AnonymBruker Skrevet 13. mars #1 Skrevet 13. mars Hvilket ansvar tenker dere man har som helt ny på en arbeidsplass? Er det forventet at man som nyansatt skal sprudle og underholde de andre i ny jobb? Hvor mye skal man fortelle om seg selv den første uken? Forventes det sammendrag av livshistorien/ fortelle om du er gift/ er i et forhold og om du har barn? Fortelle masse om hva du gjør på fritiden? Så hva tenker dere, hvor mye plass skal man ta og burde jeg prate nesten i ett kjør hele tiden? Har første uken i ny jobb nå og jeg lurer oppriktig. Anonymkode: e9357...90e
AnonymBruker Skrevet 13. mars #2 Skrevet 13. mars Noen som har gjort seg erfaringer med dette? Det jeg lurer på er om det forventes at man skal være morsom og ta plass hele tiden? Anonymkode: e9357...90e
AnonymBruker Skrevet 13. mars #3 Skrevet 13. mars Det beste er jo å være seg selv? Så hvis det faller naturlig å "være morsom" og by på seg selv, så absolutt. Men hvis det er langt fra den man er, så vil jo det bare virke anstrengt, regner jeg med. Anonymkode: f99b6...6a8 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars #4 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det beste er jo å være seg selv? Så hvis det faller naturlig å "være morsom" og by på seg selv, så absolutt. Men hvis det er langt fra den man er, så vil jo det bare virke anstrengt, regner jeg med. Anonymkode: f99b6...6a8 Jaha.. Si det til en som har blitt kritisert opp og ned i mente fordi hun er så rolig og beskjeden 😂 Det er bare å værra seg sjøl: sitte på rompa og holde munn sa du? 🤔 Anonymkode: e9357...90e 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars #5 Skrevet 13. mars Det var krevende da jeg startet i min nåværende jobb. Satt mye alene den første måneden, og var vanskelig å komme i snakk med folk på andre avdelinger. Hadde lyst å slutte etter to uker. Prøvde å by på meg selv, men det var vanskelig når ingen var interessert i å snakke med meg. Heldigvis løsnet det etter en måned når det startet et par andre nye, men synes de som allerede jobber et sted bør ta ansvar for å inkludere nyansatte. Anonymkode: 8977a...997 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars #6 Skrevet 13. mars Det varierer veldig fra arbeidsplassen til arbeidsplass. Anonymkode: 4c4bc...842 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars #7 Skrevet 13. mars Varierer veldig, var ansatt i to år på en stor arbeidsplass og var lett å komme inn i miljøet. Trivdes fra første dag. Nå er jeg i en mindre bedrift og veldig vanskelig å komme seg inn. Trives, men vanskelig sosialt. Lunsjene er verst. Vær deg selv, det kommer du lengst med. Ikke gøy å spille noen man ikke er og må holde på med det… Anonymkode: 70edc...426 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars #8 Skrevet 13. mars Jeg syns det er opp til leder og nærmeste kollegaer og ta ansvar for at du kommer inn også sosialt. Det å si fra når de pleier å spise lunsj, og spørre om du vil være med osv. byttet jobb 2 ganger siste 3 årene. Og da har det blitt naturlig at man i lunsjen blir bedre kjent og snakker mer personlig. Etterhvert som man jobber mer sammen og spist lunsj sammen hver dag er det naturlig å by mer på seg selv. Jeg er en utadvendt og sosial person som liker å snakke og bli kjent med nye mennesker. Men jeg er mye mer rolig og tilbakeholden med en gang i en sånn situasjon, men er åpen, smilende og er opptatt av å virke interessert i å bli kjent med de jeg skal jobbe med og arbeidsoppgavene. F.eks: hvor lenge har du jobbet her, eller hvis en kommer på jobb og forteller om at hun/han mistet bussen og fikk dårlig tid så spør jeg om hun/han har lang reisevei osv. Så bygges det på av sånne samtaler. Prøver ikke å være en morroklump som tar masse plass med en gang. Ser for meg at de fleste vil syntes det hadde vært både rart og slitsomt Anonymkode: 6c54b...4a4 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #9 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg syns det er opp til leder og nærmeste kollegaer og ta ansvar for at du kommer inn også sosialt. Det å si fra når de pleier å spise lunsj, og spørre om du vil være med osv. byttet jobb 2 ganger siste 3 årene. Og da har det blitt naturlig at man i lunsjen blir bedre kjent og snakker mer personlig. Etterhvert som man jobber mer sammen og spist lunsj sammen hver dag er det naturlig å by mer på seg selv. Jeg er en utadvendt og sosial person som liker å snakke og bli kjent med nye mennesker. Men jeg er mye mer rolig og tilbakeholden med en gang i en sånn situasjon, men er åpen, smilende og er opptatt av å virke interessert i å bli kjent med de jeg skal jobbe med og arbeidsoppgavene. F.eks: hvor lenge har du jobbet her, eller hvis en kommer på jobb og forteller om at hun/han mistet bussen og fikk dårlig tid så spør jeg om hun/han har lang reisevei osv. Så bygges det på av sånne samtaler. Prøver ikke å være en morroklump som tar masse plass med en gang. Ser for meg at de fleste vil syntes det hadde vært både rart og slitsomt Anonymkode: 6c54b...4a4 Takk for at du delte. Tar med med dette som råd til meg videre. Anonymkode: e9357...90e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå