AnonymBruker Skrevet 14. mars #21 Del Skrevet 14. mars Bor selv i borettslag med garasje plass. Vi får ikke lov til å parkere annet enn bil eller motorsykkel der. Vi kan leie ut plassen, men kun til de som bor i samme borettslag. Mange har henger og dekk stående uten at noen bryr seg. Anonymkode: b8e2d...dd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 14. mars #22 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg synes det er er unødvendig av deg å lage så mye konflikt ut av dette. Se så mange som rammes. Du bør la styret overta den garasjen og samtidig la han kompisen det er snakk om få lov til å tjene penger på å leie ut leiligheten din. Da blir det fredelig for alle. Anonymkode: 323fa...876 Kan ikke du gi bort garasjen din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #23 Del Skrevet 14. mars Så dere mener dere er et garasjelag, men når leder døde løftet ingen en finger for å administrere videre drift??? Og nå er dere sure fordi dere mener dere eier garasjene men alle gir full faen i hvordan det organiseres og driftes? 🙈 Klassisk borettslag. Flertallet gidder ikke bry seg eller engasjere seg før noe rammer dem personlig. Og da er det plutselig himmel og helvete av engasjement. Når saken har lagt seg holder alle kjeft om alt som ikke berører dem direkte. Anonymkode: 80760...d4f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 14. mars #24 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg kan dokumenter via finn at leilighetene blir solgt med garasje, og jeg vet om flere som har kjøpt enheter, men ikke hva de betalte for de. Gå inn på kartverket og finn grunnboken tilknyttet andelen. Der vil du se om garasjeplassen er oppført som en tilleggsdel eller en rettighet tilknyttet din andel. I så fall kan ikke styret frata deg den uten ditt samtykke. Du har vel også et skjøte hvor det fremgår eventuell garasjeplass? Er det slik å forstå at styret har sendt denne eposten for å varsle om en sak som vil fremmes på generalforsamlingen? I så fall tenker jeg at det er greit. Da kan du, evnt sammen med andre, utforme et motforslag. Det kan f eks være at det opprettes et nytt garasjelag med forslag til kandidater. Hvis det mangler fastsatte vedtekter, legg det også frem som del av forslaget. Når det gjelder hva plassene benyttes til og av hvem, er det ganske vanlig at bruken er begrenset til kjøretøy. Hvis ikke, kan det fort bli en ekstra bodplass, med det rotet og den brannfaren det representerer. Så er det en kjent sak at tomme plasser skaper irritasjon hos de som gjerne skulle hatt en plass til sitt kjøretøy. Men kan jo hende at de som ikke bruker plassen sin selv i det daglige, allikevel trenger den når familie kommer på besøk osv. Har man faktisk kjøpt plassen sammen med andelen, tenker jeg at det ikke vedkommer noen om den plassen står tom halve året eller mer. Jeg synes det er en uting at folk utenfra borettslaget skal kunne benytte garasjeanlegget som andelseierne betaler drift og vedlikehold av. Her jeg bor er det kun tillatt å selge og leie ut plasser til de som faktisk eier bolig her. Mitt råd er å benytte denne anledningen til å få mer ordnede forhold rundt garasjene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #25 Del Skrevet 14. mars Er samme her. De som har garasje må bruke den. Er jo ikke ubegrenset parkeringsplasser heller Anonymkode: c0e3c...a81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #26 Del Skrevet 14. mars Vet der min onkel bor er det slik ingen får tildelt garasje hvis de ikke har bil, kun bil lov. Er ikke nok garasjer der i forhold til leiligheter, så onkelen min leier da hel års plass i et garasje anlegg rett borte i gata Anonymkode: fdc19...a1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #27 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte 🫣 Alle andelseierne fikk i kveld e-post fra styret om at alle med garasje var pålagt å bruke den kun til bilen sin, ingenting annet, ellers ville styret redisponere de til den de mente hadde større behov… Alle som hadde garasje var også pålagt å bruke den og hadde ikke rett til å stå på utsiden av garasjen eller parkere i gaten… Dette er et gammelt borettslag, og garasjene ble bygget av et garasjelag på 60 tallet. Garasjene har blitt betalt for, overdratt med leilighet og solgt internt i over 60 år. Selv har jeg eid i over 20 år, men bruker garasjen til hengeren, ikke bilen - så utifra det styret skriver i brevet bryter jeg deres splitter nye regel og de kan kreve at jeg gir den fra meg helt uten erstatning. Det er mer enn nok parkeringsplasser i borettslaget, og styret tillater beboere å parkere både båter, hengere og store bobiler på fellesarealet, så jeg forstår ikke hvorfor styret velger å starte konflikter med alle andelseierne på kveldstid 🤯 Har styret rett til å redisponere garasjer nå som lederen for garasjelaget har gått bort og vi ikke lenger er et formelt lag? Hva skal vi gjøre om de forsøker å utøve vedtaket om hva som er lov å oppbevare i garasjer og begynner å inspisere eller rydde det de nå hevder er «Borettslaget eiendom» ? PS- Dette kommer også kun få dager etter at et medlem av styret banket på døren min og lurte på å overta garasjen min, for han hadde en kompis som trengte plass til å lagre en bil, og «han bodde bare 20minutter unna så det passet perfekt» 😒 Anonymkode: 11785...675 Hva som er lov og ikke lov er regulert i dokumenter du fikk og signerte da du kjøpte og overtok bolig med garasje. Ingen her er synske og kan se hva som står skrevet i dine papirer, eventuelt hva som er tinglyst i kartverket. Vi vet heller ikke hvilke ordensregler eller andre regler du har i ditt brl mht garasjen. Men det som er opplest og vedtatt er at der er regler fra brannvesen og andre på brannsikkerhet som gjør at bil er det som skal oppbevares i garasje. Selv ikke hjulene til bilen din har du lov til å oppbevare i garasjen, når hjulene ikke er montert på bilen. Brannregler m.m. er ikke noe brl bestemmer, men de skal håndheve reglene når beboerne ikke forholder seg til reglene. Hvem tror du blir ansvarlig om det brenner? Jo, styret. Anonymkode: 30ecb...9bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå