AnonymBruker Skrevet 13. mars #1 Del Skrevet 13. mars Hei Vi skal gifte oss til sommeren, men vi bor ikke sammen ennå. Kan det være en ulempe? Er det noen som har erfaringer å dele? Vi er ikke religiøse, men har barn på hver vår kant og har ikke vært sammen så lenge. Anonymkode: 89651...a76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 13. mars #2 Del Skrevet 13. mars Ville aldri turt å gifte meg med noen jeg ikke har bodd med. 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #3 Del Skrevet 14. mars Tvist skrev (22 timer siden): Ville aldri turt å gifte meg med noen jeg ikke har bodd med. Hvorfor ikke, hvis du føler at det er den rette, og alt annet klaffer? Anonymkode: 89651...a76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14. mars #4 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor ikke, hvis du føler at det er den rette, og alt annet klaffer? Anonymkode: 89651...a76 Fordi "alt annet" ikke er alt annet, når du ikke har prøvd å bo med personen over tid. Han kan vise seg å være den verste slasken, som hopper over sine plikter i husholdningen og forventer at du sørger for ferdig middag hver dag når han kommer hjem, og lager rabalder hvis du ikke gjør som han sier. Dette er litt satt på spissen, men folk viser sitt sanne jeg når de føler seg HJEMME. Og hjemme har dere ikke delt før dere har bodd sammen. Ville aldri, aldri giftet meg med noen jeg ikke bor med. Hva er forresten vitsen med å gifte seg før det? 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 14. mars #5 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvorfor ikke, hvis du føler at det er den rette, og alt annet klaffer? Anonymkode: 89651...a76 Du lover tross alt å bli med ham resten av livet ditt. Det er lenge. Ville ikke forhastet eksteskap. Bedre å bo sammen noen år. Du føler hverdagen på en helt annen måte når dere bor sammen. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 14. mars #6 Del Skrevet 14. mars Hvor lenge har dere vært sammen da? Og føler du at du kjenner han ut og inn, med det gode og vonde? Har dere kranglet noengang? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #7 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvorfor ikke, hvis du føler at det er den rette, og alt annet klaffer? Anonymkode: 89651...a76 Fordi man da plutselig deler økonomi med et menneske man ikke kjenner godt eller vet hvordan det er å bo med. Mye vanskeligere å komme seg ut av Anonymkode: beb4c...899 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #8 Del Skrevet 14. mars Til oss så gikk ting veldig fort. Gravid etter 2 mnd. Vi flytta sammen etter 4-5 mnd. Vi gifta oss 1 1/2 år. Fortsatt sammen. 25 år no. Og vi har det veldig bra sammen. Anonymkode: d2595...3bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 14. mars #9 Del Skrevet 14. mars Million skrev (25 minutter siden): Han kan vise seg å være den verste slasken, som hopper over sine plikter i husholdningen og forventer at du sørger for ferdig middag hver dag når han kommer hjem, og lager rabalder hvis du ikke gjør som han sier. De bor jo ikke sammen. Det fungerer strålende slik det er. Dette er ikke et problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 14. mars #10 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Til oss så gikk ting veldig fort. Gravid etter 2 mnd. Vi flytta sammen etter 4-5 mnd. Vi gifta oss 1 1/2 år. Fortsatt sammen. 25 år no. Og vi har det veldig bra sammen. Anonymkode: d2595...3bb Det er veldig fint at det fungerer for dere. Men ofte vil det ikke gjøre det. Og dere bodde sammen før dere giftet dere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14. mars #11 Del Skrevet 14. mars Snok1 skrev (2 minutter siden): De bor jo ikke sammen. Det fungerer strålende slik det er. Dette er ikke et problem. De har jo tenkt å flytte sammen på et eller annet tidspunkt senere. TS skriver "vi bor ikke sammen ENNÅ". 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 14. mars #12 Del Skrevet 14. mars Snok1 skrev (2 minutter siden): De bor jo ikke sammen. Det fungerer strålende slik det er. Dette er ikke et problem. Men det skal de antageligvis når de gifter seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 14. mars #13 Del Skrevet 14. mars Tvist skrev (1 time siden): Men det skal de antageligvis når de gifter seg. Million skrev (1 time siden): De har jo tenkt å flytte sammen på et eller annet tidspunkt senere. TS skriver "vi bor ikke sammen ENNÅ". Godt. Jeg overså den. Det er et valid poeng. Jeg gir meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 17. mars #14 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 14.48): Hvorfor ikke, hvis du føler at det er den rette, og alt annet klaffer? Anonymkode: 89651...a76 Fordi det er når man flytter sammen man virkelig blir kjent, er min erfaring. For meg er det nødvendig å kjenne at det fungerer å bo sammen før ekteskap er aktuelt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #15 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 15.07): Fordi man da plutselig deler økonomi med et menneske man ikke kjenner godt eller vet hvordan det er å bo med. Mye vanskeligere å komme seg ut av Anonymkode: beb4c...899 Man trenger ikke ha felles økonomi. Anonymkode: 1412a...279 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #16 Del Skrevet 18. mars Det er ikke noen fasit på dette. Det er ikke opp og avgjort at man kjenner hverandre bedre om man bor sammen. Det kommer helt an på hvor mye tid man tilbringer sammen f.eks. Og folk kan bo sammen noen år og plutselig viser en av partene sitt"sanne jeg". Ikke vær naiv og tro at du vet fasit som stemmer for alle. Anonymkode: 1412a...279 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #17 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (På 14.3.2025 den 14.48): Hvorfor ikke, hvis du føler at det er den rette, og alt annet klaffer? Anonymkode: 89651...a76 Alt annet? Spiller jo liten rolle om man er et flott par, hvis man ikke fungerer som samboere. Utrolig hvor mye som endrer seg når det blir to lov som skal samles til ett. Om man har tenkt å være særboere, er det jo greit. Hvis ikke er det vel en grunn til au folk tester det å være så nærme over tid før de sier at de er sikre på at forholdet holder livet ut... Anonymkode: 8b4dc...897 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #18 Del Skrevet 18. mars hva er motivasjonen til å gifte seg for dere? Anonymkode: 60888...a65 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #19 Del Skrevet 18. mars Man kjenner ingen på ordentlig, før man har bodd sammen i noen år Anonymkode: c488c...546 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #20 Del Skrevet 18. mars Hvorfor vil dere gifte dere? Ikke har dere barn sammen (noen gifter seg for å sikre hverandre og familien økonomisk hvis noe skulle skje), ikke bor dere sammen (dvs dere vet ikke engang om et samboerskap kommer til å fungere, det er STOR forskjell på å bli kjent som særboere og samboere, spesielt med barn involvert), og dere har ikke vært sammen «så lenge». Er det snakk om uker, mnd, år? Anonymkode: dd414...2d5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå