AnonymBruker Skrevet 16. mars #41 Del Skrevet 16. mars AprilLudgate skrev (På 13.3.2025 den 19.45): Oj, her var det mange nokså grove faktafeil. Det plager ikke meg at hun ikke vil kalle seg feminist - men det begrunner hun med faktafeil. Etter det jeg kan se, er alle faktaene hennes riktige. Det er supert om du påpeker det du mener er feil. Anonymkode: 34712...b23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #42 Del Skrevet 16. mars Jeg kaller meg ekvalist, ikke feminist, som denne kvinnen her: https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/jeg-feirer-ikke-kvinnedagen/o/5-95-195226 Anonymkode: 34712...b23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #43 Del Skrevet 16. mars Jeg synes denne er litt vanskelig. Har alltid sett på meg som en feminist i form av at jeg mener jentebarn ikke skal behandles dårligere eller få færre rettigheter/mindre respekt enn guttebarn basert på kjønn. Og jeg mener dette går begge veier, og at det går videre inn i voksen alder. Vi er i utgangspunktet like viktige alle sammen. I tillegg mener jeg at kvinner må hensyntas ekstra når det kommer til særegne behov rundt reproduksjon (graviditet, fødsel, og det som følger dette). Men så brukes begrepet feminisme til så mye. Alle ideologier har sine ekstremister, eller folk som misbruker eksisterende ideologier til å fremme sin sak. Jeg opplever det som at disse får mye medieoppmerksomhet nettopp fordi de har så konvensjonelle meninger som skaper høy temperatur i kommentarfelt, og mange lesere. Og at disse deretter blir brukt mot "normale" feminister i form av anklager om at hvis du er feminist så støtter du meningene til en eller annen skrullete person som også har kalt seg feminist. Derfor kaller jeg meg ikke feminist foran folk som ikke kjenner meg lengre. Jeg ytrer heller mine meninger uavhengig av ideologi. Men blant de som kjenner meg godt kan jeg fint kalle meg feminist, fordi de vet hva jeg mener med det. Anonymkode: fad01...947 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #44 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 15.18): Det går ikke en dag uten at en eller selverklært feminist finner noe å klage over. Nå i dag er det sirkus. Damene har valgt kostymene selv, men "det var som å være på strippeklubb". Tilbake står selvsagt sirkusdirektøren, litt forfjamset, men han er jo mann, så da er jo han jo selvsagt sexisitisk og sjåvinistisk og en gris. https://www.nrk.no/vestland/kraftig-debatt-etter-at-avismeldar-kalla-cirkus-agora-sexistisk-pga.-lettkledde-damer-1.17338896 Damer, dere MÅ stå opp mot disse spik spenna gærne feministene som gjør kjønnet deres til latter gang etter gang! Anonymkode: 32ffe...5df Her var faktisk sirkusdirektøren en kvinne, og hun skjønte ikke noe av kritikken mot sirkuset. Det gjorde ikke vi andre heller. Anonymkode: 34712...b23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå