AnonymBruker Skrevet 13. mars #1 Del Skrevet 13. mars Vår familie vurderer å flytte vekk ett år. Vi bor nå i Bergen. Ønsker å bo et sted i Norge, evt Svalbard. Hvor hadde du ville flyttet? Anonymkode: 1b329...556 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melodiana Skrevet 13. mars #2 Del Skrevet 13. mars Kragerø Molde Kristiansand Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #3 Del Skrevet 13. mars Hvaler Anonymkode: e66df...356 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #4 Del Skrevet 13. mars Finnmark! Teste ut hundekjøring og fiske og ordentlig vinter og vill natur og helt annerledes kultur og klima. Økonomiske fordeler i tillegg. For et Kinderegg 😻 Anonymkode: 3f9d7...258 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #5 Del Skrevet 13. mars Skjærgård på Sørlandet. Eller vakker natur og midnattsol nord i Nordland eller sør i Troms. Eller evt byliv i Oslo om jeg var i 20-årene. Eller Møre og Romsdal fordi det er vakkert. Vanskelig 😅 Anonymkode: aca36...626 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #6 Del Skrevet 13. mars Hva liker dere? Hva slags vær/klima trives dere best i? Er dere by eller natur folk? Anonymkode: e66df...356 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #7 Del Skrevet 13. mars Et sted som er enda mer øde enn her jeg bor. Trenger ikke se så mye mennesker. Anonymkode: 456e8...a6a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #8 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Vår familie vurderer å flytte vekk ett år. Vi bor nå i Bergen. Ønsker å bo et sted i Norge, evt Svalbard. Hvor hadde du ville flyttet? Anonymkode: 1b329...556 Du får ikke lov å bo på Svalbard, med mindre både du og ektefellen din har jobber å gå til der som gir dere lønnet arbeid. Det gis ikke uføretrygd eller sosiale stønader på Svalbard. Skal man føde, må man på fastlandet. Tilbudene er altså begrenset der. Ofte er det heller ikke bolig å få om man ikke da har en jobb der, for arbeidsplassene tilbyr boligene til sine ansatte. Det nytter ikke bare å bestemme seg for å flytte til Svalbard, med andre ord. Anonymkode: 9f792...89f 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #9 Del Skrevet 13. mars Oslo sentrum, Trondheim Tromsø, eller Kristiansand. Bor i Arendal Anonymkode: e57e7...58c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #10 Del Skrevet 13. mars Oslo. Anonymkode: a4dff...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #11 Del Skrevet 13. mars Nordfjord/Sunnmøre (Stryn, Gloppen, Ørsta/Volda, eventuelt Stad kommune). Fordi jeg ikke orker nordnorsk klima, men liker vill natur med fjell og fjord. Samtidig bor det nok folk der til at man kan få kjøpt sushi, sett en film på kino og ikke behøver kjøre ti timer til legevakta. Nå bor riktignok vi på Østlandet, men det er vesentlig "mer" natur og landligere enn Bergen også. Og så er dialektene penere... Ellers er jeg litt forelska i Røros og viddeområdene nord for byen. Anonymkode: 1b7be...f11 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #12 Del Skrevet 13. mars Enten Ålesund/Molde eller Lofoten et sted Anonymkode: bf1f5...be1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #13 Del Skrevet 13. mars Definitivt Svalbard! Vi har vurdert det, men det lar seg dessverre ikke kombinere med mitt arbeid som frilanser. Anonymkode: 4fd8c...238 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #14 Del Skrevet 13. mars Tromsø, Bodø eller Lofoten. Hadde også likt Bergen. Eventuelt Stavern, Hvaler, Risør.. Anonymkode: 0f4aa...477 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #15 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Du får ikke lov å bo på Svalbard, med mindre både du og ektefellen din har jobber å gå til der som gir dere lønnet arbeid. Det gis ikke uføretrygd eller sosiale stønader på Svalbard. Skal man føde, må man på fastlandet. Tilbudene er altså begrenset der. Ofte er det heller ikke bolig å få om man ikke da har en jobb der, for arbeidsplassene tilbyr boligene til sine ansatte. Det nytter ikke bare å bestemme seg for å flytte til Svalbard, med andre ord. Anonymkode: 9f792...89f Er helt klar over det, begge skal gå i jobb. Å planen er ikke flere barn. Skulle skrevet det i innlegget. Ts Anonymkode: 1b329...556 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 13. mars #16 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vår familie vurderer å flytte vekk ett år. Vi bor nå i Bergen. Ønsker å bo et sted i Norge, evt Svalbard. Hvor hadde du ville flyttet? Anonymkode: 1b329...556 Bare et år ? Finnmark, fordi jeg ville opplevd arktisk vinter og friluftsliv. Men er ikke sikker på om jeg kunne levd med dette over mange år. Vestlandet er jo veldig ekstremt, mye dårlig vær og elendige vintre ! Men vi har jo vokst opp med det og har familie her og tåler det derfor ganske bra. Innflyttere sliter jo stort med akkurat det. Det er jo så vidt forskjellig fra mye av de andre klimatiske sonene vi har i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 13. mars #17 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva liker dere? Hva slags vær/klima trives dere best i? Er dere by eller natur folk? Anonymkode: e66df...356 Trives best i varmt klima Så da er jo det meste i Norge uaktuelt . Men vi snakker jo nå om et år eller noe tilsvarende. Digger også vintre om de er skikkelige slik som lengst nord, med god økonomi kan jo dette kombineres med å få god sommer i syden deler av året. Jeg er nok en naturmann, men det betyr ikke bare i vått og kaldt klima, men også i sydligere strøk. Kan lett gå turer i Tyrkia i 40 varmegrader med riktige forberedelser, men digger også overnattinger i snøhule. Vestlandet er vel det mest kompliserte, det er masse regn hele tiden, noe som gjør friluftsliv vanskelig uansett årstid. Vått og kaldt og breiflabb over alt. Men det er jo her i er født og oppvokst og har blitt vant til det, men også drit lei det til tider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #18 Del Skrevet 13. mars Ålesund Anonymkode: b0ca8...533 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 13. mars #19 Del Skrevet 13. mars Svalbard, lett! 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #20 Del Skrevet 13. mars Jeg er Oslojente på min hals og ville aldri flyttet herfra permanent. Men for ett år kunne jeg godt tenkt meg å bo på (i??) Bulandet, liten øygruppe langt mot vest. Det er så vakkert, og så helt, helt annerledes enn asfaltgryta jeg bor i (og elsker). Ett år der ville jeg gjerne hatt! Anonymkode: b1015...893 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå