AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Har veldig lyst å bli bedre på å fiske i sjøen! Har fisket litt før fra båt og land, men er langt i fra proff. Har en helt vanlig "nybegynner stang". Ikke noe fancy. Sluker kjøper jeg her og der uten mål og mening egentlig 😅 Dere som har litt erfaring, har dere forslag til fiskestang fra land? Teknikker for å lokke fisken? Unngå å havne i bunn? Er det noen steder det er lettere å få fisk (viker, strømninger, dypt/grunt vann? Andre tegn å se etter? Anonymkode: ce161...0f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StumpyHero Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden - Fisk 2-3 timer før full flo - Steder hvor sjøen går bratt ned er ofte gode, samme med steder hvor tidevann fører med seg gode strømmer. Typisk under smale broer - Fisker du et sted med sandbunn så kan kystmeite være artig fiske - Angående stang så trenger du ikke noe fancy, viktigste er det du har på enden. Men at den kaster langt er et must fra land. - Angående sluker så er det ingen fasit. Du vil nok oppleve å få mer fisk når du bruker agn. Jeg liker sluker i kraftige farger når jeg fisker etter lyr fra land, det har ofte suksess. Blank og rød møresild har torsken tatt en del. Blå stingsilda har jeg fått litt sei på. Jeg kaster typisk ti kast i vifteformansjon (starter fra venstre og kaster 10 ganger til jeg har kommet helt til høyre) før jeg bytter sluk og plass. Variasjon er nøkkelen. - Bruk friskher appen for å se etter gode plasser å stå. Eventuelt sjøkartet til gule sider. Må innrømme at de siste årene opplever jeg å få mye mindre fisk, spesielt innafjords. Det har tatt litt av motivasjonen. Hører det fra folk med ekkolodd at det står lite fisk her jeg bor. Veldig kjedelig når man ikke har muligheten til å reise rett ut i havgapet. Håper du har bedre lykke enn meg, Skitt fiske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå