AnonymBruker Skrevet 13. mars #1 Skrevet 13. mars Jeg har to barn på 4 og 7 år, som jeg har 60%. Er skilt. Utgangspunktet for at vi har 40/60 fordeling er rett og slett økonomiske årsaker, det legger jeg ikke skjul på. Planen har hele veien vært å gå over til 50/50 når økonomien tilsier det. Nå har det seg sånn at kjæresten og jeg har begynt å snakke om å flytte sammen. Dette blir da 25 minutter fra her vi bor nå, i en annen kommune. Far til barna bor i samme kommune som oss og blir boende her. Jeg har også jobben min her vi bor nå, som jeg tenker å beholde så lenge barna har skolekrets her. Planen er da å levere barna i skole og barnehage før jeg reiser på jobb de ukene jeg har barna, altså ønsker jeg at barna skal beholde skolekretsen sin. Har far noe han skulle ha sagt her? Takknemlig for alle råd og svar. Anonymkode: c766a...d63
AnonymBruker Skrevet 13. mars #2 Skrevet 13. mars Stakkars barna dine, som mister muligheten til å bo i nærheten av skole og venner. Hvor vanskelig vil det ikke bli for dem med fritidsaktiviteter, vennebesøk osv når de bo 25(!) minutter i bil fra skolen? Anonymkode: 87986...86d 13 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars #3 Skrevet 13. mars Hvis dere skal flytte sammen, bør det være der dere bor nå, noe annet blir negativt for deg, barna og faren. Fire mot én. Anonymkode: b93aa...399 8
AnonymBruker Skrevet 13. mars #4 Skrevet 13. mars Skal barna beholde skolekretsen må de ha fast adresse hos far - du kan ikke flytte ut av kommunen og bare velge at de skal beholde den. Barns tilhørighet til nærmiljøet er viktig, det holder ikke at du er villig til å kjøre hver dag (og nesten en halvtimes ekstra reisevei er mye for små barn). Før du tenker på hva far kan mene noe om, bør du fokusere mer på hva som er best for barna dine. Anonymkode: 2e072...458 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars #5 Skrevet 13. mars Du får neppe beholde kommunal skoleplass hvis barna skal folkeregistreres i annen kommune. Anonymkode: 8f872...4a3 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars #6 Skrevet 13. mars Så du har barna 60% for økonomisk vinning. Hvis du skal flytte så la far ta over den prosenentdelen, så barna kan bli boende nærme skole og barnehage. Anonymkode: c60ac...81e 6
AnonymBruker Skrevet 13. mars #7 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Stakkars barna dine, som mister muligheten til å bo i nærheten av skole og venner. Hvor vanskelig vil det ikke bli for dem med fritidsaktiviteter, vennebesøk osv når de bo 25(!) minutter i bil fra skolen? Anonymkode: 87986...86d Hvorfor stakkars barn?? Mange barn må ta buss 07:45 og er ikke på skoleplassen før 08:30 omtrent når det ringer inn. Jeg bor langt inni gokk og har 25 min reisevei for å levere barna mine til skolen! Når jeg var barn så tok jeg også buss og hadde lang vei.. dette er veldig vanlig. Anonymkode: b9e80...1c8
AnonymBruker Skrevet 13. mars #8 Skrevet 13. mars Hvis du ikke klarer å tenke på barna, de har allerede vært gjennom en skilsmisse, så de får beholde vennene, skolen og barnehagen, så la de få bo hos far. Tragisk at barna kommer sist hos noen foreldre. Anonymkode: e011b...505 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars #9 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du ikke klarer å tenke på barna, de har allerede vært gjennom en skilsmisse, så de får beholde vennene, skolen og barnehagen, så la de få bo hos far. Tragisk at barna kommer sist hos noen foreldre. Anonymkode: e011b...505 Hun har jo skrevet at de får beholde, klarer du ikke å lese Anonymkode: b9e80...1c8
AnonymBruker Skrevet 13. mars #10 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hun har jo skrevet at de får beholde, klarer du ikke å lese Anonymkode: b9e80...1c8 Så de får beholde samme skolekrets om de flytter til annen kommune? Anonymkode: e011b...505 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars #11 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så de får beholde samme skolekrets om de flytter til annen kommune? Anonymkode: e011b...505 De har delt fast bosted, far bor i kommunen skolekretsen er. Anonymkode: c766a...d63
Tufsla&Vifsla Skrevet 13. mars #12 Skrevet 13. mars Jeg stusser over at barna, som vel er folkeregistrert på deg, kan beholde skolekretsen om du flytter ut av kommunen. Tviler på at akkurat det vil fungere. Dernest: hvorfor kan ikke kjæresten flytte til der du bor? Det ville jo vært det enkleste, både for barna og for deg. Jeg er ikke av de som mener det er en katastrofe at barn flytter, men jeg tror nok at i din situasjon er det enklere at dere blir boende for alle involverte. For barna vil det bety ganske mye mindre mulihgeter for å være sammen med venner etc på fritiden hvis alle andre bor i gang/sykkelavstand fra skole/bhg, mens de selv alltid må kjøres. Og du legger opp til veldig mange timer i bil for din del også. Ellers må den andre forelder varsles ved flytting som vil gjøre endringer i samværet. At du flytter en haltimes kjøretur unna far går nok helt fint, altså at det ikke trenger å varsles, fordi det vil ikke gjøre endringer i samværet. men som sagt, det vil gjøre livet både til deg og barna langt mer komplisert. 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars #13 Skrevet 13. mars Personlig hadde ikke jeg gjort dette. Jeg hadde satt barna først slik de får beholde hverdagen sin ut grunnskolen. Det er ikke mange årene det er snakk om i det store bildet, men gevinsten er enorm for barna. Gå over til 50/50 eller far får 60, så bor du med kjæresten din når du ikke har barna. Og han bor med dere når du har barna dine. Dere kan også bo sammen i ferier. Jeg er i en rimelig lik situasjon, bare at jeg har mitt barn 100%. Det spiller ingen rolle, jeg setter barnet først og han får fullføre grunnskolen i sitt nærmiljø og kommunen vi hører til. Kjæresten min bor i nabokommunen, det er 25 minutt med bil, 1 time og litt med buss. Anonymkode: f0336...eb2 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars #14 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har to barn på 4 og 7 år, som jeg har 60%. Er skilt. Utgangspunktet for at vi har 40/60 fordeling er rett og slett økonomiske årsaker, det legger jeg ikke skjul på. Planen har hele veien vært å gå over til 50/50 når økonomien tilsier det. Nå har det seg sånn at kjæresten og jeg har begynt å snakke om å flytte sammen. Dette blir da 25 minutter fra her vi bor nå, i en annen kommune. Far til barna bor i samme kommune som oss og blir boende her. Jeg har også jobben min her vi bor nå, som jeg tenker å beholde så lenge barna har skolekrets her. Planen er da å levere barna i skole og barnehage før jeg reiser på jobb de ukene jeg har barna, altså ønsker jeg at barna skal beholde skolekretsen sin. Har far noe han skulle ha sagt her? Takknemlig for alle råd og svar. Anonymkode: c766a...d63 Om barna bor hos deg er det ikke gitt at de kan fortsette på skolen i en annen kommune. Det må søkes om og mange kommuner sier nei. Ellers utrolig dårlig å flytte fra barnas nærmiljø hvis du har skolebarn spesielt Anonymkode: 78270...add 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars #15 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (47 minutter siden): De har delt fast bosted, far bor i kommunen skolekretsen er. Anonymkode: c766a...d63 Delt fast bosted betyr ingenting, det er folkeregistrert adresse som betyr noe. Og de kan kun være folkeregistrert en plass. Så det kan være du enten må flytte de over til faren sin adresse, eller såmå de mest sannsynlig bytte adresse. Men utrolig ego valg av deg og flytte unna med barna kun for kjæresten din sin skyld Anonymkode: 78270...add 3
AnonymBruker Skrevet 13. mars #16 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om barna bor hos deg er det ikke gitt at de kan fortsette på skolen i en annen kommune. Det må søkes om og mange kommuner sier nei. Ellers utrolig dårlig å flytte fra barnas nærmiljø hvis du har skolebarn spesielt Anonymkode: 78270...add De har som sagt delt fast bosted, å flytter jeg sammen med noen går vi over til 50/50. Far har ikke samvær med barna, barna har delt fast bosted, det er en stor forskjell. Anonymkode: c766a...d63
AnonymBruker Skrevet 13. mars #17 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Delt fast bosted betyr ingenting, det er folkeregistrert adresse som betyr noe. Og de kan kun være folkeregistrert en plass. Så det kan være du enten må flytte de over til faren sin adresse, eller såmå de mest sannsynlig bytte adresse. Men utrolig ego valg av deg og flytte unna med barna kun for kjæresten din sin skyld Anonymkode: 78270...add Nå har det seg sånn at kjæresten har barn han også, å jobben tilsier at han ikke kan flytte på seg, så det er derfor vi vurderer denne løsningen. Anonymkode: c766a...d63
AnonymBruker Skrevet 13. mars #18 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De har som sagt delt fast bosted, å flytter jeg sammen med noen går vi over til 50/50. Far har ikke samvær med barna, barna har delt fast bosted, det er en stor forskjell. Anonymkode: c766a...d63 Nei det har ikke noe å si. Det er folkeregistrert adresse, og som skrevet her de kan ikke ha folkeregistrert adresse 2 steder. Så melder du flytting så må barna bytte skole Anonymkode: 78270...add 5
AnonymBruker Skrevet 13. mars #19 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå har det seg sånn at kjæresten har barn han også, å jobben tilsier at han ikke kan flytte på seg, så det er derfor vi vurderer denne løsningen. Anonymkode: c766a...d63 Så hans hensyn betyr mer for deg enn dine egne barn. Og da kan du plutselig bare la far ha de 50/50. Men skal de fortsette på samme skole må de har registrert adresse hos far. Anonymkode: 78270...add 2 4
AnonymBruker Skrevet 13. mars #20 Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Personlig hadde ikke jeg gjort dette. Jeg hadde satt barna først slik de får beholde hverdagen sin ut grunnskolen. Det er ikke mange årene det er snakk om i det store bildet, men gevinsten er enorm for barna. Gå over til 50/50 eller far får 60, så bor du med kjæresten din når du ikke har barna. Og han bor med dere når du har barna dine. Dere kan også bo sammen i ferier. Jeg er i en rimelig lik situasjon, bare at jeg har mitt barn 100%. Det spiller ingen rolle, jeg setter barnet først og han får fullføre grunnskolen i sitt nærmiljø og kommunen vi hører til. Kjæresten min bor i nabokommunen, det er 25 minutt med bil, 1 time og litt med buss. Anonymkode: f0336...eb2 Kjæresten har også barn og vi har like barneuker, ellers hadde det selvfølgelig vært en mulighet. Anonymkode: c766a...d63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå