Gå til innhold

Kjip mot kjæresten min?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er i et lite langdistanseforhold. Bor et par timers kjøring unna hverandre så vi sees bare annen hver helg. Vi snakker en del på telefon og facetime. Idag kom vi inn på hvem som ringer hvem, beskjeder før den ene ringer den andre og at det tidligere er sagt «bare ring selv om du tror jeg er litt opptatt». Han er veldig ivrig og vil helst snakke fleeere timer om dagen, mens jeg er mer der at jeg ikke trenger det. Har heller ikke så mye energi til det. Jeg har slitsomme dager, og jeg ser på det å prate i telefonen (prate med noen generelt) som energitakende. Seeeelv om det er kjæresten min. Det har seg slik også at han slipper alt (ifølge han selv) når jeg ringer ut av det blå, mens jeg oftere sier at jeg er opptatt eller ikke er i humør til å prate når han ringer ut av det blå (sier han). 

Når vi er faktisk sammen så blir jeg ikke lei og kan prate med han hele natten omså. 

Men uansett, det jeg skal frem til er om jeg er veldig kjip for at jeg ikke vil snakke så mye i telefonen? Er det dumt at han «slipper» alt, mens jeg gjør ikke det? Er jeg er dårlig kjæreste?

Anonymkode: 8c716...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Folk har ulike behov. Det gjør ingen av dere kjipe. Men det viktige er jo at en snakker om det på en ordentlig måte, snakker om at "her har vi faktisk ulike behov --- " og så dele litt hva hver av dere trenger. Et godt forhold baserer seg på at begge partner ønsker å hjelpe den andre få sine behov møtt. Ikke kompromiss, men å forstå hverandre godt nok til å finne løsninger som er best mulig for begge på samme tid. 

Anonymkode: 6d98d...656

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Folk har ulike behov. Det gjør ingen av dere kjipe. Men det viktige er jo at en snakker om det på en ordentlig måte, snakker om at "her har vi faktisk ulike behov --- " og så dele litt hva hver av dere trenger. Et godt forhold baserer seg på at begge partner ønsker å hjelpe den andre få sine behov møtt. Ikke kompromiss, men å forstå hverandre godt nok til å finne løsninger som er best mulig for begge på samme tid. 

Anonymkode: 6d98d...656

Ekspander  

Dette var veldig fornuftig sagt. Takk!

Anonymkode: 8c716...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og hvor ofte ringer han da?

Kanskje dere heller kan avtale et par tider dere kan ringes den uka dere ikke sees? 

Jeg er også i avstandsforhold, et par timer unna hverandre, bare at vi sees hver helg. Vi ringes en gang i løpet av uka, som regel avtaler vi. Det er ikke alltid det passer å ringe ut av det blå. Vi begge driver med ting på ettermiddagen, og han har et barn i tilegg. Så vi ringes på kvelden når vi er ferdige med det meste som vi driver med, og når ungen hans har lagt seg. 

Anonymkode: 041c3...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...