Gå til innhold

Klær i naturlig stoffer, noen som vet om noen merker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, ønsker å bytte ut de syntetiske stoffene mesteparten av alle klær inneholder i dag til naturlige materialer som bomull, lin, silke, ull. Da jeg mistenker sterkt at jeg reagerer på plaststoffene, og noen syntetiske stoffer som viskose/lyocell som bruker harde kjemiske stoffer under produksjon. Spesielt elastan reagerer jeg på, og det er omtrent umulig å finne truser i bomull uten elastan. Gensere av polyester kjennes ubehagelig og klør på huden. Samt ønsker jeg mer miljøvennlige plagg som ikke bidrar til mer mikroplast. Synes det er vanskelig å finne plagg som er i naturlige stoffer. Er det noen som vet om sider en kan kjøpe dette? eller spesifikke merker ? som er 100% naturlige, og ikke bruker harde kjemiske stoffer ?

Har prøvd å lete litt, men finner ikke så mange gode alternativer. På forhånd takk!

Anonymkode: 3a1ec...3b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bambus er bare tull, fordi det er behandlet så kjemisk at det er som polyester å regne. Jeg reagerer veldig på det. Bomull er ofte også veldig bleket og kjemisk behandlet dessverre, vanskelig å finne det du leter etter. Silke har jeg bedre erfaring med, silke og tynn ull. Følger tråden for å se om noen vet mer enn meg.

Anonymkode: be33e...39b

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruker du mye sort eller mørke farger? Vet om folk som reagerer på fargestoffer/kjemikalier fra farging. Og mørke farger er visst det verste. 

Anonymkode: 40d41...d5d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men å finne genser, kjole etc i 100% lin, bomull og ull, bør ikke være så vanskelig? Det finnes jo "overalt" 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Bruker du mye sort eller mørke farger? Vet om folk som reagerer på fargestoffer/kjemikalier fra farging. Og mørke farger er visst det verste. 

Mulig det ja, bruker mye svart undertøy og svarte topper under gensere. Kan være det er det?

Anonymkode: 3a1ec...3b5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Dette er et godt poeng! Nå er ikke jeg TS, men hadde en negativ opplevelse med sorte jeans fra Gina Tricot for noen år siden. De hadde en sterk lukt.  Vasket dem før bruk, som jeg alltid gjør, men fikk utslett av dem. Har aldri opplevd dette før, men er obs på det nå. Hvis et plagg lukter "kjemisk" så kjøper jeg det ikke. 

Anonymkode: b63ad...d7f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...