AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #1 Del Skrevet 3 timer siden Hva er typiske tegn på at en mann er manipulerende? Anonymkode: 2eab7...10f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Kommer vel an på hva han prøver å manipulere deg til da. Han prøver kanskje å jekke ned selvtilliten din så du skal bli lettere å få til sengs, ved å prøve seg på den såkalte "neggingen" som idioter på nett prøver å fronte. "Store neser er ikke noe jeg vanligvis liker, men på deg fungerer det veldig godt altså!".... en kritikk kamuflert som et dårlig kompliment, for å gjøre deg usikker, og manipulere deg til å tenke at "sånn som jeg ser ut er jeg heldig siden han tydeligvis vil ha meg likevel". Veldig forenklet, men i de baner. Anonymkode: 7010d...9a1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Mye ros kanskje Anonymkode: bd38a...e0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden https://norskedatingsider.no/manipulasjon Anonymkode: 79e74...bb0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Hvis du føler deg forvirret eller ikke bra nok uten å sette fingeren på hvorfor Anonymkode: c82db...007 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Det vil du aldri oppdage før du er langt inni forholdet! Du blir sakte men sikkert sugd inn. Anonymkode: f35f8...d12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Overdrevne komplimenter, altså alt med deg er såå fantastisk, og prater masse om hva dere skal gjøre i fremtiden osv osv. Anonymkode: 55cfe...9ed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Overdrevne komplimenter, altså alt med deg er såå fantastisk, og prater masse om hva dere skal gjøre i fremtiden osv osv. Anonymkode: 55cfe...9ed Men snakker ikke de som er seriøse også sånn? Anonymkode: bd38a...e0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men snakker ikke de som er seriøse også sånn? Anonymkode: bd38a...e0c Jo, er det som er så trist Manipulatorer ødelegger for de som er ekte forelsket i fremtiden, man blir heller redd for de som gir masse komplimenter og planlegger fremtid. Lovebombing og future faking utføres fordi det fungerer. Anonymkode: c82db...007 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hva er typiske tegn på at en mann er manipulerende? Anonymkode: 2eab7...10f Klassiske er jo lovebombing da. Første date "ååå vi kan kjøpe et sånt hus, skal vi kjøpe hytte sammen osv. skal på tur neste måned, blir du med?" og så dumpes det når de har fått seg noe. Anonymkode: 5b8ed...80e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Men snakker ikke de som er seriøse også sånn? Anonymkode: bd38a...e0c Ikke før etter det har gått litt tid, hvis man er hodestups forelsket etter en uke så sier det seg selv at det er manipulasjon, han kjenner deg jo ikke engang. Anonymkode: 55cfe...9ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden De snakker deg etter munnen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Men snakker ikke de som er seriøse også sånn? Anonymkode: bd38a...e0c Det er vanskelig å navigere i sånt. Mange har ønsker for framtida. Vil si du bør skille mellom toxic/mankpulerende og de som bare ikke selv helt vet hva de vil. Noen ønsker seg kjæreste men er ikke egentlig klare for forhold. Gjelder begge kjønn. Uansett ville jeg sett på hva de sier om ekser, har de hatt forhold før og hvordan er relasjonen til den eksen? Har de lært noe i brudd eller et alt eksens feil… Hvilke mønstre ser du hos dem, er det noe som vitner om at de ikke er helt modne eller har mye uavklart i livet? Hvordan kommuniserer de med deg, tydelig eller mye om og men… bryter de avtaler eller lyver? Sånne ting. Anonymkode: 83049...bdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Klassiske er jo lovebombing da. Første date "ååå vi kan kjøpe et sånt hus, skal vi kjøpe hytte sammen osv. skal på tur neste måned, blir du med?" og så dumpes det når de har fått seg noe. Anonymkode: 5b8ed...80e I grunn så tenker jeg at særlig kvinner misforstår lovebombing, fordi mange kvinner i dag er veldig vàr på komplimenter, flørting og "dagdrømming" der de tror det er lovebombing, men når det ikke er det. Bunnet i generell mistillit mot menn. Mye av det som kvinner tror er lovebombing er helt elementære grunnsteiner for å få til romantikk og vekke emosjonelle følelser. En mann når ingen steds med å kun spørre hvordan dagen din har vært, hva du gjør og hva du skal gjøre. Da blir han fort opplevd som kald, uromantisk og umotivert, og hvilken kvinne ønsker en slik mann innpå seg? Fåtallet, nær ingen. For det er ikke tiltrekkende. Da blir det ironisk at når mannen prøver å være varm, få til romantikk og vise at han ønsker deg med å si at han bryr seg, at du er pen, at han ønsker å være nær deg og at han skulle ønske du var sammen med han slik at dere kunne ha en koselig vinkveld sammen osv, så skal dette liksom være lovebombing i kvinners øyne. Det blir en klassisk catch-22 fra kvinner mot menn da. Menn er damned if they do and damned if they don't. Noe som i praksis kan ses på som en manipulasjon fra kvinner igjen. Et moment her er at selv om noen dumpes etter sex, så trenger ikke forhåndsintensjonen være dårlig fra mannen. Det kan hende alt han sa som har blitt misoppfattet som lovebombing var sant, men at den seksuelle kjemien ikke var bra eller at de romantiske følelsene han først hadde forsvant. De aller, aller fleste menn er gode menn som søker kjærlighet. Og disse har ikke intensjoner om å manipulere, selv om de opptrer varm, romantisk og prøver å flørte. Så ikke misforstå da. Det er ikke om å gjøre å lete ihjel etter "røde flagg" der all tvil må motbevises, for da når ikke du som singel kvinne noen steds heller. Anonymkode: 6f4c6...60b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er typiske tegn på at en mann er manipulerende? Anonymkode: 2eab7...10f Manipulasjon er i startfasen veldig vanskelig å se. Fordi du kjenner ikke vedkommende. Det du må gå etter er kjemi og intensjoner, og så får du bruke magefølelsen din for å navigere om du tror det er manipulasjon eller ikke. Skal jeg gi deg et godt tips så bør du holde igjen på sex. En mann som manipulerer har som regel ikke særlig tålmodighet, og da kan du føle på "press" enten direkte eller indirekte rundt sex. En mann som ikke manipulerer og som søker kjærlighet er villig til å gi deg den tiden du trenger, uten at du føler på noe annet enn at romantikken fortsetter uten fokus på sex. Anonymkode: 6f4c6...60b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): I grunn så tenker jeg at særlig kvinner misforstår lovebombing, fordi mange kvinner i dag er veldig vàr på komplimenter, flørting og "dagdrømming" der de tror det er lovebombing, men når det ikke er det. Bunnet i generell mistillit mot menn. Mye av det som kvinner tror er lovebombing er helt elementære grunnsteiner for å få til romantikk og vekke emosjonelle følelser. En mann når ingen steds med å kun spørre hvordan dagen din har vært, hva du gjør og hva du skal gjøre. Da blir han fort opplevd som kald, uromantisk og umotivert, og hvilken kvinne ønsker en slik mann innpå seg? Fåtallet, nær ingen. For det er ikke tiltrekkende. Da blir det ironisk at når mannen prøver å være varm, få til romantikk og vise at han ønsker deg med å si at han bryr seg, at du er pen, at han ønsker å være nær deg og at han skulle ønske du var sammen med han slik at dere kunne ha en koselig vinkveld sammen osv, så skal dette liksom være lovebombing i kvinners øyne. Det blir en klassisk catch-22 fra kvinner mot menn da. Menn er damned if they do and damned if they don't. Noe som i praksis kan ses på som en manipulasjon fra kvinner igjen. Et moment her er at selv om noen dumpes etter sex, så trenger ikke forhåndsintensjonen være dårlig fra mannen. Det kan hende alt han sa som har blitt misoppfattet som lovebombing var sant, men at den seksuelle kjemien ikke var bra eller at de romantiske følelsene han først hadde forsvant. De aller, aller fleste menn er gode menn som søker kjærlighet. Og disse har ikke intensjoner om å manipulere, selv om de opptrer varm, romantisk og prøver å flørte. Så ikke misforstå da. Det er ikke om å gjøre å lete ihjel etter "røde flagg" der all tvil må motbevises, for da når ikke du som singel kvinne noen steds heller. Anonymkode: 6f4c6...60b Helt enig med deg. Syns det er trist at enhver ting forelskede gjør sees på som lovebombing. Jeg skjønner ikke hvordan en kan i det heletatt ha og vise følelser i dag. Føler det raskt er slik at alt som kan gi litt sommerfugler og rosa sky er farlig. Jeg elsker å være forelsket, synd det skjer så sjelden. Kjemi er nesten aldri tilstede og når den er så må man trekke seg. Blir håpløst. Jeg tenker også generelt manipulerende menn, ikke bare de som vil ha sex, men vært borti menn som vil senere at du sender de penger. Eller vil lure deg inn i et forhold der du er forsørger og de er dependent. TS Anonymkode: 2eab7...10f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frivis Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Kommer vel an på hva han prøver å manipulere deg til da. Han prøver kanskje å jekke ned selvtilliten din så du skal bli lettere å få til sengs, ved å prøve seg på den såkalte "neggingen" som idioter på nett prøver å fronte. "Store neser er ikke noe jeg vanligvis liker, men på deg fungerer det veldig godt altså!".... en kritikk kamuflert som et dårlig kompliment, for å gjøre deg usikker, og manipulere deg til å tenke at "sånn som jeg ser ut er jeg heldig siden han tydeligvis vil ha meg likevel". Veldig forenklet, men i de baner. Anonymkode: 7010d...9a1 Bare det at noen kommenterer utseende er et rødt flagg. Det beste er å gå ut i fra at du vil bli forsøkt manipulert. Da har du mye større sannsynlighet for å oppdage det før det er for seint. Og om det skulle vise seg at du tok feil, så blir du positivt overrasket. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): I grunn så tenker jeg at særlig kvinner misforstår lovebombing, fordi mange kvinner i dag er veldig vàr på komplimenter, flørting og "dagdrømming" der de tror det er lovebombing, men når det ikke er det. Bunnet i generell mistillit mot menn. Mye av det som kvinner tror er lovebombing er helt elementære grunnsteiner for å få til romantikk og vekke emosjonelle følelser. En mann når ingen steds med å kun spørre hvordan dagen din har vært, hva du gjør og hva du skal gjøre. Da blir han fort opplevd som kald, uromantisk og umotivert, og hvilken kvinne ønsker en slik mann innpå seg? Fåtallet, nær ingen. For det er ikke tiltrekkende. Da blir det ironisk at når mannen prøver å være varm, få til romantikk og vise at han ønsker deg med å si at han bryr seg, at du er pen, at han ønsker å være nær deg og at han skulle ønske du var sammen med han slik at dere kunne ha en koselig vinkveld sammen osv, så skal dette liksom være lovebombing i kvinners øyne. Det blir en klassisk catch-22 fra kvinner mot menn da. Menn er damned if they do and damned if they don't. Noe som i praksis kan ses på som en manipulasjon fra kvinner igjen. Et moment her er at selv om noen dumpes etter sex, så trenger ikke forhåndsintensjonen være dårlig fra mannen. Det kan hende alt han sa som har blitt misoppfattet som lovebombing var sant, men at den seksuelle kjemien ikke var bra eller at de romantiske følelsene han først hadde forsvant. De aller, aller fleste menn er gode menn som søker kjærlighet. Og disse har ikke intensjoner om å manipulere, selv om de opptrer varm, romantisk og prøver å flørte. Så ikke misforstå da. Det er ikke om å gjøre å lete ihjel etter "røde flagg" der all tvil må motbevises, for da når ikke du som singel kvinne noen steds heller. Anonymkode: 6f4c6...60b Samtlige som har vært ivrige, gitt drøssevis av komplimenter, snakket om fremtiden og hatt lyst å se meg mye har hatt psykopatiske trekk og ja, ødelagt mye for meg for jeg har totalt sluttet å date. Men skyld nå ikke bare på kvinner her, for jeg hadde jo vært direkte mindre begavet om jeg ikke ble redd og på alerten når menn nå oppfører seg slikt. Det er jo synd, jeg elsker romantikk og menn som er åpen om følelsene sine, er vel nettopp derfor jeg ble offer for slike menn før jeg ble helt kvitt naiviteten min. Og jeg vet det finnes menn som du beskriver, men av min erfaring har mennene som har vært mindre rause på komplimentene og ivrigheten vært de mest harmløse. Og som du sier, mange inklu meg blir ikke forelsket i følelseskalde og «kjedelige» menn. Så en catch 22 er det. Anonymkode: c82db...007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden Du ser det som oftest på øyene og smilet deres. Manipulerende og eller usympatiske folk har ikke et varmt blikk, og når de smiler, blir det liksom aldri helt varmt likevel. Anonymkode: f7565...7da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt enig med deg. Syns det er trist at enhver ting forelskede gjør sees på som lovebombing. Jeg skjønner ikke hvordan en kan i det heletatt ha og vise følelser i dag. Føler det raskt er slik at alt som kan gi litt sommerfugler og rosa sky er farlig. Jeg elsker å være forelsket, synd det skjer så sjelden. Kjemi er nesten aldri tilstede og når den er så må man trekke seg. Blir håpløst. Jeg tenker også generelt manipulerende menn, ikke bare de som vil ha sex, men vært borti menn som vil senere at du sender de penger. Eller vil lure deg inn i et forhold der du er forsørger og de er dependent. TS Anonymkode: 2eab7...10f Nettopp. Er mann betatt og forelsket så er man raus med ord, handlinger og tanker, og man prøver jo å flørte ekstra mye da. Det kan sikkert bli litt mye eller litt for klisjèaktig der en del preller av deg som kvinne, men hovedintensjonen fra mannen er likevel romantikk og ikke manipulasjon. Svært, svært få bedriver med lovebombing. Så ikke misforstå "flørten" som manipulasjon. Økonomisk manipulasjon tenker jeg er noe av det letteste du kan se. Tommelfingerregelen bør være at du aldri sender penger til noen. Ellers bør du bare la magefølelsen din styre deg. Får du en vond følelse om noe så bør du ikke undergrave den. Men det er vanskelig, altså. Anonymkode: 6f4c6...60b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå