AnonymBruker Skrevet 13. mars 2025 #1 Skrevet 13. mars 2025 Hei. Jeg er plaget med kraftig iurinlukt i underlivet. Selv om jeg er nydusjet så kommer lukten raskt tilbake. Jeg merker jeg har svak bekkenbunn. Fødte for endel år siden og barnet kom ut med sugekopp. Jeg blir ikke våt i trusa av urin. Men merker dette plager meg mye. Hva hvis jeg treffer en mann å lukter urin🙄 Jeg sliter med å følge opp knipeøvelser. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 65bec...38f
Million Skrevet 13. mars 2025 #2 Skrevet 13. mars 2025 Urologer er eksperter på urinveiene, ikke bare for menn, men også for kvinner. Kanskje verdt å be fastlegen om henvisning til en urolog (lege spesialister på dette) så du kan bli skikkelig undersøkt?
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2025 #3 Skrevet 14. mars 2025 Urinveisinfeksjon? Har du prøvd ta en urinprøve og levere til fastlege for sjekk om du kan ha urinveisinfeksjon? Har du urinveisinfeksjon får du vanligvis noen tabletter du må ta 1 eller 2 uke Anonymkode: 54d81...b98
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2025 #4 Skrevet 16. mars 2025 For bekkenbunnrn: begynn med yoga! Strever også med knipeøvelser, men merker at bekkenbunnen er bedre i perioder jeg gjør yoga. Anonymkode: fddfd...c29
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2025 #5 Skrevet 16. mars 2025 Jeg har fått vaginal laser fordi jeg var ganske vid etter flere fødsler. Mener å huske at gynekologen som gjorde det også snakket om at det kunne hjelpe på inkontinens. Verdt å undersøke i alle fall 🙂 Anonymkode: 9a2da...0e4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2025 #6 Skrevet 16. mars 2025 Jeg bruker app (og knipedildo som hører til). Den heter Perfit . Har ikke født barn, men tisser på meg om jeg ikke gjør øvelser. Anonymkode: e6956...673
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2025 #7 Skrevet 16. mars 2025 Men er det urinlekkasje eller dårlig hygiene som er problemet? Noen har jo veldig sterk urinlukt, og da må du faktisk vaske deg etter å ha vært på do, ellers blir det lukt. Hvis du kun tørker deg med papir vil det alltid være urinpartikler igjen i underlivet, og hos noen er det nok til at det begynner å lukte. Anonymkode: 9e8f4...610
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2025 #8 Skrevet 16. mars 2025 Merker det samme selv etter barn. Jeg hadde keisersnitt da, men likevel. Spesielt på sommeren, hvor det både blir ekstra svette og urin lukt i trusa, må bytte truse flere ganger om dagen. Og nei truseinnlegg funker ikke helt, når jeg også svetter i hele underlivet Anonymkode: 571d3...7aa
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2025 #9 Skrevet 16. mars 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Merker det samme selv etter barn. Jeg hadde keisersnitt da, men likevel. Spesielt på sommeren, hvor det både blir ekstra svette og urin lukt i trusa, må bytte truse flere ganger om dagen. Og nei truseinnlegg funker ikke helt, når jeg også svetter i hele underlivet Anonymkode: 571d3...7aa Ha med babywipes i veska og vask deg hver gang du er på do. Det burde ikke komme som noen overraskelse at svette og/ eller urin lukter... Anonymkode: 9e8f4...610 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2025 #10 Skrevet 16. mars 2025 Du kan ta kontakt med en fysio som er spesialist på kvinnehelse og bekkenbunn, der kan du få hjelp. Om du drikker lite kan det også gi en stram lukt av urin. Men løsningen er nok at du må få rutiner på knipeøvelser, så får du nesten velge da, om du vil knipe et par runder om dagen eller lukte og lekke 😅 Anonymkode: c944c...974
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2025 #11 Skrevet 16. mars 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ha med babywipes i veska og vask deg hver gang du er på do. Det burde ikke komme som noen overraskelse at svette og/ eller urin lukter... Anonymkode: 9e8f4...610 Ærlig talt, har jeg sagt at det er en overraskelse at det lukter? Når jeg går en tur på sommeren så kan jeg jo ikke tørke meg til enhver tid, svetten kommer jo når man blir varm. Og i mitt tilfelle, så tror jeg at det lekker litt utenom også, så selv om jeg tørker meg etter å ha vært på do, så lekker det utenom også. Anonymkode: 571d3...7aa
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2025 #12 Skrevet 16. mars 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ærlig talt, har jeg sagt at det er en overraskelse at det lukter? Når jeg går en tur på sommeren så kan jeg jo ikke tørke meg til enhver tid, svetten kommer jo når man blir varm. Og i mitt tilfelle, så tror jeg at det lekker litt utenom også, så selv om jeg tørker meg etter å ha vært på do, så lekker det utenom også. Anonymkode: 571d3...7aa Nei jeg vet ikke, virker som om mange kun tørker seg med papir etter dobesøk, og så kommer det spørsmål som TS her "Hva skal jeg gjøre?" Som om det er en overraskelse at urin lukter 🤷♀️ Anonymkode: 9e8f4...610 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2025 #13 Skrevet 16. mars 2025 Jeg begynte å drikke mye mer vann og da forsvant lukten. Anonymkode: 21377...fa7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå