Gå til innhold

Si opp jobben og begynne som vikar?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Etter snart fem år på samme arbeidsplass, vurderer jeg sterkt å si opp jobben fordi jeg mistrives så sterkt med arbeidsmiljøet der jeg er. Hater hver dag på jobb og er aldri glad lenger. Har søkt kun to faste jobber, av flere årsaker, og endt som nr to av mange søkere begge gangene. Jeg tolker det som at jeg har ok kvaliteter. Siden jeg ikke har funnet drømmejobben ennå men mistrivesså sterkt der jeg er, vurderer jeg å si opp, la det stå til og basere meg på å jobbe som vikar for et vikarbyrå inntil videre. Noen som har gjort det samme? Erfaringer?

Anonymkode: 59a6d...269

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg gjør det nå mens jeg studerer (deltid i voksen alder). Jobber med det jeg vil, når jeg vil. Men jeg tok bare ut studiepermisjon da, så hvis jeg angrer meg så kan jeg gå tilbake. 

Anonymkode: 3cec3...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvem bransje/yrke er du i?

Og har du bolig lån nå? 
Det kan være vanskelig å få lån som vikar.. Men det kommer jo ann på om du er ansatt i vikar byrå eller ikke… 

🙃 Og kjenner følelsen din!!!

Eneste grunnen til at jeg gikk for fast stilling var at banken krevde det ift bolig lån.. 

Jeg gikk ned ca 70 000 i lønn i året på fast jobb, men det hadde ikke så mye å si visst..

Men… begynner i vikarbyrå igjen i August!! 😅

Jeg elsker å flytte meg litt her og der!!

Anonymkode: 8ac49...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gjorde det. Mistrivdes og var utbrent i min tidligere jobb. Ble tilbudt vikariat i annet sted og takket ja! Angrer ikke!! Har fått en helt ny og god hverdag. Har nå et svangerskapsvikariat, men jobben kan bli fast på sikt🤞

Anonymkode: 3758a...a61

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fyller 45 i år og har boliglån. Det er det som holder meg igjen; frykten for å ikke få inn nok penger..

Anonymkode: 59a6d...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 5.46):

Det kan være vanskelig å få lån som vikar.. Men det kommer jo ann på om du er ansatt i vikar byrå eller ikke… 

Anonymkode: 8ac49...f5d

Ekspander  

Nå MÅ folk slutte å gjenta denne usannheten. Banken som skal låne deg penger ser på lønnsslippen din, oftest de siste tre månedene, men det går også fint an å legge fram for lengre tid hvis det er hensiktsmessig, og aldri på ansettelsesforholdet ditt.  

Anonymkode: 23b6c...c02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 7.24):

Nå MÅ folk slutte å gjenta denne usannheten. Banken som skal låne deg penger ser på lønnsslippen din, oftest de siste tre månedene, men det går også fint an å legge fram for lengre tid hvis det er hensiktsmessig, og aldri på ansettelsesforholdet ditt.  

Anonymkode: 23b6c...c02

Ekspander  

Jeg kjenner mange som ikke fikk lån siden dem ikke hadde fast jobb. Så det er ingen usannheter i det. Dem ser på totalen hjelper ikke om du har mye lønn en mnd. dem vil ha en sikkerhet på hver mnd at du får inn nok. Hvert fall så var det slik noen år siden. 

Anonymkode: 07f3e...bf9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gjort det mens jeg studerer nå. Har utbetalt litt forskjellig fra måned til måned, men ligger på ca 35000-42000 utbetalt pr. måned. Kunne tjent mere om jeg hadde tatt alt av vakter, men pga små barn som går i barnehage enda, så ønsker jeg å bare jobbe natt, og ikke så mye helger. Er sykepleier. 

Anonymkode: 8c192...5bd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror det er lurt å spare seg opp litt på sparekonto først, minst en månedslønn? Slik at en tåler den usikkerheten det er å jobbe som vikar. 

Tror også hvilken yrkesgruppe har noe å si. 

Å så må en være villig å Stå på og ta litt hva som helst og ha litt mindre goder. Vikarer har ikke like mye innvirkning i sitt arbeid som faste ansatte f.eks. 

Anonymkode: 239df...64c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sa opp en fast jobb etter bare noen måneder fordi jeg mistrivdes intenst. Jeg fant meg en midlertidig stilling og nå har jeg fast jobb igjen. Det beste ville vært om jeg hadde spart opp mye før jeg sa opp, men jeg måtte bare vekk og tok en sjanse. Poenget mitt er at det bør være en kalkluert risiko og du bør ha en plan b. Lykke til!

Anonymkode: c3cd3...2f8

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...