Gå til innhold

Når mannlige venner spør om mensen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva synes dere damer hvis en mannlig venn spør dere om mensen, enten det er om mensen generelt eller om deres personlige erfaringer? Synes dere det er pinlig/ubehagelig, eller er det greit og noe dere ikke har noe problem å snakke om?

Anonymkode: 63cfd...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har da takk og pris ingen mannlige venner som spør om sånt, og hadde de gjort det hadde jeg trodd det hadde klikka for dem. Dette er jo privat og ingenting man spør om ut av luften. 

Anonymkode: b624c...eec

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt i orden. Ja, til at menn ønsker å lære mer om mensen og hele syklusen til kvinner! 

Anonymkode: 7a68c...8f5

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi snakker om menstruasjon som alt mulig annet.

Man kan fint diskutere ting uten å røpe alt for mye privat. Jeg kan i hvertfall...

Anonymkode: 22882...5cf

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mensen er da helt normalt, ikke noe farlig å snakke om. 

Anonymkode: cc6fe...d7c

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja. Spørs vel hva spørsmålet er. Om det er litt generelle spørsmål som hvor lang syklus jeg har eller om jeg har erfart ubehag ol, så kan jeg svare. Om han spør om sexlysta mi endrer seg gjennom syklus, så får han prate med noen andre. 

Anonymkode: 913ce...692

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det ville vært rart synes jeg. Kan snakke litt med venninner om det. 

Anonymkode: 50c75...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvor nære disse mannlige bekjente er. Så langt i livet har ingen sånn passe fjerne bekjente blant menn spurt om det. Kun kjærester som jeg har hatt nært forhold til, har en sjelden gang snakket om det med meg. Kanskje ikke så rart, siden jeg i slutten av tenårene og hele tjueårene pleide å ligge i fosterstilling og spy av voldsomme menssmerter et døgn i måneden. Det var jo ikke så vanskelig å legge merke til, og kanskje spørre om "hvorfor er det sånn?" og "er det ikke noe hjelp få mot disse menssmertene, hva kommer de av?" osv.

De (smertene) forsvant heldigvis da jeg hadde født barnet mitt i begynnelsen av tredveårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva synes dere damer hvis en mannlig venn spør dere om mensen, enten det er om mensen generelt eller om deres personlige erfaringer? Synes dere det er pinlig/ubehagelig, eller er det greit og noe dere ikke har noe problem å snakke om?

Hadde ikke plagd meg, men har ingen slike venner. Syns generelt at kroppslige funksjoner er helt uproblematisk. 

Anonymkode: 908d6...22a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at slike spørsmål kan googles, men jeg hadde ikke blitt fornærmet av generelle spørsmål, hadde nok bare svart. Hadde han spurt om mine personlige erfaringer hadde jeg sagt at det er en privatsak. Ikke fordi det er «pinlig», men fordi det ikke er noe han har noe med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er jeg oppdatert på mine venninners mensen, prevensjon og sykluser. Det er da normalt å snakke om, og en stor del av mange kvinners liv. Er det ikke bra at vi menn og ønsker å være oppdatert på slike ting? Noen av dere blir veldig dårlige når dere har mensen, mange vil forstå ting bedre og noen av problemene lærer vi aldri om heller.

Anonymkode: 4fa84...fab

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå er jeg oppdatert på mine venninners mensen, prevensjon og sykluser. Det er da normalt å snakke om, og en stor del av mange kvinners liv. Er det ikke bra at vi menn og ønsker å være oppdatert på slike ting? Noen av dere blir veldig dårlige når dere har mensen, mange vil forstå ting bedre og noen av problemene lærer vi aldri om heller.

Anonymkode: 4fa84...fab

Jeg hadde ikke blitt fornærmet om en venn hadde begynt å spørre og hadde nok svart han etter beste evne på generell basis. Men om vinklingen begynte å bli litt vel personlig og kanskje få et snev av noe seksuelt, hadde jeg bare avsluttet og sagt at det har han ikke noe med. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen hemninger om det nei. Så det kan jeg snakke om ja

Anonymkode: 6edea...eb7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ber de snakke med noen andre. Har valgt et liv uten mensen så jeg vil ikke forholde meg til det tullet der.

Anonymkode: 44ead...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er helt greit! Altså, kommer kanskke an på hva slags spm,

men har generelt ingen problemer med å snakke om det. Ja til mer kunnskap om mensen!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har ikke noe problemer å snakke om det, det er ikke mer pinlig enn hva man gjør det til selv.

Anonymkode: a086e...2d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Spør både på spørsmålet, måten det stilles og hvorfor jeg tror det stilles. 

Jeg har f.eks en kamerat som er enkemann og far til døtre. Han må iallfall få lov å stille generelle spørsmål for å forberede seg 

Anonymkode: f722d...5b9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å.. Sånn. Jeg tenkte feil her type "er'e klart, eller?" kåtgris som jeg er, kjærringskadet på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde syntes at det er spesielt, rart og unødvendig. I dag kan du finne alt av informasjon ved å Google. Trenger ikke å spørre kvinner om noe relatert til våre underliv, det er ekkelt.

Anonymkode: 15a37...050

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som alenefar er jeg fullt oppdatert på dette temaet takket være min datter 😅.

Det skal være sagt at når det kommer til spørsmål om riktig bruk av tamponger og den type ting som har vært uklart for selv henne så har jeg vært veldig glad for at jeg har venner som ikke synes dette er tabu.

Heia til dere damer som kaller en spade for en spade 😊

Anonymkode: aed0c...308

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...