Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 30+ og har vært i et par ganske destruktive forhold siste 10 årene. Jeg har nok alltid valgt menn som er mindre flotte. I senere tid har jeg skjønt at jeg har valgt disse mennene, fordi da «trenger jeg ikke være så redd for å bli forlatt». Ja, det er helt sykt.

Nå har jeg møtt en fantastisk mann, både personlighetsmessig, men også utseendemessig. Han er den flotteste jeg har sett, er super veltrent og har et nydelig ansikt.

Og så var det meg da. Jeg er, i følge de rundt meg, «supermodell pen». Liten, slank, blond, fint smil. Jeg har alltid hatt menn etter meg, og får ofte høre av både det motsatte og det samme kjønn at jeg er nydelig og vakker.

MEN JEG HAR SÅ DÅRLIG SELVTILLIT OG SELVBILDE…… at jeg blir helt koko. Jeg er så ekstremt selvkritisk. Føler meg aldri bra nok - verken utseendemessig eller personlighetsmessig. Føler meg nesten bare enda styggere når jeg har sminket og stelt meg. Og jeg FATTER IKKE hvorfor denne flotte mannen vil ha meg!? Han er bare så skjønn og fin en fyr, men det er så vanskelig for meg å slappe av med han og faktisk stole på at han vil ha MEG. 

Kan noen kjenne seg igjen? Hva i alle dager skal jeg gjøre for å føle meg bedre? 

Jeg har begynt å trene og spise sunt, da jeg har lest at dette skal hjelpe på selvbildet… Men jeg skjønner bare ikke hvordan jeg skal klare å snu tankegangen min.

Dette gjelder jo primært utseendet mitt, men også litt personligheten. Jeg er et normalt bra menneske, har tatt en bachelor og 1 års videreutdanning alene med to barn, kjøpt meg bolig og bil… Jeg strever f.eks. med at jeg ikke har noen hobbyer og eller noe jeg brenner for. Føler meg uinteressant når menn spør om dette. Jeg pleier å svare: Jeg har vært alene med barn i 10 år og jobbet all den tid jeg har hatt mulighet. Jeg har ikke hatt tid til å dyrke hobbyer. Men det også får meg til å føle meg som en taper…..

Anonymkode: 3e90b...ee3

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så uendelig trist og bortkastet at en ung og dyktig og vakker kvinne som deg skal gå rundt og føle deg sånn. Jeg tror du bør finne en psykolog for å få hjelp til å bedre selvfølelsen.

Anonymkode: 10e70...82b

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å komme i kontakt med ditt indre barn. Skjedde det noe i oppveksten som forklarer hvorfor du føler det sånn? Hvordan ville du trøstet ditt eget barn om hun fortalte at hun følte det sånn? Du fortjener de samme gode ordene som du ville gitt til andre.

Og dette med hobbyer.. det er ikke noe alle har. Du er god nok likevel. 

Anonymkode: 478ca...af6

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...