Gå til innhold

Drømmebolig: Hus eller leilighet?

Gjest GreenSky

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky

Hvis du hadde nok av penger, hvordan ville du velge å bo? Hus eller leilighet? Og by eller landet?

Jeg foretrekker leilighet. Er veldig fornøyd med den jeg har nå, men ville gjerne bodd i sentrum av Oslo, og ikke utkanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GreenSky

Jeg kunne fint fått barn her jeg bor, i leilighet altså, har plass til det, og det er nærme marka. Tror det ville vært et fint sted for barn å vokse opp - om jeg ville hatt barn, da. Kunne ikke tenke meg å bo i hus. Liker kollektive boformer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hus. Uten tvil hus.

Vi er på boligjakt, men ettersom vi ikke har vunnet i lotto er nok et rekkehus det lengste vi kan strekke oss, og det er mulig det blir en leilighet også, vi får se hva vi finner.

Men drømmeboligen, om vi hadde råd, det er hus.

Fantasi-drømmen er hus i min hjemby (ikke midt i sentrum da, i boligstrøk) men det innebærer å flytte fra min jobb, min samboers jobb (og Brann stadion...) og er nok ikke så veldig aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Bor i enebolig i villastrøk, og kunne ikke tenkt meg noe annet. Leilighet skal det bli i syden når jeg blir pensjonist og kan bo på hytta om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke trengte å tenke på penger ville drømmehjemmet være en stor enebolig med hage i Oslo vest. Vi trives veldig godt her. Akkurat nå har vi leilighet, men jeg kan ikke se for meg å ha barn i en leilighet. Jeg vil at de skal ha stort eget rom, god plass generelt og en hage å boltre seg i og jeg vil også at huset skal ligge i en stille gate hvor det er trygt å sykle, gå fram og tilbake mellom venners hus o.l. uten at man trenger være redd for at de blir påkjørt. Alt det som jeg selv hadde og satte pris på da jeg vokste opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekkehus i hyggelig miljø.... Ikke helt uoppnåelig drøm, men litt på grensen til hva økonomien vår tåler alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Et koselig lite småbruk på landet, men nær (maks en halvtimes kjøretur) en eller flere større byer.

Ellers kommer det litt an på; hvis jeg var singel ville jeg kanskje bodd i en stor leilighet med god atelierplass i Oslo (ikke tenk på penger...). Eller kanskje i utlandet heller.

Jeg hadde heller ikke sagt nei takk til en villa med stor hage på Nordstrand eller Oslo Vest/Nordvest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort hus, uten tvil. Pr. i dag bor vi i tomannsbolig i oslo, men har planer etterhvert å kjøpe oss et større hus litt utenfor oslo. Forøvrig tror jeg dette med bopell har sammenheng med hvor man er i livet og hva man prioriterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enebolig med hage i Asker. Det har jeg for så vidt (leier), men kunne tenke meg å bo nærmere sentrum, og med bedre lysforhold. Men man kan ikke få alt heller, så jeg blir nok her en stund til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enebolig i rolig og "landlig" boligstrøk, men stor hage og passe langt/nært til Oslo og familien som bor på "landet".

Og dette huset kjøpte vi i fjor høst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Drømmestedet akkurat nå er samme bydel som jeg bor i, men et litt større rekkehus. Jeg vil ha endeleilighet, gode solforhold, greie naboer og 3 soverom. (Jeg har alt det nå unntatt det tredje soverommet.)

Om noen år når ungene har flyttet så ønsker jeg en leilighet med terrasse i gangavstand til byen.

Endret av Persille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor toppleilighet i rolig strøk av en større by. Ikke nødvendigvis så mange rom, men romslig stue (med peis), kjøkken og bad. Kunne også godt tenkt meg et "ekstra" rom som jeg kunne hatt som bibliotek/datarom (ville knapt nok fått brukt for stua da :ler: ). Romslig terrasse, med ettermiddags/kveldssol. Og naturligvis heis opp til min etasje.

*sukk, drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...