AnonymBruker Skrevet 13. mars #1 Del Skrevet 13. mars Jeg har vært inaktiv i rundt 1 år. Har en jobb der jeg beveger meg en del, men bortsett fra det er det ingen aktivitet. Går noen korte turer i blant, men jeg er forferdelig dårlig på å komme meg ut når det er snø og is, drømmer om vår igjen.. Har lyst til å trene hjemme i stua med slike videoer på youtube. Men sist jeg gjorde det hadde jeg store smerter i hele kroppen i mange dager, det tok 1 uke før jeg ble bra igjen. Nei, det var ikke noe annet enn gangsperre, men gangsperren var så ille at jeg klarte ikke gå normalt engang. Hvordan unngå dette? Jeg syntes ikke jeg trente hardt. Var 20 minutter, diverse øvelser blant annet knebøy og utfall med kroppsvekt. Så det sier sitt.. Anonymkode: 1786c...c88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #2 Del Skrevet 13. mars Tror ikke det lar seg gjøre. Du må bare gjennom det. Anonymkode: c40ac...34e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #3 Del Skrevet 13. mars Svaret er at du setter ned intensiteten. Det er uansett bra, du kan ikke starte opp igjen på det nivået du var etter år med trening - særlig om du er over 30 er det oppskriften på å pådra seg skader. Svaret når du alt har gangsperre er å bruke musklene hyppigere. La oss si du gikk eller løp motbakke. Om du to dager etter tar en ny tur opp over bakke går gangsperren mye raskere over. Ubehaget må du bare ignorere. Dersom du med «smerter» mener mer enn det vanlige ubehaget som er gangsperre? Da snakker vi om skader, ikke gangsperre. Gangsperre er ubehagelig, men ikke vondt. Anonymkode: 67004...248 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #4 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 18.53): Tror ikke det lar seg gjøre. Du må bare gjennom det. Anonymkode: c40ac...34e Dette. Hver gang jeg har hatt en pause er jeg så støl de neste par dagene at jeg må holde meg fast i veggen for å komme meg ut av senga 😅 Men det går jo over, og for meg er det bare etter den aller første økta. God motivasjon for å ikke ta pauser da 🙈 Anonymkode: c8b3b...013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #5 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 19.01): Svaret er at du setter ned intensiteten. Det er uansett bra, du kan ikke starte opp igjen på det nivået du var etter år med trening - særlig om du er over 30 er det oppskriften på å pådra seg skader. Svaret når du alt har gangsperre er å bruke musklene hyppigere. La oss si du gikk eller løp motbakke. Om du to dager etter tar en ny tur opp over bakke går gangsperren mye raskere over. Ubehaget må du bare ignorere. Dersom du med «smerter» mener mer enn det vanlige ubehaget som er gangsperre? Da snakker vi om skader, ikke gangsperre. Gangsperre er ubehagelig, men ikke vondt. Anonymkode: 67004...248 Jeg har definitivt vondt når jeg har skikkelig gangsperre. Ikke skadet-vondt, men helt klart vondt. Det går over med jevnlig belastning. Anonymkode: 74170...b6e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå