Gå til innhold

Noen som har erfaringer fra forhold med menn som tilhører mc-klubbmiljø?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det red flag? Noen som vil dele erfaringer? Er snakk om typ HA, bandidos etc. ikke bare en lokal motorsportklubb liksom. Fyren jeg har møtt virker veldig snill og mild, men blir jo litt skeptisk når det viser seg at han er aktivt medlem i en slik klubb. Men har jeg grunn til det? 

Anonymkode: 0f7ab...413

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Definitivt.

Anonymkode: 5791b...9b9

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en kompis i Bandidos, styr unna! Du vil ikke bli en del av det miljøet der. Latterlig greie, og farlig.

Anonymkode: 80dcc...541

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Styr unna

Anonymkode: cae2c...afb

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har erfaring. Hold deg unna.

Anonymkode: 4079a...6ea

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok. Tenker at magefølelsen min sier det samme. Men noen som vil utdype hva som er årsaken til at man bør styre unna? Blir man involvert i kriminalitet etc? TS 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Et miljø preget av organisert kriminalitet og grov vold er rødt flagg for meg. 

Anonymkode: 80ec5...a63

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig. Klubbene du nevner er kriminelle idioter.

Det finnes ellers mange trivelige, sosiale MC-klubber der fellesnevneren faktisk er interesse for motorsykler.

Anonymkode: 8c9c3...e7e

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Veldig rødt flagg. Umodne menn,  som tenker vold er en grei måte å løse problemer på. Handel med narko, mye pengeinnkreving( vold), mange har rus/psyk problemer, evt økonomiske problemer.  Klubben er ALLTID først. Mye " obligatorisk oppmøte", hvis ikke du møter så blir det straff.  

Veldig rødt flagg. Selvsagt kan de oppføre seg hyggelig, men det er bare på overflaten.

Anonymkode: 992ed...2ae

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Typ HA og Bandidos er ikke motorsykkelklubber, det er kriminelle gjenger med motorsykler. 

• Liker 6
  • Nyttig 10
Skrevet

Hadde holdt meg unna en som holdt seg med 1% klubb. 

HusetsHerre kjører sykkel og er med i klubb, har 3 delt ryggmerke men det er harmløse greier. Heldigvis. Det er menn med familie og vanlige jobber. Men dette er en 99% klubb da.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Latterlig greie, og farlig.

Jeg tror dette er en enkel og presis oppsummering.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er det red flag? Noen som vil dele erfaringer? Er snakk om typ HA, bandidos etc. ikke bare en lokal motorsportklubb liksom. Fyren jeg har møtt virker veldig snill og mild, men blir jo litt skeptisk når det viser seg at han er aktivt medlem i en slik klubb. Men har jeg grunn til det? 

Jeg har en eks som er medlem i sånt, styr unna. Du får snart se de andre sidene av ham... man er ikkr medlem av en 1% klubb fordi man har livet på rett kjøl og alle de gode verdiene. Tvert om, det er den ene prosenten som stiller seg utenfor samfunnet. Do the math. 

Anonymkode: ddc23...485

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du spurt han hvorfor han har valgt den klubben fremfor en familievennlig klubb?

Anonymkode: b1ccd...337

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Det at han involverer seg i et kriminelt miljø er vel så rødt man kan få et flag! Alle kan gjøre feil eller tabbe seg ut en gang, men menn som så målrettet oppsøker voldelige miljøer er selfølgelig farlige. Man blir ikke medlem av en kriminel gjeng på grund av et enkelt feilgrep liksom.

I tileg til faren for vold og kriminalitet, må du tenke på hvordan omgangskretsen din komner til å reagere. Om en vennine hadde fortalt meg at hun hadde blitt sammen med en kriminel mann med lav terskel for vold, hadde jeg blitt vedlig bekymret for henne! Hadde hun forsatt et slikt forhold ville jeg trolig tatt avstand, han hadde aldri blit inkludert i venne gjengen som en normal mann! 

Endret av Pippi Lotta
  • Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Joda, joda. Men han sier selv at han er medlem pga samhold, kompiser fra langt tilbake som er med, at media har skapt et forvrengt bilde av hva disse klubbene egentlig er osv osv. viser til disse som var med i Tangerudbakken - at tv Norge aldri ville sendt det dersom de fra HA var kriminelle. Tror det var noen fra HA som var med å hjalp de i Tangerudbakken eller noe. Ikke helt skjønt det der. Men han mener at de som sier at miljøet er destruktivt enten har lest det i media eller sett for mye på film. Han fremstiller HA som vanlige menn med en uvanlig sterk kjærlighet for sykler.. 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel helt an på hva slags klubb det er. Kriminelle og shady folk finnes hvor som helst og i hvilket som helst miljø. Men, jeg har tidligere vært sammen med et klubbmedlem. (Uten felles barn involvert) Det er i grunnen samholdet i klubben som blir høyest prioritert. Det er ikke familievennlig. Da de er mye med klubben og det er mye rus involvert i festene. Hemmelighold kan det også være fordi de ikke kan dele med partner hva som skjer i miljøet. Mye utroskap er det også. Og de bikerne dekker over hva som helst for hverandre 

Anonymkode: cdbae...686

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man er ikke med i 1% klubber for at man stilte opp på dugnad i barnehagen for å si det slik 😉 De er kriminelle og går seriøst over lik til tider. 

Anonymkode: 88290...d19

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

1%-klubb er mere enn ett 🚩. Tror det er alle de røde flaggene du finner i flaggfabrikken. Du vil aldri være nr 1. Du har en partner som har meldt troskap til "brødrene" sine. Dvs redde de fra problemer. 

Anonymkode: 10b73...8cc

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ok. Tenker at magefølelsen min sier det samme. Men noen som vil utdype hva som er årsaken til at man bør styre unna? Blir man involvert i kriminalitet etc? TS 

En av «lokalitetestest» her for bli tatt opp fra prospect til medlem var å dytte kona ut av en kjørende bil (Nord-Norge). Just saying. Stort rødt flagg, lokaliteten din til klubben skal være høyere enn til kona liksom . 

Anonymkode: c3069...42c

• Liker 3
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...