Gå til innhold

En prøver å hacke meg og jeg vet hvem

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Får mail flere ganger om dagen om «her er engangskoden for microsoft». Og jeg vet hvem som gjør dette. Kan jeg anmelde eller blir det ord mot ord? Kan ikke bytte mailen heller da det er mye jobbrelatert der 

Anonymkode: 7503f...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er mye hacking av kontoer for tiden. Men bytt passord og få på authentication.

Hvordan vet du hvem det er? Og kan du ikke ta kontakt med vedkommende og be de gi faen?

Anonymkode: 15f03...c54

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lag en fake mail og gi vedkommende den 

Anonymkode: d9052...11f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du "vet" hvem som gjør dette så er det jo ikke ord mot ord, men et faktum? Trolig mener du å ha en god formening om hvem som gjør dette, fordi xxxx og yyy. Men dette holder ikke.

Men i utgangspunktet er ikke dette noe reelt problem, ut over at det er irriterende og kanskje ubehagelig. Skift passord til noe som er helt ulogisk (store og små bokstaver, spesialtegn etc), og gjør det flere ganger i året. Aktiverer du i tillegg totrinns autentisering er du safe.

Og så KAN det være helt tilfeldig også: Selv har jeg de siste årene opplevd det samme på min Instagram. Det kommer i bølger, og da kan det i perioder komme melding en gang eller to om dagen, flere dager i strekk.

Anonymkode: 5e0af...25e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du finne kilder på mailen og sjekke ip adressen? 

Anonymkode: d9052...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...