Gå til innhold

Ga vekk nummeret mitt til en fremmed på tur som spurte på impuls, men sa ifra til kjæresten min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, her om dagen var jeg på tur med familiemedlemmer da en fyr plutselig dukket opp og spurte om nummeret mitt. Jeg har kjæreste og ville selvfølgelig ikke gitt bort nummeret mitt, men på impuls ble det til at jeg ga bort nummeret på watsapp (bor i utlandet et halvt år så det norske nummeret jeg ga er ikke i bruk og kan ikke få mottatt meldinger uansett på vanlig tlf). Jeg var helt satt ut av situasjonen, og angret med en gang. Jeg endret nummer på watsapp så han ikke kunne kontakte meg og ga beskjed til kjæresten min om hva jeg hadde gjort så fort som mulig. 
Han tok det ikke godt imot og vi hadde en lang diskusjon i flere dager. Nå er kanskje forholdet slutt pga en tulleting jeg gjorde. Kan og legges ved at vi studerer sammen og er i utlandet frem til sommeren, så vi vil ikke se hverandre før juni og har ikke sett hverandre siden januar og hvis vi slår opp august.

hva tenker dere? Føler meg som verdens værste menneske

Anonymkode: 48ce2...3b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke blitt imponert over at kjæresten min drev på slikt. Hadde hatt problemer med å stole på de etterpå. Skjønner godt han ikke tok det godt i mot. 

Anonymkode: 8b638...7ab

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Etter hva du her forteller så skjønner jeg ikke hvorfor han reagerer sånn. Det er jo et nummer han fyren ikke får kontakt med deg engang! 

Du hadde jo ikke trengt å si det til han, men prøv og forklar han slik du har gjort her.

Anonymkode: 92b81...6d7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Etter hva du her forteller så skjønner jeg ikke hvorfor han reagerer sånn. Det er jo et nummer han fyren ikke får kontakt med deg engang! 

Du hadde jo ikke trengt å si det til han, men prøv og forklar han slik du har gjort her.

Skrev også enda mer detaljert enn her hva som skjedde så han skulle skjønne hva jeg tenkte. Og nummeret blir aktivert når jeg er i Norge igjen, men det er over 2 mnd til. 
men måtte si det til han, siden syns det hadde vært rart å holde det skjult 

Endret av Anonym1453739
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Litt rart å bli veldig sur, men han blir vel usikker på om du ofte gir nummeret ditt til fremmede som spør.

Det er lov å si nei om man ikke vil gi bort nummeret sitt. 

Anonymkode: fc9aa...ad4

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Som voksen synes jeg det du gjorde var kjemperart. Og ville nok tenkt at du er veldig easy target for å falle for smiger. Dårlig selvbilde? 

Anonymkode: 74ba9...b90

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Er han kjæresten din veldig kontrollerende?

Anonymkode: 16297...a0d

• Nyttig 1
Skrevet

Høres veldig rart ut å gi nummeret sitt til en ukjent fyr som plutselig dukker opp.

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser for meg at du ble satt ut av han som spurte om nummeret ditt, og reagerte uten å tenke. Det kan skje hvem som helst. Hvordan du taklet det i etterkant burde ha mer å si, og der gjorde du alt rett.

Anonymkode: 34f9f...5c0

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt veldig såret hvis kjæresten min gjorde det. Jeg håper du la deg flat og unnskyldte deg, og ikke bare bortforklarte det og forsøke å høres ut som det ikke var noe han burde bry seg om. For isåfall ville den metoden fått meg til å gjøre det slutt. Ikke hendelsen i seg selv, men hvordan det ble håndtert av kjæresten.

Anonymkode: 669a5...a5c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeez. Dere kunne laget romantisk komedie sammen 🤣 Det her (lav selvfølelse blir sammen med usikkerhet) er grunnen til at de færreste som møtes unge faktisk holder sammen resten av livet. 

Et lite livsråd: Hvis han ikke vil være sammen med deg? La han gå.

Hvis du er en del av en gjeng som slutter å invitere deg? La de ha sin egen greie.

Du kan ikke styre hva andre velger å gjøre, men du kan sette grenser for deg selv. Vil noen ha nummeret ditt? Det husker du ikke. Osv.

Anonymkode: 7b58d...348

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om det er alt som skal til og kjæresten slår opp på grunnlag av det. Tro meg det vil bli slutt før eller siden uansett. Alle kan gjøre feil og sånt er ikke grunnlag for og slå opp med mindre man vil finne en grunn for og ikke forsette da

Anonymkode: c36f3...d62

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du dramaqueen og må lage sjau for å få oppmerksomhet? Ingen gir ut nr sitt spontant til fremmede folk. Noe i deg har likt denne mannen og vekket nysgjerrigheten din. Ellers hadde du ikke gjort noe. 

Bra du fortalte det, at du ikke er til å stole på. Hva med neste gang? En mann prøver å kysse deg. Kysser du tilfeldig tilbake da? En person med så lav impulskontroll ville ikke jeg blitt sammen med!

Anonymkode: 46f5e...813

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei, her om dagen var jeg på tur med familiemedlemmer da en fyr plutselig dukket opp og spurte om nummeret mitt. Jeg har kjæreste og ville selvfølgelig ikke gitt bort nummeret mitt, men på impuls ble det til at jeg ga bort nummeret på watsapp (bor i utlandet et halvt år så det norske nummeret jeg ga er ikke i bruk og kan ikke få mottatt meldinger uansett på vanlig tlf). Jeg var helt satt ut av situasjonen, og angret med en gang. Jeg endret nummer på watsapp så han ikke kunne kontakte meg og ga beskjed til kjæresten min om hva jeg hadde gjort så fort som mulig. 
Han tok det ikke godt imot og vi hadde en lang diskusjon i flere dager. Nå er kanskje forholdet slutt pga en tulleting jeg gjorde. Kan og legges ved at vi studerer sammen og er i utlandet frem til sommeren, så vi vil ikke se hverandre før juni og har ikke sett hverandre siden januar og hvis vi slår opp august.

hva tenker dere? Føler meg som verdens værste menneske

Anonymkode: 48ce2...3b0

Snakker om impulskontroll!

Hva hadde du gjort hvis han spurte om å få trusa di? 

Anonymkode: baec0...f0f

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er han kjæresten din veldig kontrollerende?

Anonymkode: 16297...a0d

Er du mentalt tilbakestående ? Er man i et forhold med noen, dealer man ikke med andre, det er nummer 1. Nummer to er at dersom kjæresten ikke hadde reagert på dette, hadde han overhodet ikke vært investert i forholdet. Altså, hvor dumme er folk ? Djeez....

Anonymkode: 6a2bf...799

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk gjort akkurat det samme som deg.

Det er vanskelig å både forstå og forsvare, men det jeg vet er at jeg ble helt satt ut. Dette er mange år siden, men for min del handlet det nok også om at jeg var alene rundt ham (i en bakgate) og at jeg var redd for at han ville slå tilbake hvis jeg ikke ga ham nummeret ... Så jeg bare ga ham nummeret for å fortest mulig komme meg unna. Jeg fortalte det til kjæresten, men han tok det veldig fint og vi lo litt av det (vi har i dag vært sammen i 8 år og har alltid hatt god kommunikasjon/ trygghet i forholdet). Og det høres sikkert helt vilt ut, men som ung slet jeg veldig med å stå opp for meg selv og sette grenser fordi jeg var så redd for folk. Jeg slet mye med angst, for å nevne det.

Jeg vet ikke om du kan hente noe her, men jeg vil bare si at du ikke er alene. Det er vanskelig å forsvare eller å i det hele tatt forstå. Min oppfattelse var at jeg syntes det var vanskelig å si nei fordi jeg var redd han kom til å slå tilbake på noen som helst måte (ikke at jeg pleier å gi ut nummeret mitt, men akkurat da føltes det riktig) ... Du opplevde det kanskje ikke slik, men jeg kan forstå at du ble litt satt ut i øyeblikket og bare gjorde det på refleks, kanskje? Eller av en annen grunn, som du kanskje ikke skjønner helt med en gang. Men lær deg måter å svare på. Si at du har kjæreste og ikke er interessert, i hvert fall. Liksom at du klarer å svare det på refleks neste gang, eller klare å gjenkjenne situasjonen og roe deg mer ned uten å bli satt ut, kanskje? 

Jeg vet ikke, men jeg kan forstå at dette skjer selv om det er absurd samtidig. Uansett - vi har opplevd det samme! Hvor lenge har du og kjæresten din vært sammen? 

Klem fra meg, og håper det ordner seg mellom dere.

Anonymkode: 42b0b...4fb

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Han er bekymret for om ts har manglende impulskontroll. 

Anonymkode: adc95...c9b

• Nyttig 2
Skrevet

Spørsmålet er hva er den egentlige grunnen til at du ga nummeret ditt til den typen ?  
Situasjonen du beskriver er jo er preget av etterpåklokskap, og ikke hva du egentlig tenkte på. 
Veldig rart å gjøre noe sånt om du ikke var på flørten og tok en sjanse uten å tenke på kjæresten din. 
Du viste han at han ikke kan stole på deg 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det at du lar deg smigre av andre menn og synes det er så stas at du deler ut telefonnummeret ditt er et tydelig tegn på at du 1) ikke er 100% investert i forholdet ditt 2) for umoden til å være i fast forhold 3) ikke er til å stole på. 

Det er i utgangspunktet en fillesak og bra du er ærlig. Men det sier også en hel del. Skjønner kjæresten din godt. 

Anonymkode: fdeda...061

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Skjønner at han reagerte som han gjorde, men jeg tenker at du gjorde akkurat som du burde etter at du innså at du gjorde en feil. Det er jo det viktigste, og viser jo også at du ikke egentlig hadde noen intensjon om å snakke med denne fyren. Jeg har kjæreste, men ga en gang snappen min til en innpåsliten fyr på byen for å få han vekk, for å så blokke han med en gang jeg dro fra stedet. Men det er jo vanskelig for kjæresten din å forstå hva intensjonen din egentlig var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...