinnsikt hvis man tror man vet sikkert hvordan man ville reagert. Anonymkode: 49ddc...4b5
AnonymBruker Skrevet 18. mars #66 Skrevet 18. mars Ja i min tro er det faktisk ondt og ikke beskytte sin familie mot fare Gud tillot isralittene og drepe fienden som prøvde å drepe dem. Anonymkode: 04931...b65
SisteGang Skrevet 18. mars #67 Skrevet 18. mars Jeg hadde lett drept noen som prøvde å skade meg eller dyrene mine, som er min familie. Skulle ønske vi hadde lov å drepe innbruddstyver her, sånn som de har i noen amerikanske stater. 2
MariaIsabel Skrevet 18. mars #68 Skrevet 18. mars (endret) Definitivt. Hadde ikke vært en nødvendighet for meg at det var lovlig heller, bare jeg kunne kommet unna med det - barna mine skal slippe å vokse opp med mamma i fengsel - det er alt som stopper meg. Endret 18. mars av MariaIsabel
AnonymBruker Skrevet 18. mars #69 Skrevet 18. mars Normalt sett nei, i en verden med Putin og Trump ja. Anonymkode: 51dff...bdd
LillaGorilla<3 Skrevet 18. mars #70 Skrevet 18. mars Ja, det kunne jeg. Jeg hadde gjort hva som helst for å redde barna mine. Jeg tror alle er i stand til det i ekstreme situasjoner.
Makavelli Skrevet 18. mars Forfatter #71 Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Håper dere er villige til å ta straffen og da? For man dreper ikke uten å bli straffet for det. Selvforsvar ja,men mange beskriver noe som slett ikke er selvforsvar. Anonymkode: 6af61...952 Tror du skal slå opp nødverge…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #72 Skrevet 18. mars Makavelli skrev (43 minutter siden): Tror du skal slå opp nødverge… Hvorfor tror du det? Anonymkode: 6af61...952
Makavelli Skrevet 18. mars Forfatter #73 Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hvorfor tror du det? Anonymkode: 6af61...952 Fordi det fremstår ikke som om du vet hva det innebærer ut i fra hvordan du uttaler deg.
AnonymBruker Skrevet 19. mars #74 Skrevet 19. mars SisteGang skrev (22 timer siden): Jeg hadde lett drept noen som prøvde å skade meg eller dyrene mine, som er min familie. Skulle ønske vi hadde lov å drepe innbruddstyver her, sånn som de har i noen amerikanske stater. Hvorfor det? Hvor ofte har du innbrudd egentlig? Innbrudd hos privatpersoner i Norge er et minimalt problem. Anonymkode: 9344c...d3d
AnonymBruker Skrevet 19. mars #75 Skrevet 19. mars I nørverge ja, men som en offensiv handling i krig ville jeg ikke gjort det nei. Anonymkode: 90c2e...a5f
Ava+, Skrevet 19. mars #76 Skrevet 19. mars Ja, tror det skulle gått helt greit👌 I krig, nødverge, beskytte noen som blir angrepet/forsøkt drept, pedofile...null stress altså 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars #77 Skrevet 19. mars Makavelli skrev (På 18.3.2025 den 17.13): Fordi det fremstår ikke som om du vet hva det innebærer ut i fra hvordan du uttaler deg. Da tar du feil. Men mange her kommer ikke inn under nødverge. Anonymkode: 6af61...952
AnonymBruker Skrevet 20. mars #78 Skrevet 20. mars Ava+, skrev (På 19.3.2025 den 13.59): Ja, tror det skulle gått helt greit👌 I krig, nødverge, beskytte noen som blir angrepet/forsøkt drept, pedofile...null stress altså Så du har ikke noe problem med å f.eks henrette alle du kommer over fra en folkegruppe hvis du får ordre om det i en krig altså? Anonymkode: 90c2e...a5f
Ava+, Skrevet 20. mars #79 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Så du har ikke noe problem med å f.eks henrette alle du kommer over fra en folkegruppe hvis du får ordre om det i en krig altså? Anonymkode: 90c2e...a5f Hehe, ikke akkurat det jeg påstod😅 Men hvis alle er pedofile, så ja!👌
AnonymBruker Skrevet 21. mars #80 Skrevet 21. mars Ava+, skrev (På 20.3.2025 den 16.24): Hehe, ikke akkurat det jeg påstod😅 Men hvis alle er pedofile, så ja!👌 Jo. Du skrev "i krig" uten noen andre forbehold. Så befalet ditt ber deg henrette alle jøder, muslimer, kristne, homofile, samer, transer, kortvokste, etc. og du har ikke noe problemer med å gjøre det altså. Anonymkode: 90c2e...a5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå