AnonymBruker Skrevet 14. mars #21 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for tilbakemelding. Jeg spiser ikke kjøtt, og er heller ikke så glad i fisk. Så jeg må tracke litt for å få i meg nok. Hvordan får du i deg så mye fiber uten å få i deg altfor mye kalorier? Frukt og grønt har fiber det altså, men ikke så mye at det monner veldig føler jeg. En banan gir typ 1 g fiber, 100 g druer likeså. Ts Anonymkode: df4b2...9a9 Da kan det være lurt å tracke for å få i deg nok. Jeg får i meg mye fiber og proteiner ved å spise mye bønner, havregryn og granola. Og grønt og frukt, så klart. Spiser havregrøt til frokost, cirka 100 gram havregryn. Spiser cirka 300 gram kikerter eller andre bønnetyper til lunsj. Spiser "vanlig" middag, kjøtt, fisk eller vegetar. Så spiser jeg som regel havregryn, knekkebrød eller bønner til kvelds. Anonymkode: 5a76a...6f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #22 Del Skrevet 14. mars Jeg gir blaffen i om kroppen min for nok fiber og slikt når jeg går ned i vekt. Er vanskelig å dekke alt under ett kaloriunderskudd (passer kun på proteiner og på å få i meg lite karbohydrater). Ta vitaminer og se på det her som en liten periode av livet ditt. Også bruker du resten av livet (når kaloriene er normale igjen) til å spise riktig. Anonymkode: b708d...838 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #23 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Da kan det være lurt å tracke for å få i deg nok. Jeg får i meg mye fiber og proteiner ved å spise mye bønner, havregryn og granola. Og grønt og frukt, så klart. Spiser havregrøt til frokost, cirka 100 gram havregryn. Spiser cirka 300 gram kikerter eller andre bønnetyper til lunsj. Spiser "vanlig" middag, kjøtt, fisk eller vegetar. Så spiser jeg som regel havregryn, knekkebrød eller bønner til kvelds. Anonymkode: 5a76a...6f7 Ja der kan du se. Er ikke noe fan av havregryn heller dessverre. Men spiser andre grove kornblandinger/granola. Men det blir fort mye kalorier også. Ts Anonymkode: df4b2...9a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #24 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ønsker å gå ned i vekt, men samtidig også spise bedre og få bedre helse. Men det er så frustrerende! Man skal ha i seg nok protein. For trening, for metthetsfølelse. Gjerne 100 g om dagen. MEN! Du skal også ha i deg nok fiber. Helst 30 g om dagen. Og så gjerne litt sunt fett i tillegg da. 8 enheter frukt/grønt. Om samtidig være i kaloriunderskudd.... Jaja lykke til til meg selv med å oppfylle alle disse kravene.... Anonymkode: df4b2...9a9 Du trenger ikke overkomplisere ting. Jeg tenker at når folk velger å kjøre en «alt eller intet» type linje i eget liv så handler det om å finne en ytre grunn til å med vilje mislykkes, ikke om at man egentlig synes ting er så «vrient». Folk later som om de tror løsningen er proteinbarer og alt slags merkelig greier når en porsjon lapskaus med pøler eller bønner i svarer ut alle punktene du kommer med over. Det er snakk om et helt normalt kosthold, ts. Og så er en fin regel å huske dette: industrien som eksisterer rundt kosthold (både slanking og de øvrige) tjener kun penger dersom du ikke lykkes. De er ikke vennene dine - de er en industri som kun får beholde kundene sine dersom kundene ikke lykkes. Særlig den delen av industrien som later som om de er «influensere» eller «matbloggere» eller «ernæringseksperter» er det viktig å ikke stole en meter på. Anonymkode: 07b2f...b47 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #25 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg gir blaffen i om kroppen min for nok fiber og slikt når jeg går ned i vekt. Er vanskelig å dekke alt under ett kaloriunderskudd (passer kun på proteiner og på å få i meg lite karbohydrater). Ta vitaminer og se på det her som en liten periode av livet ditt. Også bruker du resten av livet (når kaloriene er normale igjen) til å spise riktig. Anonymkode: b708d...838 Ja jeg innser vel at jeg ikke får i pose og sekk her. Fint med tilbakemeldinger på at sånn blir det under slanking. Skal bare ned ca 8-10 kg så er ikke snakk om årevis med vektreduksjon. Må fokusere mest på protein da jeg vil føle meg mett + bygge muskler. Ts Anonymkode: df4b2...9a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #26 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja der kan du se. Er ikke noe fan av havregryn heller dessverre. Men spiser andre grove kornblandinger/granola. Men det blir fort mye kalorier også. Ts Anonymkode: df4b2...9a9 Ja, både havregryn og granola er kaloririkt. Men også svært næringsrikt og mettende. Spiser ofte 100 gram granola med litt mandelmelk og yoghurt. Det er under 500 kalorier, og metter godt og lenge. Og nesten hele dagsbehovet for fiber. Så det kan jo være et tips om du vil prøve noe annet enn havregryn Anonymkode: 5a76a...6f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #27 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du trenger ikke overkomplisere ting. Jeg tenker at når folk velger å kjøre en «alt eller intet» type linje i eget liv så handler det om å finne en ytre grunn til å med vilje mislykkes, ikke om at man egentlig synes ting er så «vrient». Folk later som om de tror løsningen er proteinbarer og alt slags merkelig greier når en porsjon lapskaus med pøler eller bønner i svarer ut alle punktene du kommer med over. Det er snakk om et helt normalt kosthold, ts. Og så er en fin regel å huske dette: industrien som eksisterer rundt kosthold (både slanking og de øvrige) tjener kun penger dersom du ikke lykkes. De er ikke vennene dine - de er en industri som kun får beholde kundene sine dersom kundene ikke lykkes. Særlig den delen av industrien som later som om de er «influensere» eller «matbloggere» eller «ernæringseksperter» er det viktig å ikke stole en meter på. Anonymkode: 07b2f...b47 Jeg kjører ikke alt eller ingenting. Har jeg gjort det før i livet? Definitivt. Nå er jeg eldre og klokere. Som sagt spiser jeg ikke kjøtt, så det er ikke "bare å" for meg alltid. Ts Anonymkode: df4b2...9a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #28 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ønsker å gå ned i vekt, men samtidig også spise bedre og få bedre helse. Men det er så frustrerende! Man skal ha i seg nok protein. For trening, for metthetsfølelse. Gjerne 100 g om dagen. MEN! Du skal også ha i deg nok fiber. Helst 30 g om dagen. Og så gjerne litt sunt fett i tillegg da. 8 enheter frukt/grønt. Om samtidig være i kaloriunderskudd.... Jaja lykke til til meg selv med å oppfylle alle disse kravene.... Anonymkode: df4b2...9a9 Ikke bare det, men kroppen tar opp maks 21g proteiner per måltid. Jeg erstatter to måltider om dagen med en shake. Starter dagen med havregrøt gjort klar i kjøleskapet fra kvelden før, har tranebær og blåbær i den. Så spiser jeg valgfri middag, bare mindre mengde. Steker i olje og tenker på å få i meg rundt 100/150g kjøtt/fisk/fugl per middag. Jeg er veldig glad i ris og poteter så velger en av de. Føler jeg for noe søtt på kvelden så velger jeg den frukten jeg liker best. Idag ble det kiwi. I helgene bruker jeg mager kesam med funlight og bær som kos. Jeg syns honning er godt, en liten skje honning har gjort til at andre søtsaker ikke frister. Jeg syns egentlig at det er veldig lett så lenge jeg er aktiv nok ellers går det nedover. Dette er tredje gang jeg bruker denne måten på å gå ned i vekt. Har 3 barn, så det er derfor. Trenger du noe for å komme i gang så har psmf diett fungert for meg tidligere. Kjørte på den i 7 dager. Alternativ til kjøtt er å finne oppskrifter med tofu, linser, bønner. En annen sak jeg har pleid å lage er proteinpulver i pannekaker Anonymkode: 8f5e9...c70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #29 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja jeg innser vel at jeg ikke får i pose og sekk her. Fint med tilbakemeldinger på at sånn blir det under slanking. Skal bare ned ca 8-10 kg så er ikke snakk om årevis med vektreduksjon. Må fokusere mest på protein da jeg vil føle meg mett + bygge muskler. Ts Anonymkode: df4b2...9a9 I blant så spiser jeg for å få i meg, ikke alt trenger å være så godt. Hvert fall ikke når det er snakk om en periode. Forsøk couscous, mange måter å lage den på. Den får du med fullkorn også. Anonymkode: 8f5e9...c70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #30 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ikke bare det, men kroppen tar opp maks 21g proteiner per måltid. Anonymkode: 8f5e9...c70 Har du kilde på dette? Stemmer virkelig det? Hvor lang tid må det gå mellom proteinrike måltider? Ts Anonymkode: df4b2...9a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 15. mars #31 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Takk for tilbakemelding. Jeg spiser ikke kjøtt, og er heller ikke så glad i fisk. Så jeg må tracke litt for å få i meg nok. Hvordan får du i deg så mye fiber uten å få i deg altfor mye kalorier? Frukt og grønt har fiber det altså, men ikke så mye at det monner veldig føler jeg. En banan gir typ 1 g fiber, 100 g druer likeså. Ts Anonymkode: df4b2...9a9 Hvis du liker egg så er det bra proteinkilde. De samme gjelder erter og bønner (også bra fiberinnhold). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #32 Del Skrevet 15. mars Jeg spiser for lite når jeg nå skal ned i vekt. Gikk ned litt i begynnelsen men så stoppet det. Klarer ikke å finne ut hva jeg skal spise for å gå ned. Og hodet mitt sier at man skal spise lite og gå sulten for å gå ned i vekt Anonymkode: e7a2e...b0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #33 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 0.41): Ønsker å gå ned i vekt, men samtidig også spise bedre og få bedre helse. Men det er så frustrerende! Man skal ha i seg nok protein. For trening, for metthetsfølelse. Gjerne 100 g om dagen. MEN! Du skal også ha i deg nok fiber. Helst 30 g om dagen. Og så gjerne litt sunt fett i tillegg da. 8 enheter frukt/grønt. Om samtidig være i kaloriunderskudd.... Jaja lykke til til meg selv med å oppfylle alle disse kravene.... Anonymkode: df4b2...9a9 Alle kroppsbyggere får det til? Du trenger bare å spise ren mat Frukt trenger du ikke. Spis 400 g brokkoli Spis havregryn. Kylling. Litt nøtter for fett. Selvs spiser jeg over 2 gram protein per kg kroppsvekt, så 400-500 g kjøtt krever proteinpulver i tillegg. Anonymkode: 2546d...0df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #34 Del Skrevet 15. mars Finn deg en coach, og få satt opp en matplan. Anonymkode: 2546d...0df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #35 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 0.41): Ønsker å gå ned i vekt, men samtidig også spise bedre og få bedre helse. Men det er så frustrerende! Man skal ha i seg nok protein. For trening, for metthetsfølelse. Gjerne 100 g om dagen. MEN! Du skal også ha i deg nok fiber. Helst 30 g om dagen. Og så gjerne litt sunt fett i tillegg da. 8 enheter frukt/grønt. Om samtidig være i kaloriunderskudd.... Jaja lykke til til meg selv med å oppfylle alle disse kravene.... Anonymkode: df4b2...9a9 Dette sier meg at du kan svæææært lite om kosthold. 100g protein er typ 400 kalorier. Fiber får du fra frukt og grønt, som har lite kalorier. Du kan LETT oppfylle disse «kravene» og likevel være i underskudd. Kjøp deg en kalori-app og planlegg dagen så ser du Anonymkode: 1a96e...eb9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #36 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 15.56): Takk for tilbakemelding. Jeg spiser ikke kjøtt, og er heller ikke så glad i fisk. Så jeg må tracke litt for å få i meg nok. Hvordan får du i deg så mye fiber uten å få i deg altfor mye kalorier? Frukt og grønt har fiber det altså, men ikke så mye at det monner veldig føler jeg. En banan gir typ 1 g fiber, 100 g druer likeså. Ts Anonymkode: df4b2...9a9 Banan og druer hører virkelig ikke hjemme på en slankekur! Hvorfor spiser du ikke kjøtt? Det er vanskelig å få i deg nok proteiner uten kjøtt/fisk, men du spiser kanskje mye egg og rene meieriprodukter? (altså ikke UP-mat tilsatt stabilisatorer, kunstig søtning, emulgatorer etc...) AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 16.09): Ja der kan du se. Er ikke noe fan av havregryn heller dessverre. Men spiser andre grove kornblandinger/granola. Men det blir fort mye kalorier også. Ts Anonymkode: df4b2...9a9 Ikke spis granola eller kornblandinger om du skal ned i vekt! AnonymBruker skrev (22 timer siden): Alle kroppsbyggere får det til? Du trenger bare å spise ren mat Frukt trenger du ikke. Spis 400 g brokkoli Spis havregryn. Kylling. Litt nøtter for fett. Selvs spiser jeg over 2 gram protein per kg kroppsvekt, så 400-500 g kjøtt krever proteinpulver i tillegg. Anonymkode: 2546d...0df Rødt kjøtt er en bedre proteinkilde enn kylling. Helst vilt og lam. Anonymkode: f9fca...9cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 16. mars #37 Del Skrevet 16. mars (endret) AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 16.11): Ja jeg innser vel at jeg ikke får i pose og sekk her. Fint med tilbakemeldinger på at sånn blir det under slanking. Skal bare ned ca 8-10 kg så er ikke snakk om årevis med vektreduksjon. Må fokusere mest på protein da jeg vil føle meg mett + bygge muskler. Ts Anonymkode: df4b2...9a9 Regnestykket blir litt annerledes når du samtidig vil bygge muskler. Muskler veier jo også en del. Det er forøvrig vanlig å ønske mer vektnedgang enn man egentlig trenger (vet ikke om det er tilfelle for deg). Dersom du bygger 3 kg muskler og mister 6 kg fett så blir vektnedgangen bare 3 kg, men dette til sammen er nok at du vil se veldig sprek ut. Altså, går du ned 300 gram i måneden i 10 måneder og samtidig bygger 3 kg muskler , så tror jeg du er i mål. Muskelbygging vil gå mye dårligere dersom du slanker deg hardere. Endret 16. mars av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #38 Del Skrevet 17. mars Husk kvinner over 40 trenger hormoner...progesteronmangel gir vannansamling i kroppen....samt gjør at magefettet ikke forbrennes...kun fettet ellers.... Anonymkode: eb284...1e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #39 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 12.40): Unngå småspising gjennom dagen. Det er ikke farlig å være litt sulten inni mellom. Kloke ord! Anonymkode: 30a83...5e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #40 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Husk kvinner over 40 trenger hormoner...progesteronmangel gir vannansamling i kroppen....samt gjør at magefettet ikke forbrennes...kun fettet ellers.... Anonymkode: eb284...1e1 Hvorfor denne hormonpushingen i alle tråder? Anonymkode: 7487c...377 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå