AnonymBruker Skrevet 13. mars #1 Skrevet 13. mars Veldig bra 🙂 Men det burde bli lovpålagt å ha fysiske knapper på viktige funksjoner, tenker jeg 🙂 https://www.tv2.no/broom/vi-vil-aldri-aldri-gjore-denne-feilen-igjen/17538440/ Anonymkode: b8776...00e 3 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars #2 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Veldig bra 🙂 Men det burde bli lovpålagt å ha fysiske knapper på viktige funksjoner, tenker jeg 🙂 https://www.tv2.no/broom/vi-vil-aldri-aldri-gjore-denne-feilen-igjen/17538440/ Anonymkode: b8776...00e Det vil bli lagt vekt når de testes hos NCAP. Anonymkode: 3d358...782
Mardina Skrevet 13. mars #3 Skrevet 13. mars Bra! Jeg har lenge ment at disse svære skjermene som b.l.a Tesla har er på grensen til trafikkfarlig. Når mange av bilens funksjoner må styres via en skjerm, så går utviklingen i feil retning.... 🤔 Tesla er vel en av verstingene der. Det er i hvert fall min mening. 2 3
Makavelli Skrevet 14. mars #4 Skrevet 14. mars Nydelig! Audi Q7 som kom i 2015 synes jeg har en tilnærmet perfekt kombinasjon av skjerm og fysiske knapper. Bilen jeg har i dag har en svær skjerm som ikke lar seg dempe nok når jeg kjører på veier uten belysning, slik at jeg må skru den av. Det er irriterende. Savner egentlig den tiden da man ikke hadde skjerm. Husker ikke hvilken bil det var, men satt på med en som hadde rødt lys i alle knapper. Ekstremt behagelig når man kjører i tussmørket.
newman01 Skrevet 14. mars #5 Skrevet 14. mars VW burde fokusere på å gjøre menysystemet på skjermen brukervennlig i fart. Det er jo tre tusen små felter å trykke på, rotete oppsett og nyttige funksjoner godt gjemt bak undermenyer. Polestar med Google Auto har store knapper, faste felter for ting, og det er enkelt å finne frem til det man trenger. ID.7 menyoppsett. Nesten håpløst å treffe en bitteliten knapp på andre veier enn motorvei uten svinger eller humper
Makavelli Skrevet 14. mars #6 Skrevet 14. mars newman01 skrev (30 minutter siden): VW burde fokusere på å gjøre menysystemet på skjermen brukervennlig i fart Fysiske knapper avhjelper dette problemet. Vi klarte oss uten touchskjerm veldig lenge. 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars #7 Skrevet 14. mars Makavelli skrev (3 minutter siden): Fysiske knapper avhjelper dette problemet. Vi klarte oss uten touchskjerm veldig lenge. Jepp, alt er mye lettere med fysiske knapper. Veldig fornøyd med min 2014-modell VW Golf med liten skjerm som kun viser musikk/radio, og selv om den har touchfunksjon er alle nødvendige knapper der også. Synes man bør gå tilbake til noe sånt, og jeg kan ikke fatte at ikke store skjermer i bil regnes som like trafikkfarlig som mobilen. Anonymkode: 0d56f...102 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars #8 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jepp, alt er mye lettere med fysiske knapper. Veldig fornøyd med min 2014-modell VW Golf med liten skjerm som kun viser musikk/radio, og selv om den har touchfunksjon er alle nødvendige knapper der også. Synes man bør gå tilbake til noe sånt, og jeg kan ikke fatte at ikke store skjermer i bil regnes som like trafikkfarlig som mobilen. Anonymkode: 0d56f...102 Det gjør vel det. Har forstått det sånn at det ikke er lov å bruke skjermen på bilen mens man kjører, at da skal man stoppe hvis man må trykke på den. Anonymkode: 271e4...c09
AnonymBruker Skrevet 14. mars #9 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jepp, alt er mye lettere med fysiske knapper. Veldig fornøyd med min 2014-modell VW Golf med liten skjerm som kun viser musikk/radio, og selv om den har touchfunksjon er alle nødvendige knapper der også. Synes man bør gå tilbake til noe sånt, og jeg kan ikke fatte at ikke store skjermer i bil regnes som like trafikkfarlig som mobilen. Anonymkode: 0d56f...102 Enig. Spesielt én knapp må være fysisk, og det er knappen for maks luft på frontruta (når man kjører inn i tunnel eller lignende). Jeg har selv en eGolf, og tenker det oppsettet er helt glimrende. Hvis det er funksjoner på skjermen som det er tenkt man skal trykke på mens man kjører, må alle være direkte tilgjengelige på skjermen, uten undermenyer. Anonymkode: 5c9e9...943
Makavelli Skrevet 14. mars #10 Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det gjør vel det. Har forstått det sånn at det ikke er lov å bruke skjermen på bilen mens man kjører, at da skal man stoppe hvis man må trykke på den. Anonymkode: 271e4...c09 Joda, i Norge kan du bli straffet for det, men det er jo helt latterlig at man setter inn en gigantisk TV-skjerm midt i en bil, og legger nødvendige funksjoner inn på den. Det er uforsvarlig fra produsentens side. 1
newman01 Skrevet 14. mars #11 Skrevet 14. mars (endret) Det som er gledelig med nyere biler er at man trenger verken å trykke på skjermen eller fysiske knapper. Man kan be bilen gjøre ting med stemmen. Ringe folk, sette på setevarme, starte massasje, øke eller senke temperaturen, aktivere varmetråder i frontruta, rattvarme, spille radio og myyye annet. Selv ser jeg ikke problemet med touchknapper så lenge det er intuitivt og de viktigste funksjonene har faste plasser på skjermen, og at de har passe stor størrelse så det er lett å treffe. Og man skal uansett ikke trykke så mye på skjermen. Det er begrenset med funksjoner på den skjermen som skal brukes når man kjører uansett. Tilogmed i en Tesla trenger man ikke å bruke skjermen for å starte vindusviskere. Man kan programmere den ene knappen på rattet for den slags. Det er ikke så lenge siden man hadde CD-spiller i bilen, og en stor mappe med cd'r liggende for lange bilturer. Bytte slike tok mye oppmerksomhet fra veien det også Endret 14. mars av newman01
AnonymBruker Skrevet 14. mars #12 Skrevet 14. mars En av tingene som gjorde at jeg landet på Audi da jeg byttet sist. Knapper er nesten et must. Anonymkode: 63f2f...6a8
AnonymBruker Skrevet 14. mars #13 Skrevet 14. mars Velkommen etter, da vel. Foretrekker Kia sin løsning med de viktigste funksjonene på knapper og utskiftbare menyer. Anonymkode: 88f50...e94
AnonymBruker Skrevet 15. mars #14 Skrevet 15. mars At EU, med sitt ufattelige regelrytteri, kunne tillate at touchskjermer erstattet fysiske kontrollere, viser hvor stor makt bilbransjen har. Det mest utrolige er at kundene har akseptert det. Nybil-kunder har sluttet å tenke selv. Og norske myndigheter følger opp. kr 10450 i bot for å bruke mobil, men ALT er lov på bilens touch-screen. Anonymkode: b1287...2f2 1
newman01 Skrevet 15. mars #15 Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): At EU, med sitt ufattelige regelrytteri, kunne tillate at touchskjermer erstattet fysiske kontrollere, viser hvor stor makt bilbransjen har. Det mest utrolige er at kundene har akseptert det. Nybil-kunder har sluttet å tenke selv. Og norske myndigheter følger opp. kr 10450 i bot for å bruke mobil, men ALT er lov på bilens touch-screen. Anonymkode: b1287...2f2 Men man får ikke gjort så mye på en touch skjerm når man kjører. De fleste biler har sperre på hva som kan brukes når bilen ruller. Det er begrenset hvor mange ganger man gidder å skrive inn adressen på gps-systemet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå