AnonymBruker Skrevet 13. mars #1 Del Skrevet 13. mars Jeg har alltid lurt på hva som er utenfor universet. Hvis det er ingenting, hva er ingenting? Hvis det er et fysisk rom så er det jo ikke "ingenting". Vi vet jo at universet vårt startet å eksistere en gang, så det må jo være NOE som finnes uten universet vårt, hvis ikke kunne jo ikke universet starte å eksistere i det hele tatt? Energi må ha eksistert, fordi energi kan ikke oppstå eller forsvinne. Når vårt univers kunne starte å eksistere på et tidspunkt, så er det vel nærliggende å tenke at at kan skje med andre univers også? Hvordan de ikke kolliderer når de ekspanderer kan jeg dog ikke svare på. Anonymkode: cfb00...5d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet 13. mars #2 Del Skrevet 13. mars Må det være en start? Vanskelig spørsmål, men jeg heller mot at det alltid har eksistert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #3 Del Skrevet 13. mars Athod skrev (1 time siden): Må det være en start? Vanskelig spørsmål, men jeg heller mot at det alltid har eksistert. Det observerbare universet må vel ha hatt en start der alt var en stor masse. Anonymkode: cfb00...5d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midgard Skrevet 25. mars #4 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 17.06): Det observerbare universet må vel ha hatt en start der alt var en stor masse. Anonymkode: cfb00...5d8 Hvorfor ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #5 Del Skrevet 25. mars Jeg tenker at universet er som bevissthet. Det utvider seg når det utforskes. Hvis et romskip reiser lenge nok i en retning, så vil universet utvide seg i den retningen. Om det finnes flere univers? Hvis universet, som bevissthet, er ubegrenset, så vil det neppe finnes flere. Heller flere lag av dimensjoner. Og noen av disse dimensjonene vil nok føles som et annet univers for oss. Anonymkode: aaf38...b9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 25. mars #6 Del Skrevet 25. mars (endret) Akkurat der er jeg usikker Ingen kan vite det. Universer... det er jo rart om bare ett skal finnes, vårt eget? Kan ett dannes, kan flere dannes. Ikke sant? Vi kjenner jo ikke ytterkantene på vårt eget en gang, så hvem vet hva som finnes i det. Jeg tror det må finnes planeter i alle fall, et sted der ute, som det finnes liv og levende vesener på. Kan umulig bare være vår planet i vårt univers eller av alle univers som det tilfeldigvis ble skapt levende liv på. Endret 25. mars av Million rettet et ord 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #7 Del Skrevet 25. mars Ja det tror jeg. Teoriene om multivers er høyst gjeldende. Og vi vet INGENTING om hva som er utenfor vår synsrekkevidde, og er det en ting vi vet så er det at ting trenger overhodet ikke være logisk for oss der ute... Anonymkode: 35a9e...5c1 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå