AnonymBruker Skrevet 14. mars #41 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ingen problem. Liker ikke mennesker. De er generelt ikke verdt noe Anonymkode: 439fb...76b Enig! Vi er blitt en nasjon med egoister!! Anonymkode: eb5d2...e11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #42 Del Skrevet 14. mars Det kunne jeg, uten tvil. Alt for mitt barn. Anonymkode: a446c...f16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #43 Del Skrevet 14. mars Jeg kunne uten problemer vært den som hjalp til ved assistert selvmord. Om det noen gang blir legalisert og man får opplæring selv om man ikke er helsepersonell, melder jeg meg frivillig. Anonymkode: 9344c...d3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #44 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er generelt imot menneskeheten og ville lett trykket på en knapp som kun etterlot 10 000 mennesker på jorden med en kombinasjon av genvariasjonen vi trenger og nok kunnskap/evner til å opprettholde befolkningen. De aller fleste trenger vi ikke, så jeg hadde ikke hatt problemer med å drepe hvis det var nødvendig. Evnen til å drepe er jeg derimot ikke sikker på at jeg har. Anonymkode: 8b0bb...3fb Herregud Anonymkode: b4f62...252 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalikalinka Skrevet 14. mars #45 Del Skrevet 14. mars Ja, jeg kunne drept noen dersom jeg mente det var nødvendig. Og dersom jeg mente det var nødvendig ville det heller ikke hjemsøkt eller plaget meg i ettertid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #46 Del Skrevet 14. mars Ja i nødverge og for barna mine.Har blitt forsøkt voldtatt men sloss tilbake så han klarte ikke. Så jeg vet jeg har det i meg å kjempe i nød Anonymkode: 0f87a...c39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #47 Del Skrevet 14. mars Jeg tror de aller fleste kunne tatt liv om eget liv eller livene til ens aller nærmeste stod i fare, så det nok for de fleste ikke særlig stor diskusjon. Det er et større spørsmål om man er villig til å ofre eget liv, om nødvendig, for å redde andre eller det er for å kjempe for å beholde landet fritt. Anonymkode: 1e620...edb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #48 Del Skrevet 14. mars Tror ikke jeg hadde hatt noe problem med å gjøre det om det ble krevd. Anonymkode: 20dac...591 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 15. mars Forfatter #49 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva mener du med "Dette har også med at jeg har skarp trening, slik at jeg har måttet gå runder med meg selv om jeg er i stand til det dersom det trengs" Jeg trur ingen hadde trengt å gå "runder med seg selv" for å kunne forsvare seg selv eller sitt barn!" om det først oppstod en slik situasjon! Anonymkode: eb5d2...e11 Vet du ikke hva skarp trening er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #50 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): 😂 Her er det mye historie!🙈 Anonymkode: eb5d2...e11 Helt klart, vi er vel inne i sesong fem nå av "Naboen fra helvette", og det ser ikke ut til å ta slutt med det første heller 🙈😅 Anonymkode: 0f874...bdc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 15. mars #51 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 9.04): Ja, særlig om noen trua sønnen min er jeg helt sikker på at jeg kunne drept Anonymkode: 69417...81a nødverge på vegne av andre ? trussel er vel ikke engang nødverge..høres ut som en drapsperson det her.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 15. mars Forfatter #52 Del Skrevet 15. mars Baktus2024 skrev (4 timer siden): nødverge på vegne av andre ? trussel er vel ikke engang nødverge..høres ut som en drapsperson det her.. Så om noen står og er i ferd med å ta livet av barnet ditt, da lar du være å gripe inn fordi du tenker det ikke er nødverge….? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 15. mars #53 Del Skrevet 15. mars Makavelli skrev (På 14.3.2025 den 9.00): Forutsatt at det var en lovlig handling og det var nødvendig, som for eksempel i nødverge eller i krig, hadde du da vært i stand til å ta et liv? Personlig har jeg landet på at jeg kunne det, under de nødvendige omstendighetene. Dette har også med at jeg har skarp trening, slik at jeg har måttet gå runder med meg selv om jeg er i stand til det dersom det trengs. Kunne du? Jeg har vært soldat, så det var jo noe en måtte gjøre om det ble alvor. Argumentasjonen for er jo at fienden vil drepe deg. Så kan en jo føre denne videre og da kommer en til nødverge. Da er vel argumentasjonen lik. Så kan en dra det videre til om noen ødelegger familien eller næringsveien din. Da kan en begynne å vurdere, det er selvfølgelig ikke lov, men argumentasjonen noen gjør sitt for å "drepe" deg i overført betydning og forskjellen blir egentlig hvor lang tid det tar. Jeg tror nok endel regelverk og praktisering av dette bør gjøres mer menneskelig slik at en unngår denne problemstillingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 15. mars #54 Del Skrevet 15. mars uten tvil, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 15. mars #55 Del Skrevet 15. mars Makavelli skrev (1 time siden): Så om noen står og er i ferd med å ta livet av barnet ditt, da lar du være å gripe inn fordi du tenker det ikke er nødverge….? nødverge har ulike innfallsvinkler..vektere har i oppdrag nødverge for eiendom, uten å kunne drepe noen.. helsevesenet har forsøkt tvang vedr el-sjokk behandling og påberopt seg nødverge på vegne av pasient, ikke medhold…å tilta seg nødv-ergerett på vegne av en annen part og det med bakgrunn i trusler, som i utgangspunktet ikker er nødverge, vil bare fremstå som en psykisk ustabil drapsperson. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #56 Del Skrevet 15. mars Ja, pedofile som gjentatte ganger har gjort overgrep mot barn. Skulle kremert dem etterpå, og så gravt ned det som eventuelt vært igjen, i et plantefelt for gran. Anonymkode: 6caaf...9b4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 15. mars #57 Del Skrevet 15. mars Hadde lett drept noen som var til fare for barna mine. Uten å blunke, faktisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Breeze Skrevet 15. mars #58 Del Skrevet 15. mars Jeg er pasifist, grunnet vold fra faren min i ung alder. Så har jeg aldri ville rørt et våpen eller slått til noen. Men om noen hadde gjort noe stygt mot min familie, en venn, et barn eller dyr. Om jeg hadde sett det rett foran mine øyne, så hadde jeg nok muligens tydd til vold. Men å ta et liv, det kunne jeg aldri gjort uansett om det er menneske eller dyr. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 15. mars #59 Del Skrevet 15. mars Kun om det var i nødverge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #60 Del Skrevet 15. mars Hadde glatt blåst hue av både Putin og Trump om jeg fikk muligheten. Det hadde vært meg en glede. Anonymkode: 855ed...671 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå