Fjaselina Skrevet 13. mars #1 Del Skrevet 13. mars Eg har sett ei slik nettside, eller kanskje ein app, der alle kunne registrere flyreiser og få ein kompensasjon dersom flyet er forsinka. Men eg finn ikkje igjen denne.. tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona123 Skrevet 13. mars #2 Del Skrevet 13. mars Airhelp 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #3 Del Skrevet 13. mars Du kan gjøre dette selv, og slippe å betale gebyr. Flyselskapene gjør det vanskelig å finne fram til skjemaene, og de lager dem også kompliserte med vilje slik at de regner med folk vil gi opp, antar jeg. Men jeg googlet for eksempel fra Lufthansa sitt skjema, og fikk tilbake 8500kr 👍🏻 Anonymkode: 44f2a...fb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #4 Del Skrevet 13. mars Flyhjelp eller airhelp. Men de beholder 30-40% av summen da, så det er gunstigere ta det direkte via selskapet. Anonymkode: 6e8b1...bbd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #5 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Flyhjelp eller airhelp. Men de beholder 30-40% av summen da, så det er gunstigere ta det direkte via selskapet. Anonymkode: 6e8b1...bbd Ja, jeg vil si det er GOD timebetaling å gjøre jobben selv! Det tok meg maks ti minutter. Vær obs på at det er mange unntak, da, som kan gjøre at du ikke får noen erstatning. Mange forsinkelser skyldes ting som er utenfor flyselskapets kontroll (været etc), og da får man ikke noe. Jeg ble veldig forsinket som del av en gruppe på en reise, forsinkelsen skyldtes en teknisk feil/skade, altså noe som var under flyselskapets kontroll. Jeg fikk penger, det fikk flere andre. Mens andre igjen, på det samme flyet, fikk avslag fordi de mente det var utenfor flyselskapets kontroll. Så samme sak - ulike utfall, på tross av klager. Da ville jeg tatt det med et selskap ala Flyhjelp, men kun da. Anonymkode: 44f2a...fb4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 14. mars #6 Del Skrevet 14. mars Slike selskaper bør man som hovedregel styre unna. Har du krav på erstatning er det dumt å gi 30-40% av DIN erstatning til noen som fyller ut skjema for deg. Det er en lovpålagt kompensasjonsordning med relativt klare regler. Eneste grunnen til å bruke slike er om du får avslag fra flyselskapet i første runde, og du mener du har krav på erstatning og ikke kommer noen vei. Da kan slike være til hjelp. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #7 Del Skrevet 14. mars Brukte flyhjelp en gang da dette var rimelig nytt. Vi skulle være borte noen måneder, og flyet var noen timer forsinket. Forsinkelsen spilte egentlig ingen rolle for oss. Fikk tilbake rundt 7000 hvis jeg ikke husker feil, og var på konto lenge før vi reiste hjem. Jepp, kunne sikkert gjort selv og fått tilbake et par tusenlapper til eller noe, men det var bekvemt å overlate alt til noen andre – som også følger opp hvis det er uenighet. Men den gang var informasjon om dette egentlig ikke like tilgjengelig som i dag. Junior flyr ofte, og sier det i våre dager er svært enkelt å ordne alt dette selv, men igjen: blir det uenighet (f.eks. om det er knappe tidsmarginer) så er det behagelig å ha noen som tar fighten for deg. Anonymkode: 16ff6...bde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #8 Del Skrevet 14. mars Ta det direkte med flyselskapet først. Ofte prøver de seg på at du ikke har krav på noe, selv når du siterer dem direkte på deres egne regler. Hadde en lang kamp med et flyselskap på dette, tok nesten et år. Får man ikke medhold kan man gå videre til Flyklagenemnda. Anonymkode: 8b386...850 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 14. mars #9 Del Skrevet 14. mars Jeg gjorde jobben selv (nettskjema, last opp bilde av kvitteringer med utlegg) og fikk 300euro pr pers i refusjon. Hadde vært nøyaktig samme jobb med 40% mindre utbetalt om jeg hadde brukt airhelp 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå