AnonymBruker Skrevet 13. mars #1 Skrevet 13. mars Hvis en person tar ofte initiativ til samtaler i et arbeidsmiljø og deltar aktivt i samtaler i lunsjen, kan det da være andre grunner til at man blir satt i «stille/ rolig og snill-båsen» ? Tenker dere at flere kriterier må være tilstede? Anonymkode: fb47b...0f3
AnonymBruker Skrevet 13. mars #2 Skrevet 13. mars Kan det være så enkelt som at man har et Barbie-aktig utseende, satt på spissen? Eller at man er over gjennomsnittlig høflig i tillegg? Det å være tynn med langt blondt hår i tillegg? Anonymkode: fb47b...0f3
AnonymBruker Skrevet 13. mars #3 Skrevet 13. mars Det sitter ikke tilfeldigvis en psykolog her inne som kan svare? 😀 Anonymkode: fb47b...0f3
AnonymBruker Skrevet 13. mars #4 Skrevet 13. mars Tja kjenner ein del folk som tar litt plass og føljer sitt mønster over tid. Det er spesielt ein som alltid må vere midtpunkt. Så er det ei som i åresvis kun observere og prate minimalt. Veldig introvert. Eg har aldri sett ho starta ein samtale. Anonymkode: d4e85...2e5
AnonymBruker Skrevet 13. mars #5 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Tja kjenner ein del folk som tar litt plass og føljer sitt mønster over tid. Det er spesielt ein som alltid må vere midtpunkt. Så er det ei som i åresvis kun observere og prate minimalt. Veldig introvert. Eg har aldri sett ho starta ein samtale. Anonymkode: d4e85...2e5 Såpass ja, ja da er det virkelig ille ute å kjøre når man ikke evner å åpne munnen engang 😅 Anonymkode: fb47b...0f3
Seff Skrevet 13. mars #6 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan det være så enkelt som at man har et Barbie-aktig utseende, satt på spissen? Eller at man er over gjennomsnittlig høflig i tillegg? Det å være tynn med langt blondt hår i tillegg? Anonymkode: fb47b...0f3 Hva har dette å gjøre med å være rolig, stille og tilbaketrukket? 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars #7 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis en person tar ofte initiativ til samtaler i et arbeidsmiljø og deltar aktivt i samtaler i lunsjen, kan det da være andre grunner til at man blir satt i «stille/ rolig og snill-båsen» ? Tenker dere at flere kriterier må være tilstede? Anonymkode: fb47b...0f3 At man er avbalansert, ikke lett lar seg vippe av pinnen, snakker rolig og forholder seg rolig selv om det diskuteres triggende og engasjerende tema, veldig saklig, tålmodig, varm og imøtekommende. Anonymkode: 5aa92...239 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars #8 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): At man er avbalansert, ikke lett lar seg vippe av pinnen, snakker rolig og forholder seg rolig selv om det diskuteres triggende og engasjerende tema, veldig saklig, tålmodig, varm og imøtekommende. Anonymkode: 5aa92...239 Dette har jeg ikke ofret en tanke engang, takk for reflektert svar. Anonymkode: fb47b...0f3
AnonymBruker Skrevet 14. mars #9 Skrevet 14. mars Seff skrev (7 timer siden): Hva har dette å gjøre med å være rolig, stille og tilbaketrukket? Fordi jeg opplever det selv med er «barbie-aktig» utseende så tror folk jeg er lettere å overkjøre og at de bare kan slenge ut spydigheter til meg. Eksempel; En brautende dame slenger ut til meg i en stor gruppe der sjefen også satt: «du skal du prate masse og ta mye plass her, jobber du med saken?». Da ble jeg satt ut fordi jeg var helt ny i denne jobben og jeg hadde ikke ofret en tanke at jeg måtte underholde kollegaer på høyt nivå. Kommunikasjonen min er helt normal etter min mening. Jeg småprater og forteller om meg selv. Har sagt en mandag morgen da jeg kom inn på vaktrommet: «I helgen var jeg og mannen på konsert, det var superbra og anbefales», deretter fortalte jeg mer om konserten på eget initiativ. ts Anonymkode: fb47b...0f3 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #10 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Såpass ja, ja da er det virkelig ille ute å kjøre når man ikke evner å åpne munnen engang 😅 Anonymkode: fb47b...0f3 Det må være mest ille for ekstroverte som mener det er så fælt for resten av verden at det finnes introverte mennesker. Anonymkode: 17ff2...a26 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars #11 Skrevet 15. mars Lurer på om det finnen en bransje i arbeidslivet der man ikke blir mobba for å være rolig 🤔 Anonymkode: fb47b...0f3
AnonymBruker Skrevet 15. mars #12 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 5.46): Dette har jeg ikke ofret en tanke engang, takk for reflektert svar. Anonymkode: fb47b...0f3 Bare hyggelig. Glad for å kunne bidra. Takk for hyggelig tilbakemelding. Anonymkode: 5aa92...239 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå