AnonymBruker Skrevet 13. mars #1 Skrevet 13. mars Ante ikke tittel men måtte bare skrive: Situasjon: du har vært hjemme alene med barna i flere dager, hentet, levert, jobbet selv, lagd middager, ryddet, lagt barn, vasket og brettet klær og alt som hører med. I kveld har jeg gjort alt dette som vanlig. Huset ser strøkent ut, støvsugd og alt er på sinn plass og barna i seng. Hva mannen gjør når han kommer hjem: sier hei for og deretter vaske «en ekstra gang» over kjøkkenbenken og bord og begynne å støvsuge, for «å være sikker» på at det var helt rent. Irriterende eller noe du tenker hadde vært fint? Anonymkode: 1c2a2...ba1
Trolltunge Skrevet 13. mars #2 Skrevet 13. mars Greit. Hadde vært verre om han laget en svinesti etter seg på få minutter. Unødvendig, men hans problem, ikke mitt. 4
SPOCA Skrevet 13. mars #3 Skrevet 13. mars Av alle ting er ikke dette jeg ville irritert meg over altså. 5
MarianneE Skrevet 13. mars #4 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ante ikke tittel men måtte bare skrive: Situasjon: du har vært hjemme alene med barna i flere dager, hentet, levert, jobbet selv, lagd middager, ryddet, lagt barn, vasket og brettet klær og alt som hører med. I kveld har jeg gjort alt dette som vanlig. Huset ser strøkent ut, støvsugd og alt er på sinn plass og barna i seng. Hva mannen gjør når han kommer hjem: sier hei for og deretter vaske «en ekstra gang» over kjøkkenbenken og bord og begynne å støvsuge, for «å være sikker» på at det var helt rent. Irriterende eller noe du tenker hadde vært fint? Anonymkode: 1c2a2...ba1 Jeg hadde funnet det utrolig irriterende, egentlig provoserende. For dette betyr jo at han ikke stoler på at det jeg allerede har gjort ikke er bra nok. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars #5 Skrevet 13. mars Dette kunne jeg fint gjort selv. Jeg er kvinne. Anonymkode: 0d0e9...329
AnonymBruker Skrevet 13. mars #7 Skrevet 13. mars Om jeg visste at han ville støvsuge og vaske når han kom hjem hadde jeg ikke giddet gjøre det når jeg var alene med barna 😄 Om han vasket akkurat der jeg vasket ville jeg vel sagt ifra at der har jeg allerede vasket så fint om du kan bruke tiden på å vaske noe annet? Nå høres hele situasjonen litt usannsynlig og fremmed ut for meg da så vanskelig å sette seg inn i. Her hadde han vel heller kommet hjem til et hus i litt mer kaos enn vanlig og så ville han lagt seg på sofaen men kanskje tatt litt ekstra dagen etter Anonymkode: 5f1ae...3d6 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars #9 Skrevet 13. mars Min mann stressregulerer med vasking. Så det er helt greit. Pleier dog å si ifra hva som trengs og hva som er gjort. Anonymkode: ea629...3aa
AnonymBruker Skrevet 13. mars #10 Skrevet 13. mars Kanskje han syntes det trengtes Anonymkode: 28694...ee8 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #11 Skrevet 14. mars MarianneE skrev (13 timer siden): Jeg hadde funnet det utrolig irriterende, egentlig provoserende. For dette betyr jo at han ikke stoler på at det jeg allerede har gjort ikke er bra nok. Enig i dette. Samt at i en barnefamilie å er det gjerne lite av særlig en ting: TID! Jeg hadde blitt forbanna over at han bruker TIDEN sin på dette når det er unødvendig, fremfor andre oppgaver eller rett og slett å være med barna. Anonymkode: 6a9c2...24b
AnonymBruker Skrevet 14. mars #12 Skrevet 14. mars Enten eller, her lager mannen svinesti, han synes han har gjort en storjobb når han setter på ei oppvaskmaskin to ganger i uka. Så en ekstravask kunne jeg tålt faktisk. Høres mer ut som om han fremdeles er i jobbmodus når han kommer hjem fra arbeid. Det er ofte jeg også, fremdeles gira på en måte, men også noe overtrøtt og stresset, og jeg orker ikke den "sosiale biten" av resten av dagen, da er det lettere for meg å gjøre praktiske ting. Jeg kan fort klippe plenen feks, men er så trett i hodet att jeg ikke helt makter å være "på" når det gjelder folk. Det jeg egentlig trenger er 20 minutter på sofaen med alenetid, men det får en jo ikke. Anonymkode: f147c...f64
AnonymBruker Skrevet 14. mars #13 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ante ikke tittel men måtte bare skrive: Situasjon: du har vært hjemme alene med barna i flere dager, hentet, levert, jobbet selv, lagd middager, ryddet, lagt barn, vasket og brettet klær og alt som hører med. I kveld har jeg gjort alt dette som vanlig. Huset ser strøkent ut, støvsugd og alt er på sinn plass og barna i seng. Hva mannen gjør når han kommer hjem: sier hei for og deretter vaske «en ekstra gang» over kjøkkenbenken og bord og begynne å støvsuge, for «å være sikker» på at det var helt rent. Irriterende eller noe du tenker hadde vært fint? Anonymkode: 1c2a2...ba1 Kanskje huset ikke var så strøkent som du tror og at det faktisk var nødvendig at han tro til litt. Man kan ha forskjellig syn på hva som er strøkent. Anonymkode: 3cb80...387
AnonymBruker Skrevet 14. mars #14 Skrevet 14. mars Min mann er borte 3-4 uker av gangen, og det første han gjør når han kommer hjem, er å rydde i kjøleskapet. Og han kommenterer «usj, denne må kastes, og den bør ikke stå der» osv. Nå rydder jeg og kaster i kjøleskap før han kommer, det er allikevel det første han gjør, og han finner alltids noe der å kommentere på. Veldig irriterende, men et luksusproblem tross alt. Anonymkode: ea93f...cde
AnonymBruker Skrevet 14. mars #15 Skrevet 14. mars Helt greit. I motsetning til hva noen her sier, så betyr det IKKE at han ikke stoler på deg og ikke synes du har gjort en god nok jobb. Det kan hende han rett og slett har lyst til å bidra, og har dårlig samvittighet for at du har gjort alt, og så har han så lyst til å gjøre noe han også. Det er plenty av damer her inne som hadde blitt dritsur om de hadde gjort alt, og mannen hadde kommet hjem og slengt seg rett i sofaen også... Vær glad for at han vil gjøre noe. Du kan jo utnytte muligheten til å faktisk IKKE gjøre alt, og la noe være igjen til ham, som han kan gjøre når han kommer hjem? Anonymkode: c1020...2a4
AnonymBruker Skrevet 14. mars #16 Skrevet 14. mars MarianneE skrev (15 timer siden): Jeg hadde funnet det utrolig irriterende, egentlig provoserende. For dette betyr jo at han ikke stoler på at det jeg allerede har gjort ikke er bra nok. Nei. Nå leker du tankeleser og hopper rett på en negativ konklusjon. Kanskje mannen rett og slett hadde lyst til å bidra med noe, og ville følt kjempedårlig samvittighet av å hive seg på sofaen uten å gjøre en dritt i heimen? At det slett ikke var en passiv-aggressiv måte å kritisere hennes jobb på, men et forsøk på å stille sitt eget behov for å føle seg nyttig? Anonymkode: c1020...2a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå