Gå til innhold

Kunne du tatt et liv?

Makavelli

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet ikke før man står i situasjonen, men tror ikke det. Ser ikke for meg at jeg kunne kjempet i krig, så sterk er ikke trangen til å overleve i en ødelagt verden. Men om man kunne fått Trump eller Putin til å forsvinne via fjernkontroll, tja, hvem vet. 

Anonymkode: 49ddc...4b5

Tror du man kjemper i krig kun for å overleve selv? Det er en felles innsats for en bedre fremtid for et felles folk, ikke kun deg selv. Gud, så selvsentrert 

Anonymkode: 10014...669

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er generelt imot menneskeheten og ville lett trykket på en knapp som kun etterlot 10 000 mennesker på jorden med en kombinasjon av genvariasjonen vi trenger og nok kunnskap/evner til å opprettholde befolkningen.

De aller fleste trenger vi ikke, så jeg hadde ikke hatt problemer med å drepe hvis det var nødvendig. Evnen til å drepe er jeg derimot ikke sikker på at jeg har. 

Anonymkode: 8b0bb...3fb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nødverge - uten tvil! For å forsvare barna mine - uten å blunke! I krig… usikker, er nok mer situasjonsavhengig. Hadde ikke klart å henrette en person bare fordi de er på motsatt lag på en måte, men om de er en direkte trussel mot meg og mitt er noe annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Makavelli skrev (1 time siden):

Forutsatt at det var en lovlig handling og det var nødvendig, som for eksempel i nødverge eller i krig, hadde du da vært i stand til å ta et liv?

Personlig har jeg landet på at jeg kunne det, under de nødvendige omstendighetene. Dette har også med at jeg har skarp trening, slik at jeg har måttet gå runder med meg selv om jeg er i stand til det dersom det trengs.

Kunne du?

Jeg har vært utsatt for forferdelig ting og kjenner at jeg glatt kunne tatt livet av noen av individene om jeg hadde kunnet kommet unna med det.

Usikker hvordan det hadde vært å måtte leve med det etterpå, om det hadde vært en lettelse (slik en tror på forhånd) eller om det hadde blitt spikeren i min kiste også.

Jeg har sett noen veldig voldelige videoer på nett der folk dør, noen død av egne handlinger mens andre blir drept av andre eller rett og slett dør i ulykker og det jeg har tatt med meg fra disse grusomme klippene er at det er en ting å sitte trygt i sofaen og spille scenen ut i hodet mens det er noe helt annet å se lyset forsvinne fra øynene til den som dør.. det er ikke så ukomplisert som tv/film maler det, og det å leve med det resten av livet... det er det få som snakker om..

Anonymkode: c6eac...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei,ikke med hensikt å drepe nei. Om det skjedde uten overlegg i selvforsvar er noe annet. 

Anonymkode: 6af61...952

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror du man kjemper i krig kun for å overleve selv? Det er en felles innsats for en bedre fremtid for et felles folk, ikke kun deg selv. Gud, så selvsentrert 

Har du vært i krig selv, siden du vet hvordan du ville reagert i en krigssituasjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I nødverge hadde jeg nok klart å skyte noen som ville drepe meg & min familie +kattene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja - kunne drept min voldtektsmann 

Anonymkode: f1dce...8a4

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du vært i krig selv, siden du vet hvordan du ville reagert i en krigssituasjon? 

Vedkommende jeg siterte ville ikke kjempe for var usikker på om hun/han ville leve i en ødelagt verden. Hvilken relevans har spørsmålet ditt tenker du?

99,9 prosent av de som svarer her har ikke vært i krig så man skriver mer hvilken innstilling man har til å kjempe.  Du ville fått omtrent 0 svar om kriteriet for å gi svar var at den som svarer har kjempet i krig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I nødverge for meg, barna mine og familien, helt klart. Tok nesten livet av noen i nødverge for mange år siden da jeg ble angrepet av en som var i psykose. Men i krig bare for å drepe fienden, den er verre. Vedkommende som du kriger mot kan være der like mot sin vilje som det jeg vil være, og således ville det være å ta et uskyldig liv… det vet jeg faktisk før jeg ev står i situasjonen…

Anonymkode: 9405f...51d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lett. Hadde tatt livet av naboen for lenge siden hvis jeg trodde jeg kunnen slippe unna med det.

Anonymkode: 0f874...bdc

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne gjort det om noen hadde myrdet min sønn, mitt eneste barn. Da hadde jeg fått blod på tann, og gitt faen i hva straffen min ville bli, jeg ville drept som hevn.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å si før man kommer i en situasjon der det blir aktuelt 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva mener du med "Dette har også med at jeg har skarp trening, slik at jeg har måttet gå runder med meg selv om jeg er i stand til det dersom det trengs"

Jeg trur ingen hadde trengt å gå "runder med seg selv" for å kunne forsvare seg selv eller sitt barn!" om det først oppstod en slik situasjon!

Anonymkode: eb5d2...e11

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Lett. Hadde tatt livet av naboen for lenge siden hvis jeg trodde jeg kunnen slippe unna med det.

Anonymkode: 0f874...bdc

😂 Her er det mye historie!🙈

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, foreksempel som aktiv dødshjelp ala Sveits. Der man gjør alt klart og lar pasienten ta resten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ingen problem. Liker ikke mennesker. De er generelt ikke verdt noe

Anonymkode: 439fb...76b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen problem. Liker ikke mennesker. De er generelt ikke verdt noe

Nysgjerrig: Mener du det samme om deg selv? At du ikke er verdt noe? Eller føler du at du er et unntak?

Anonymkode: 27a96...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nysgjerrig: Mener du det samme om deg selv? At du ikke er verdt noe? Eller føler du at du er et unntak?

Anonymkode: 27a96...69c

Mener at menneskeheten som rase ikke er verdt noe, og at planeten hadde hatt det bedre hvis vi ble utryddet 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mener at menneskeheten som rase ikke er verdt noe, og at planeten hadde hatt det bedre hvis vi ble utryddet 

Kan dessverre si meg enig! Menneskeheten er katastrofe!!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...