Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Å slette noen fra vennelisten på Facebook er opp til hver og en, mange årsaker osv. Har aldri hatt det behovet da jeg kun har folk jeg omgås med ellers, og et par bekjentskaper fra ungdomstiden. Oppdaget at den ene av disse fra ungdomstiden hadde slettet meg på Facebook, men ikke på insta, så jeg blokkerte vedkommende på begge platformer.  Nå fikk jeg plutselig en sms fra vedkommende hvor det spørres hvorfor jeg har blokkert, så tydelig at vedkommende har forsøkt å gå inn på profilene mine. Jeg svarte at jeg fant det merkelig med den meldingen i og med at vedkommende hadde slettet meg, og at jeg blokkerte nettopp pga snoking.  Folk er rare.

Anonymkode: 0e97f...a25

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig rart av deg å blokkerer for noe sånt. Er ikke noe uvanlig å slette folk. Er mange som gjør det for tida, pga Facebook er noe drit.

Anonymkode: d37d5...0ef

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor blokkere? Du kunne jo bare slettet vedkommende? Det er vel lite sannsynlig at hn snoker på profilen  din når hn har tatt seg bryet med å slette deg?

Anonymkode: 6a7f8...119

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Slettet på facebook men ikke insta? Høres jo ut som det var sletting ved en feil?

Anonymkode: 24009...a53

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor blokkere? Du kunne jo bare slettet vedkommende? Det er vel lite sannsynlig at hn snoker på profilen  din når hn har tatt seg bryet med å slette deg?

Hn må jo ha snoket for å ha funnet ut at hn var blokkert

AnonymBruker
Skrevet

Noen sletter eller deaktiverer facebook-kontoen sin, og da forsvinner de fra vennelisten. Sikker på at det ikke er det som har skjedd her? Forresten forskjell på å rydde i vennelisten og å aktivt blokkere noen syns jeg. Men du er fornærmet uansett forstår jeg 

Anonymkode: a7a4d...379

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hn må jo ha snoket for å ha funnet ut at hn var blokkert

Ikke på Insta. Der var de fremdeles venner. Kanskje TS er en av disse som legger ut usigelig kjedelige ting på Facebook, men holder Instagram interessant, da oppdager jo vedkommende at hn er blokkert der

• Liker 1
Skrevet

Jeg sletter friskt (men har aldri blokkert) på Facebook, der er jeg mer privat og derfor også restriktiv på hvem jeg gir tilgang og innsyn, mens på insta er det fritt fram for alle fordi jeg bruker det helt annerledes.  Det er jo litt pussig å det ene øyeblikket si at du ser at man kan ha grunner til å slette noen, men at du aldri har kjent det behovet, for så i det neste blokkere noen fordi de har slettet deg,  uten at du vet grunnen til det.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes din reaksjon er den merkeligste her...

Jeg slettet jevnlig folk på facebook som jeg ikke hadde særlig kontakt med da jeg fortsatt brukte facebook. Instagram har alkltid vært mer lavterskel for meg, der har jeg mange jeg ikke vet hvem er engang. Men jeg har aldri blokkert noen... Og jeg ville aldri blokkert noen som en hevn for at de hadde slettet meg...

Anonymkode: 40ffc...138

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her er begge rare... Det er ikke noe rart i utgangspunktet at hun har slettet deg fra facebook, men du er barnslig og reagerer med blokking, hvorpå hun igjen finner ut at du har blokket, så vitner det om mye mer enn tilfeldigheter og vanlig opprydding av venner og bekjente....

Anonymkode: 7e6fa...6dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kunne ikke du også slette, i stedet for å blokkere? Virker veldig passiv-aggressivt, selv om du bedyrer at du egentlig ikke bryr deg. 

Anonymkode: f76c7...eec

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Joda det er sannsynlig. Har ei kollega som åpenbart ikke liker meg. Jeg oppdaget at hun hadde sluttet å følge meg på insta,  samt fjernet meg som følger..Allikevel ser jeg at hun snoker på profilen , fordi hun til stadighet vises inne på storyen min. Folk er rare 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 21.02):

Å slette noen fra vennelisten på Facebook er opp til hver og en, mange årsaker osv. Har aldri hatt det behovet da jeg kun har folk jeg omgås med ellers, og et par bekjentskaper fra ungdomstiden. Oppdaget at den ene av disse fra ungdomstiden hadde slettet meg på Facebook, men ikke på insta, så jeg blokkerte vedkommende på begge platformer.  Nå fikk jeg plutselig en sms fra vedkommende hvor det spørres hvorfor jeg har blokkert, så tydelig at vedkommende har forsøkt å gå inn på profilene mine. Jeg svarte at jeg fant det merkelig med den meldingen i og med at vedkommende hadde slettet meg, og at jeg blokkerte nettopp pga snoking.  Folk er rare.

Ja, folk er rare. Det merkeligste er at de kan ha grenser for seg, men reagerer på at du har grenser tilbake🤣

Har en tidligere venninne som slettet alle fra sitt gamle liv. Oppdaget plutselig at vi ikke var venner lenger. 

Etter at jeg fikk insta følger hun meg der. For min del er det over og ut. 

Jeg følger ikke henne og kommer ikke til å legge henne til igjen. For meg er det greit at du sletter, men du blir ikke lagt til igjen. Og vi blir ikke venner på andre platformer istedet.

Anonymkode: 98f78...5d1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, folk er rare. Det merkeligste er at de kan ha grenser for seg, men reagerer på at du har grenser tilbake🤣

Har en tidligere venninne som slettet alle fra sitt gamle liv. Oppdaget plutselig at vi ikke var venner lenger. 

Etter at jeg fikk insta følger hun meg der. For min del er det over og ut. 

Jeg følger ikke henne og kommer ikke til å legge henne til igjen. For meg er det greit at du sletter, men du blir ikke lagt til igjen. Og vi blir ikke venner på andre platformer istedet.

Anonymkode: 98f78...5d1

Du er vel den rareste her. For en reaksjon 😅

Jeg blir helt himmelfallen av at det finnes slike folk som deg og ts. Dette må jo være tull 🤣

Anonymkode: 02bb1...7b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...