AnonymBruker Skrevet 13. mars #1 Skrevet 13. mars Jeg går siste semester vg3. Har gjennom alle mine år på vgs hatt 6 i norsk. Per dags dato har jeg kyssesyken og går dermed nok dessverre glipp av tentamen grunnet min dårlige allmenntilstand (har ikke krefter til å møte på skolen). Grunnen til at jeg skriver dette innlegget er pga jeg har hjulpet 3 elever i klassen med å skrive solide tekster, og selv om jeg SPESIFIKT ba de om å KUN ta utgangspunkt i det jeg skrev (for å så skrive det om), har jeg nå sett at de har likevel skrevet RETT av. Det er med andre ord direkte mitt arbeid alt sammen. Alle tre har fått 5 og 6ere, og jeg kjenner nå at dette starter å provosere meg en smule. Dette er forresten venner av meg, så jeg ønsker de alt godt og har på et vis følt på litt anerkjennelse når de har sagt «du er så god i norsk, kan du ikke bare hjelpe meg litt med teksten min».. Jeg står nå i fare for å bli nedsatt til en 5 (grunnet for lite vurderingsgrunnlag), som smerter meg litt da de andre har fått både 5+ og 6 (men dette er da mitt arbeid..) Jeg ønsker på ingen måte å være en judas, men er det slik at om jeg hadde tatt dette opp med læreren min (UTEN Å NEVNE NAVN), har han da rett til å sette MEG ned i karakter? «Målet» mitt er ikke at de andre skal settes ned i karakter, men jeg ønsker bare å fortelle at jeg syntes det er litt kjipt at jeg blir satt ned, når fremdeles mitt arbeid blir vurdert høyt hos en annen elev, som får creden for det.. Har på ingen måte tenkt til å nevne navn.. men hva kan konsekvenser være? At jeg risikerer å få 2 pga jeg i teorien har hjulpet dem å jukse? Er så veldig usikker på hvordan han kommer til å reagere (faglærer). Han VET at jeg er svært god på å skrive, og hvordan skrivestilen min er, så derfor skjønner jeg ikke hvordan han ikke har lagt merke til at det er min skrivestil i deres tekster (det er meget åpenbart, og alle tre er til vanlig 4ere i norsk). Ønsker å høre meninger om dette. Kjenner jeg egt blir ganske provosert om de går ut med 6ere og jeg 5… (rimelig sikker på at flere hadde følt på det samme..) Anonymkode: fed2f...7e4
AnonymBruker Skrevet 13. mars #2 Skrevet 13. mars Det høres ut som om du har energi til å gjøre skolearbeid selv om du ikke er på skolen? I så fall tenker jeg at du kan ta en prat med norsklæreren for å få levere flere tekster slik at hen har vurderingsgrunnlag. Det går også an å kontakte skolen for å høre om muligheter for å få tilrettelagt for å få tatt tentamen selv om du ikke er tilstede på skolen. (På høyere utdanning har jeg feks hatt hjemmeeksamen med kamera på i teams) Anonymkode: a13a4...f85 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars #3 Skrevet 15. mars Du risikerer å bli satt ned i karakter pga juks. Er dette en tekst du har levert? For da er det isåfall rart det ikke ble oppdaget. Anonymkode: 3555e...be8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå