AnonymBruker Skrevet 13. mars 2025 #1 Skrevet 13. mars 2025 For en måneds tid siden kjente jeg en klump i bakhodet, litt til venstre for høyre øre. Jeg trodde først at det var en hoven lymfekjertel og tenke ikke noe mer over det. Etter en tid kom en klump til, og så enda en -altså 3 stykker. Ikke kløe, ikke smerter. Først denne uken tok jeg bilde med mobilen av bakhodet mitt, og oppdaget at jeg har mistet håret i det området. Typ på størrelse med en mandarin, eller litt mindre. Helt uten hår. "Klumpene" ser litt ut som myggstykk i utsende (men føles større/er harde) men ellers er ikke området rødt/irritert. Hva i alle dager kan dette være for noe? Jeg skal til privat hudlege i morgen, men er det noen som kan skjønne hva dette kan være? Når jeg google kommer det opp Alopecia, men det kommer ved ikke sammen med utslett? Utover dette er jeg i fin form, og allmenntilstanden er normal. Anonymkode: e6d0d...2ff
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2025 #2 Skrevet 14. mars 2025 Jeg delte innlegget ditt med ChatGPT, og ba om en biokjemisk analyse av symptomene du beskriver. Da kom det en lang biokjemisk analyse av mekanismer i immunforsvaret. KI diskuterer flere hypotetisk mulige diagnoser og avslutter slik: "Oppsummering av det biokjemiske mysteriet: ➡ Vi står overfor en situasjon der immunsystemet enten angriper, overreagerer eller ikke fungerer optimalt i det lokale vevet. Klumpene og hårtapet kan være manifestasjoner av dette. Spørsmålet blir dermed ikke om dette er immunrelatert, men hvilken form for immunologisk dysfunksjon vi ser her." Og så legger den til at "Det blir spennende å se hva hudlegen finner ut!" 🙂 Har du forsøkt å dele innlegget ditt med ChatGPT? Anonymkode: 207de...039
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå