Gå til innhold

Hvordan kan man avsløre at en mann er manipulerende når man dater dem?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 18.14):

Man trenger ikke en strategi for det, bare tålmodighet. Alt kommer for en dag. 

Anonymkode: b5529...e5f

Ekspander  

Det er riktig. Da går man heller ikke aktivt inn for å avsløre det slik TS ber om råd for.

Som jeg sier så KAN kjæresten være manipulerende, og da vil det før eller siden komme for en dag. Vi er enige der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
  Snok1 skrev (På 14.3.2025 den 18.23):

Det er riktig. Da går man heller ikke aktivt inn for å avsløre det slik TS ber om råd for.

Som jeg sier så KAN kjæresten være manipulerende, og da vil det før eller siden komme for en dag. Vi er enige der.

Ekspander  

Kan være greit å være oppmerksom bare. Om jeg kan bidra til at andre mennesker ikke går i de samme fellene som jeg har gjort, så gjør jeg gjerne det. Unner ikke min verste fiende å ha det så vondt som jeg har hatt det. Det er min motivasjon for mine bidrag.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Snok1 skrev (På 14.3.2025 den 18.23):

Ekspander  

Problemet er at det kan være for sent på det tidspunktet, når man finner ut og er flådd eller brukt. 

Anonymkode: 2eab7...10f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 19.23):

Problemet er at det kan være for sent på det tidspunktet, når man finner ut og er flådd eller brukt. 

Anonymkode: 2eab7...10f

Ekspander  

Forstår det. Samtidig er det viktig å ikke bli det man ikke vil bli utsatt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  Snok1 skrev (På 14.3.2025 den 18.11):

Hvis du legger en strategi for å avsløre en manipulasjon så er du selv manipulerende. Du går inn i det med en bias. 

Ekspander  

Hun forsøker å beskytte seg selv. 

Anonymkode: 7efac...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.3.2025 den 20.40):

Hun forsøker å beskytte seg selv. 

Anonymkode: 7efac...874

Ekspander  

Jeg forstår det. Det er gode og mindre gode måter å gjøre det på.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Denne er utrolig vanskelig å tyde. Man vet ikke før lenge inne i et forhold. 

Men så er da date en utrolig viktig setting. Den er da ikke forpliktende. Derfor er det siste man gjør i en date, og ha sex. For plutselig har du forpliktet deg langt mer enn du burde. Dette er et viktig kvinne stadie. 

Anonymkode: c4783...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Svar på HI. 

slutt å leke offer. Ta ansvar for ditt EGET liv. 

Anonymkode: 97a97...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at enten er man en intuitiv menneskekjenner, eller så er man det ikke.

Det finnes ingen triks i boka jeg faller for.

Anonymkode: 6b8b0...5dc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 18.3.2025 den 19.52):

Jeg tenker at enten er man en intuitiv menneskekjenner, eller så er man det ikke.

Det finnes ingen triks i boka jeg faller for.

Ekspander  

Problemet oppstår om man tror man blir utsatt for noe som ikke finnes. Det er det viktig å være oppmerksom på.

Noen mennesker er så dyktige at de får deg til å tro på en vrangforestilling. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 18.3.2025 den 19.59):

Problemet oppstår om man tror man blir utsatt for noe som ikke finnes. Det er det viktig å være oppmerksom på.

Noen mennesker er så dyktige at de får deg til å tro på en vrangforestilling. 

Ekspander  

Mange faller for det, ja. Og jeg klandrer dem ikke. En del av oss er mer intuitive likevel. Noen mennesker er lettere å manipulere enn andre. Kan gjerne skyldes sårbarhet, håp, ønske om å bli tatt med storm elller lignende.

Jeg kjenner lusa på gangen umiddelbart. Jeg har godt over 50 og har aldri tatt feil av et menneske, faktisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 18.3.2025 den 20.02):

Mange faller for det, ja. Og jeg klandrer dem ikke. En del av oss er mer intuitive likevel. Noen mennesker er lettere å manipulere enn andre. Kan gjerne skyldes sårbarhet, håp, ønske om å bli tatt med storm elller lignende.

Jeg kjenner lusa på gangen umiddelbart. Jeg har godt over 50 og har aldri tatt feil av et menneske, faktisk.

Ekspander  

Sårbarhet stemte for min del. Da er man spesielt utsatt, så var jeg veldig ung. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1. **Skyldfølelse som våpen**: De får ofte andre til å føle seg skyldige for å kontrollere dem, for eksempel ved å si ting som "Hvis du virkelig brydde deg om meg, ville du gjort dette."

2. **Gaslighting**: De får deg til å tvile på din egen virkelighetsoppfatning eller hukommelse ved å benekte ting de har sagt eller gjort, som "Det skjedde aldri, du overreagerer."

3. **Overdreven sjarm**: De kan være svært sjarmerende eller smigrende i starten for å vinne tillit, men dette endrer seg ofte når de har fått det de vil ha.

4. **Offerrolle**: De fremstiller seg selv som offeret i situasjoner for å unngå ansvar eller få sympati, selv når de er årsaken til problemet.

5. **Kontrollerende atferd**: De prøver å styre andres valg, ofte subtilt, gjennom forslag, kritikk eller ved å isolere deg fra andre.

6. **Emosjonell utpressing**: De bruker følelser som frykt, sinne eller tristhet for å presse deg til å gjøre noe, for eksempel "Hvis du forlater meg, vet jeg ikke hva jeg vil gjøre med meg selv."

7. **Dobbeltspill**: De sier én ting, men gjør noe annet, eller de tilpasser historien sin avhengig av hvem de snakker med.

8. **Kritikk forkledd som hjelp**: De gir "konstruktiv kritikk" som egentlig er ment å undergrave selvtilliten din, som "Jeg sier dette bare fordi jeg vil det beste for deg."

Anonymkode: e24a9...68b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...