AnonymBruker Skrevet 13. mars #1 Del Skrevet 13. mars Jeg har en vanlig 100% jobb. Jeg går på blodfortynnende og går til legen hver 4.-6. uke for å måle INR (blodets tykkelse). Siden jeg må gå på dette resten av livet så har jeg fått innvilget søknad om å få et INR-apparat hjem slik at jeg kan måle dette hjemme og slippe å reise til legen så ofte. Men for å få dette så må jeg gå et obligatorisk kurs. Det er et dagskurs, men usikker på om det varer en hel eller en halv dag. Men det vil uansett være i min arbeidstid. Man får vel ikke sykemelding for dette? Jeg er jo ikke syk. Men kurset er obligatorisk for å få dette apparatet. Jeg skal høre med legen på neste time, men er det noen som har gjort noe tilsvarende? Hvordan førte dere dette med tanke på jobb? Permisjon uten lønn? Anonymkode: 86dcc...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #2 Del Skrevet 13. mars TS her: Leser brevet og ser nå at kurset går over tre dager. Anonymkode: 86dcc...8e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 13. mars #3 Del Skrevet 13. mars Du bør sjekket om du kan få velferdspermisjon med lønn. I alle fall i det offentlige vil jeg tro det er mulig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #4 Del Skrevet 13. mars Det vil jo uansett lønne seg for arbeidsgiver i det lange løp.. alternativet blir jo å være borte fra jobb 1 time hver 4.-6. uke for å måle INR. I løpet av 2-3 år er det 3dagerskurset «tjent inn». Så tenker du bør få velferdspermisjon med lønn. Anonymkode: f6975...024 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #5 Del Skrevet 13. mars Hadde du vært min ansatt, og forklat hva det dreier seg om, så hadde jeg gitt deg fri med lønn. Hilsen Enhetsleder i helsesektoren ☺️ Anonymkode: d07fd...3c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #6 Del Skrevet 13. mars Det finnes en type sykemelding som heter "Behandlingsdag". Jeg ville spurt fastlegen om det er noe som kan bli brukt i dette tilfellet. Jeg fikk det for å gå et slags stressmestringskurs på DPS. Anonymkode: 93f7e...f28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #7 Del Skrevet 13. mars Jøss, hvor i landet er dette? Her får pasientene 1, 2 eller 3 timer (etter hva som trengs) opplæring hos spesialsykepleier (meddels stort sykehus) Anonymkode: cccd1...217 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #8 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jøss, hvor i landet er dette? Her får pasientene 1, 2 eller 3 timer (etter hva som trengs) opplæring hos spesialsykepleier (meddels stort sykehus) Anonymkode: cccd1...217 Glemte å legge til… det er hele timer med en til en undervisning/veiledning da. Anonymkode: cccd1...217 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #9 Del Skrevet 13. mars Takk for mange gode svar. Jeg skal til legen (for å måle INR) om et par uker, så skal høre med ham da. Også tar jeg det opp med sjefen på jobb etterpå. Er jo noen måneder til uansett. Ang hvor i landet så er dette på vestlandet, i regi av et universitetssykehus. Slik jeg forstår det så er det ikke snakk om èn til èn, men et kursopplegg med flere deltakere. TS Anonymkode: 86dcc...8e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå