AnonymBruker Skrevet 13. mars #1 Skrevet 13. mars Jeg vil bytte ut min tre år gamle Tesla Y. Jeg orker ikke Musk. (Jeg elsker dessverre bilen) Hvilken bil er like bra i samme prissegment? Anonymkode: e90bc...e5e 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars #2 Skrevet 13. mars Du elsker bilen men vil bytte den ut?Hvorfor? Anonymkode: 8233f...8f7 1 5
AnonymBruker Skrevet 14. mars #3 Skrevet 14. mars Det teiteste jeg hører, hvordan tror du det skader Musk at en annen kjører bilen? At du ikke vil bestille en ny bil skjønner jeg, men de bilen du hadde fra før han ble gal gjør ingen forskjell. Min Tesla beholder jeg, den er det sikreste jeg kan kjøre. Jeg har to friske barn og ikke bare ett nettopp pga at den ene lånte min Tesla den dagen alt gikk galt. Musk kan bli så gal han vil, sikkerheten er viktigst, og der er Tesla suveren. Anonymkode: d9f2f...c72 4 3
AnonymBruker Skrevet 14. mars #4 Skrevet 14. mars Hadde ikke orket det selv. Man blir uglesett. Synes synd på de som har Tesla. Hva med Audi e-tron? Anonymkode: b4d39...b0e 3
Gjest StumpyHero Skrevet 14. mars #5 Skrevet 14. mars Behold bilen. Du er ikke ansvarlig for hva Musk holder på med. Du kjøpte den lenge før han gikk bananas. I tillegg så viderefører du bare bilen og "byrden". Dine verdier er ikke endret selv om du kjører Tesla.
Coachshinny Skrevet 14. mars #6 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 16.14): Jeg vil bytte ut min tre år gamle Tesla Y. Jeg orker ikke Musk. (Jeg elsker dessverre bilen) Hvilken bil er like bra i samme prissegment? Anonymkode: e90bc...e5e Enig med flere, ville ikke byttet Tesla mot noe annet på grunn av en gal Musk. Musk står heller ikke som ene-eier av Tesla heller.
AnonymBruker Skrevet 14. mars #7 Skrevet 14. mars rett heftig det som skjer med Tesla for tiden! TS du er ikke alene i å vende ryggen til Musk og alle hans gjerninger 🙂 Anonymkode: 9d6e5...e7f 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #8 Skrevet 14. mars Jeg synes egentlig at det å selge teslaene er en god måte å protestere på, for det sender også et signal til kjøpere som vurderer ny tesla, om at tesla ikke lengre er kult, og kan bli vanskelig å bli kvitt. Teslasalget vil falle, og bilene generelt tape seg i verdi. Anonymkode: 1e943...d37 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars #9 Skrevet 15. mars Her har vi en model 3 men skulle oppgradere til en modell som har større bagasjerom og romsligere baksete. Har dessverre ikke funnet annet enn modell y som matcher alt vi ønsker i gitt prisklasse. Det er poengløst for oss å kjøpe ny bil som knapt har større bagasjerom enn vi allerede har og såvidt litt større. Så uansett hva Musk holder på med så ser det ut som vi må gå for model y. Du får rope ut om du finner en modell som matcher model y sine spesifikasjoner og i samme prisklasse😅 Anonymkode: 6a934...64a
AnonymBruker Skrevet 15. mars #10 Skrevet 15. mars Behold bilen! Det er jo den perfekte familiebil. Flesteparten med modell Y er barnefamilier! At Musk er en tulling og at media hauser opp at en skal ha Tesla-skam er bare å drite i! Tesla er ikke bare Musk! Anonymkode: 1baf7...62f 1
Bokormsen Skrevet 16. mars #11 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Her har vi en model 3 men skulle oppgradere til en modell som har større bagasjerom og romsligere baksete. Har dessverre ikke funnet annet enn modell y som matcher alt vi ønsker i gitt prisklasse. Det er poengløst for oss å kjøpe ny bil som knapt har større bagasjerom enn vi allerede har og såvidt litt større. Så uansett hva Musk holder på med så ser det ut som vi må gå for model y. Du får rope ut om du finner en modell som matcher model y sine spesifikasjoner og i samme prisklasse😅 Anonymkode: 6a934...64a Enyaq, ID4, ID7, e5008, EQB, listen er nesten uendelig nå til dags. 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars #12 Skrevet 16. mars jeg ville beholdt bilen, du har alt "støttet musk" og det endrer seg ikke om du selger den nå.. Anonymkode: 29e56...6a2 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars #13 Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 18.19): Jeg synes egentlig at det å selge teslaene er en god måte å protestere på, for det sender også et signal til kjøpere som vurderer ny tesla, om at tesla ikke lengre er kult, og kan bli vanskelig å bli kvitt. Teslasalget vil falle, og bilene generelt tape seg i verdi. Anonymkode: 1e943...d37 På hvilken måte er det protest? Det er jo ikke som om bilen ikke kommer til å være på veien lenger. Anonymkode: fda5a...be1
AnonymBruker Skrevet 17. mars #14 Skrevet 17. mars Beklager at folk ikke klarer å ta deg på alvor, TS! Det er KG, tross alt...Du gjør akkurat som du selv vil. Seres 5 er satt ned fra 600k til 400k. Trang i baksetet, men en drøm å kjøre! Virkelig nydelig. 300 kg tyngre enn TMY pga. dette avanserte og robuste understellet de bruker. Sikkert mer prutningsmonn. Massasjesetene er gode, infotainment fungerer bra her. BYD har Seal U som er ganske dårlig, og Sealion 7 4×4 som jeg liker veldig godt. Blade-batteriet er markedsledende og KGM/Ssangyong, som bruker samme batteri, gir attpåtil 1.000.000 km garanti på batteriet. Utmerket infotainmentopplegg, veldig logisk og rask. Flott 360° kamera. Så har du Xpeng G6. Utrolig uinspirert utseende, men folk jeg har snakka med sier det er en kompetent og god bil. Har ikke kjørt den selv. Så fins det to biler i dette prissegmentet man bare ikke kan se bort fra: Kia EV6 og Hyundai Ioniq 5. Begge på 800V batteri og helt fantastiske biler som har blitt facelifta nylig. Anbefaler på det varmeste at du prøvekjører minst én av de, gjerne begge. Kun Hyundai har visker bak, mens Kia holder seg til Tesla-uvanen uten visker bak. Škoda, Audi og Volkswagen, samt Volvo og Polestar tilbyr konkurrerende biler, men de klarer bare ikke å matche asiatiske konkurrenter på hverken teknologi, kvalitet eller pris. Det er dessverre mye å hente inn her for europeerne. Anonymkode: cf373...0e2 1 2
Gregarious Skrevet 17. mars #15 Skrevet 17. mars (endret) AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 9.12): Det teiteste jeg hører, hvordan tror du det skader Musk at en annen kjører bilen? At du ikke vil bestille en ny bil skjønner jeg, men de bilen du hadde fra før han ble gal gjør ingen forskjell. Min Tesla beholder jeg, den er det sikreste jeg kan kjøre. Jeg har to friske barn og ikke bare ett nettopp pga at den ene lånte min Tesla den dagen alt gikk galt. Musk kan bli så gal han vil, sikkerheten er viktigst, og der er Tesla suveren. Anonymkode: d9f2f...c72 Tesla er en sikker bil det, men på ingen måte unik. Det er flere som er lik eller bedre når det kommer til sikkerhet. For øvrig så er det relativt rasjonelt og ikke ønske å kjøre Tesla om det gir en selv ubehag. Endret 17. mars av Gregarious 2 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå