AnonymBruker Skrevet 13. mars #1 Skrevet 13. mars Jeg elsker å trene, men har ikke trent på flere måneder nå. Har en veldig fysisk tung jobb, mye løfting og tråkking hele dagen lang. Dere andre med veldig tunge jobber, hvordan kommer dere dere på treninga før dere ligger langflate i senga? Jeg føler ikke at det bare er mentalt jeg er utslitt, jeg ser helt rødsprengt ut i øynene etter en lang dag på jobb, og er helt fullstendig kjørt, som om jeg har vært ute i snøstorm og endelig kommet meg hjem foran peisen. Skulle gjerne har kommet igang med tung styrke, men stopper opp på samme vekt gang på gang fordi jeg ofte blir forkjøla eller brygger på noe drit og jeg må starte "på nytt". HJELLLLP. Anonymkode: 2ff27...a5e 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars #2 Skrevet 13. mars Jeg tar treningen på morgenen, for det øker energien min gjennom dagen. Anonymkode: 85488...875 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars #3 Skrevet 13. mars Har fysisk tung jobb. Går/løper en time i skogen før jobb når jeg begynner tidlig og trener styrke på treningsrommet på jobb når jeg begynner sent Anonymkode: 4ae8c...46c
AnonymBruker Skrevet 13. mars #4 Skrevet 13. mars Høres nå ut som om du får trening nok på jobb? Pass på at du spiser nok da, skal litt til for å holde kroppen i gang med både en fysisk tung jobb og så ha energilagre igjen til trening attpåtil. At du bryter ut i forkjølelse osv når du forsøker å trene er helt typisk når en forsøker å presse kroppen lengre enn den orker - du tar energi vekk fra immunsystemet ditt. Anonymkode: 495cb...f97 3 1
AlternativX Skrevet 13. mars #5 Skrevet 13. mars Hørtes ut som en veldig krevende jobb, aktuelt å bytte? Jeg har mest lyst hjem å legge meg på sofaen etter jobb. Men jeg får mye mer energi av å trene enn å ligge på sofaen. Så det er ikke nødvendigvis sånn at du blir oppladet av å bare ligge rett ut.
Strikkagenser Skrevet 13. mars #6 Skrevet 13. mars Om du kommer i bedre fysisk form, vil totalkapasiteten din øke, noe som frigir mer energi/overskudd etter jobb 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars #7 Skrevet 13. mars Ts her, takk for svar alle sammen! Jeg føler ikke at det er riktig type trening på jobb, mer sånt man får slitasjeskader av. Som også er en grunn til at jeg vil trene styrke, så jeg kanskje forebygger litt. Jeg har hatt problemer med trening og forkjølelse helt siden jeg fikk covid, så noe gikk vel galt da. Føler ikke at jeg trenger å presse meg spesielt hardt før det går til helvete, veldig kjedelig. Men jeg håper jo at jeg kan komme meg ut av den onde sirkelen på en eller annen måte. Skal få testet trening før jobb, blir grytidlig, men kanskje verdt det så lenge jeg får sove (et annet problem😅) Anonymkode: 2ff27...a5e
AnonymBruker Skrevet 14. mars #8 Skrevet 14. mars Ville kanskje begynt med å gå en litt kjapp tur når jeg kom hjem på 30 minutter for å tømme hodet og få litt mer slik kondis. Gå i skogen og flytt blikket til det som er langt unna mens du går. Det gjør underverket for hjernen. Går du i terreng så får du løst opp kroppen og styrker stabilseringsmusklene. Så gjør det en periode til formen er litt bedre, så begynn å innføre noen annen trening uten å sette for høye krav til deg selv. Begynn med å styrke de delene som er mest utsatt for slitasje og bygg på over tid. Dere bør kanskje og ha inn bedriftshelsetjenesten til å se på arbeidsplassen for å forhindre belastningsskader. Anonymkode: b46fd...b7f
I Grosny Skrevet 16. mars #9 Skrevet 16. mars (endret) Jeg tenker at du trenger profesjonell rådgivning, ikke minst fra en god lege med tanke på evt. sen-covid etc. Jeg tror du må være forsiktig med trening da totalbelastningen er så høy og at du har mest å vinne på å sove, hvile og spise bra. Når du planlegger trening så bør du regne inn den fysiske jobbinga di, siden den er en stor del av aktiviteten og basisen. Endret 16. mars av I Grosny
Sportsidioten Skrevet 22. mars #10 Skrevet 22. mars Jeg har en tung jobb - har ca 20 000 skritt i løpet av en arbeidsdag samt at jeg jobber et sted der vi løfter mye tungt. Jeg har rett og slett funnet ut at det i mange tilfeller må til litt disiplin. Er ikke alltid motivasjonen er der for meg, da trenger jeg disiplinen til å gjøre jobben. Jeg løper 50-60 km i uka, trener styrke 1-2 ganger i uka, har to hunder, et barn, 100% jobb og skal love at når det er vått og kaldt ute er jeg ikke super motivert for å ut å løpe 😂 men tenker - spiser du nok? For selv med en tung jobb bør man ikke være totalt utslitt etter en arbeidsdag tenker jeg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå