AnonymBruker Skrevet 13. mars #1 Skrevet 13. mars Hei alle sammen! Jeg har slitt veldig psykisk og har fått 100% sykemelding fra legen min. Nå har det gått 8 uker, og det står i brevet fra NAV at "Vi ber om tilbakemelding fra deg, arbeidsgiveren din eller den som har sykmeldt deg innen 30. mars 2025. Etter denne datoen vil Nav vurdere å stanse sykepengene dine." Selvfølgelig har jeg kontaktet legen min og skal snakke med ham samt skal snakke med min arbeidsgiver her og jeg regner med at de ordner dette for meg. Tanken min har alltid vært å prøve meg tilbake i jobb for fult 20 mars og jeg gleder meg til det. Dersom jeg feks er tilbake i full jobb den 20 mars (dvs før fristen går ut) så vil vel i teorien aktivitetsplikten være oppfylt fra min side og problemet er ute av verden. Men hvorfor får man dette varselet, er det standard eller er det på bakgrunn av mangelfull informasjon fra lege eller arbeidsgiver og hva betyr det at de stanser sykepengene? Betyr det bare at etter den datoen får man ikke mere sykepenger dersom aktivitetsplikten ikke er oppfylt? Tusen takk på forhånd 🤍 Anonymkode: 75b32...628
AnonymBruker Skrevet 13. mars #2 Skrevet 13. mars Det er standard. Du har medvirkningsplikt når du er sykemeldt. Du kan lese om hvilke plikter du har når du er sykemeldt her: https://www.nav.no/sykepenger#nar-har Klikk der det står aktivitetsplikt så får du all informasjon der. Anonymkode: 9ac96...c04 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars #3 Skrevet 13. mars Slapp av, det er et standardbrev som går ut til alle etter 8 uker. Anonymkode: 38040...f65 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars #4 Skrevet 14. mars Tusen takk for svar! Hva skjer om Nav stopper sykepengene da? Betyr det rett og slett at man ikke får mere sykepenger? Takk på forhånd 🤍 Anonymkode: 75b32...628
Ny Bruker Skrevet 14. mars #5 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tusen takk for svar! Hva skjer om Nav stopper sykepengene da? Betyr det rett og slett at man ikke får mere sykepenger? Takk på forhånd 🤍 Anonymkode: 75b32...628 Ja 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #6 Skrevet 14. mars Hmm, jeg har vært sykmeldt mye i fbm svangerskap og aldri fått dette brevet? Senest i fjor. Anonymkode: 85a6c...b82
AnonymBruker Skrevet 14. mars #7 Skrevet 14. mars Standar. Sønnen her fikk og det da han ødela kneet. Fylte ut noen spørsmål, samme gjorde arbeidsgiver og sykmelding gikk videre. Er pga en har aktivitets plikt Anonymkode: 5ce6f...42d 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #8 Skrevet 14. mars Det er standardbrev, ja. Mannen fikk det samme mens han var sykemeldt i påvente av en operasjon. Han klarte knapt nok å gå mellom senga, badet og sofaen, og var ikke i stand til å kjøre bil. NAV mente at det måtte jo være noe han kunne gjøre på jobben. Som matros/billettør på ferge? Tror ikke det, gitt... Anonymkode: e9bd6...499 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #9 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hmm, jeg har vært sykmeldt mye i fbm svangerskap og aldri fått dette brevet? Senest i fjor. Anonymkode: 85a6c...b82 Aktivitetsplikten gjelder ikke for svangerskap 👌🏼 Anonymkode: 73fb3...275 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå