Gå til innhold

Når mannlige venner spør om mensen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Maleficenta skrev (5 minutter siden):

Greit å spørre om så lenge spørsmålet ikke er: har du mensen eller? Om man er litt irritert pga noe 

Haha, dette!

Spør meg gjerne om mensen, men ikke den der. Kan ikke fatte hvorfor noen vil slenge ut en sånn, for mensen eller ei, man blir ikke så mye blidere av det spørsmålet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det avhenger jo litt av forholdet mitt til denne mannen. 

Å snakke om mensen generelt er null problem, uansett mann. Det er jo bare fint at menn vil lære litt mer om kvinnekroppen? 

Å snakke om min personlige mens, er ok for nære venner og sånt. På akkurat samme måte som andre private anliggender, det være seg helse eller familieforhold eller privatøkonomi. Jeg har ikke noe problem å snakke om fødslene mine med en nær kompis. Jeg syntes derimot det var skikkelig upassende da en mannlig kollega kom med et veldig detaljert spørsmål om fødselen min ved lunsjbordet da jeg kom tilbake fra permisjon. 

Anonymkode: 03235...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tja, nylig blitt kjent med en mann som er noen år yngre enn meg og som bare har hatt èn kjæreste tidligere. Jeg nevnte at jeg hadde vondt i magen på grunn av mensen og da begynte han å spørre. Hvordan er smertene, er det like ille hver dag, sammenheng med om det er mye blod osv. Han visste lite til ingenting (lurer på hva slags dame hun kjæresten var...). 

Anonymkode: caf25...e7a

Men da har du i det minste tatt det opp først, det ville vært mildt sagt merkelig om han begynte å spørre om dette ut av det blå. Alle toalettbesøk er private, men de færreste spør heldigvis hva slags toalettpapir man bruker og om man ofte har løs avføring. 

Anonymkode: b624c...eec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 16.36):

Hva synes dere damer hvis en mannlig venn spør dere om mensen, enten det er om mensen generelt eller om deres personlige erfaringer? Synes dere det er pinlig/ubehagelig, eller er det greit og noe dere ikke har noe problem å snakke om?

Anonymkode: 63cfd...b23

Det går helt fint for min del å snakke om. Er en naturlig del av kroppen som alt annet. 

Anonymkode: ea6f2...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg snakker om mensen med mine mannlige venner.

De pleier ikke å spørre "har du mensen eller", men sånn utover det så kommer det gjerne opp iblant, det er en del av livet og jeg har absolutt ingen problemer med å snakke om det. Og forventer egentlig at menn ikke skal ha det heller. Ikke den type menn jeg er venn med i all fall.

Anonymkode: e3294...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...