Gå til innhold

Noen som kan anbefale en Concealer? Blir fattig av å høre på de som jobber i sminkebutikkene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som ikke klaree å finne noe som passer det jeg vil. Må gi fuktighet, ikke tørke ut eller vise linjene under øyene(altså ikke framheve de eller legge seg i de). 

Dekke litt mørke/innsøkk under øyne. 

Bruker lite sminke så helst noe som ikke synes veldig godt, altså naturlig.

Har fått hjelp på kicks og fredrik og louisa flere ganger no men alt bli "kakkete" og tørt.. Noe jeg sa jeg ikke ville skulle skje.

Siste kjøp var NARS Radiant Creamy Concealer Chantilly , ognoe NYX tror jeg den het.

Please, er det noen som kan hjelpe? Må passe til aldrende kvinne rett over 40år. 

Anonymkode: 613e7...3c4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker en til 99 kr fra Normal. Den er spesifikt bra for øyehuden. Sånn stift med pute, hvor man trekker fram litt og litt colcealer.

Anonymkode: e02bb...594

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut Vincent Ford på Instagram. Han viser hvordan påføre concealer best mulig når man har linjer. 

Anonymkode: 8a540...26c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo helt ann på hudtype og fargen din....

Anonymkode: e876a...7be

• Liker 2
Skrevet

Det er mye som spiller en rolle for hud er jo forskjellig… men jeg anbefaler å heller bruke en god fuktighetskrem egnet til øynene, så påføre concealer. Setting powder for å unngå at det klumper seg i løpet av dagen og så avslutter jeg med setting spray. Du kan velge en setting spray som har matte finish eller dewy som gir en mer naturlig glød.

Men ja… da er det mange produkter. Alternativet er en BB eller CC-cream og litt concealer der du trenger. 😊

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper Maybelline sin på Normal. Det er den beste jeg har brukt og den koster 90.- eller deromkring. Drøy er den også. 

Anonymkode: fb2cb...f18

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg har lys hud, litt tørr/litt sensitiv hud.

Så må ha noe med fuktighet.

Helst bare en Concealer som dekker gost men naturlig. Da jeg stortsett går uten sminke men gjerne vil dekke dette under øyene.

AnonymBruker
Skrevet
ThathaGabor skrev (5 minutter siden):

.. Alternativet er en BB eller CC-cream og litt concealer der du trenger. 

Ja, bb-krem er et godt alternativ 😀

Anonymkode: e02bb...594

AnonymBruker
Skrevet

Når vi smiler og prater så vil de små linjene under øyet komme frem uansett hvilken concealer du bruker.

Bruker denne, den er veldig drøy, så holder lenge:

https://fredrikoglouisa.no/produkt/effacernes-concealer-spf30-15ml/

Jeg har også små linjer rett under øyet, og hvis jeg ser at det blir litt "linjete" så bruker jeg bare fingeren til å "tappe" det jevnt igjen, men den holder veldig bra altså. Det er også litt "less is more". Det blir kakete og stygt hvis man tar på for mye.

Anonymkode: 5b3e0...a01

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, da skal jeg sjekke ut de forskjellige her!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker denne, har begge farger for å tilpasse hver dag:

(På tilbud er den også nå, til 39,- stk når du kjøper minst to varer på tilbud.)

https://www.makeupmekka.com/no-no/produkt/cc-balm-concealer?attr1_id=660&_gl=1*491wof*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=EAIaIQobChMI6KSp6JCJjAMVZQuiAx25HR3oEAAYASAAEgKY9_D_BwE

Påføres med denne:

(Også på tilbud til 39,-)

https://www.makeupmekka.com/no-no/produkt/daily-silk-concealer-brush?_gl=1*lb53z5*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=EAIaIQobChMI6KSp6JCJjAMVZQuiAx25HR3oEAAYASAAEgKY9_D_BwE

Denne her er også veldig bra de dagene jeg ikke trenger å fargekorrigere:

https://www.makeupmekka.com/no-no/produkt/magic-savior-concealer?attr1_id=614&_gl=1*1o4fmrb*_up*MQ..*_gs*MQ..&gclid=EAIaIQobChMI6KSp6JCJjAMVZQuiAx25HR3oEAAYASAAEgKY9_D_BwE

Den er derimot ikke på tilbud nå, men er ofte det.

Anonymkode: 6d07f...12e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dra til butikkene og la dem prøve et produkt på hvert øye. Se så hva du synes en stund etterpå. 

Det gjorde jeg. Er brun, så lite her i landet som faktisk matcher meg..

Anonymkode: e876a...7be

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Takk for svar. Jeg har lys hud, litt tørr/litt sensitiv hud.

Så må ha noe med fuktighet.

Helst bare en Concealer som dekker gost men naturlig. Da jeg stortsett går uten sminke men gjerne vil dekke dette under øyene.

Om du vil ha fukt, så ville jeg ha gått for en serum-concealer. Jeg er veldig fornøyd med den fra Westman Atelier

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Som ikke klaree å finne noe som passer det jeg vil. Må gi fuktighet, ikke tørke ut eller vise linjene under øyene(altså ikke framheve de eller legge seg i de). 

Dekke litt mørke/innsøkk under øyne. 

Bruker lite sminke så helst noe som ikke synes veldig godt, altså naturlig.

Har fått hjelp på kicks og fredrik og louisa flere ganger no men alt bli "kakkete" og tørt.. Noe jeg sa jeg ikke ville skulle skje.

Siste kjøp var NARS Radiant Creamy Concealer Chantilly , ognoe NYX tror jeg den het.

Please, er det noen som kan hjelpe? Må passe til aldrende kvinne rett over 40år. 

Bruker du fuktgivende øyekrem? Jeg bruker nemlig den concealeren fra Nars og merker forskjell hvis jeg har glemt å ta på øyekrem. Men utenom det så er Nars sin den beste jeg har hatt. Med aldrende hud så bruker jeg veldig lite concealer, kun i øyekroken ved nesen og litt nedover og så bruker jeg en concealer børste og drar nedover og litt til siden, men det skal ikke legges under hele øyet når vi har moden hud og man skal ikke bruke mye. Da blir det kakete og legger seg i linjene. Det lærte jeg av en makeup artist og det fungerer så utrolig bra.

Anonymkode: 03e9c...bff

Skrevet

Nyx sin serum concealer er bra, men det hjelper også veldig å sette concealeren med litt pudder etterpå

AnonymBruker
Skrevet

L'Oreal True Match Concealer er ikke dyr, og den finnes i både kalde og nøytrale toner. Den dekker uten å kake seg, så det ser naturlig ut. Jeg pleier å jevne den ut med svamp. Det er på den måten jeg får best finish. 

Jeg bruker en lett øyekrem under, for å få fukt. Det fungerer godt. Concealeren holder seg faktisk på plass likevel. 

https://www.blivakker.no/product/3272667/l-oreal-paris-true-match-concealer-1c-rose-ivory-6-8ml

Anonymkode: 6b88e...4df

• Nyttig 1
Skrevet

HAUS LABS (by Lady Gaga). Kjøpes på Sephora. Ikke superbillig, men er bra. 

AnonymBruker
Skrevet

Huda Beauty, Faux Filter concealer, er jeg veldig fornøyd med😀

Anonymkode: e2236...7d4

AnonymBruker
Skrevet

Loreal true match er veldig bra. Samme med Maybelline instant age concelaer.

Jeg har mac, hauslab, dior, Nars, med flere. Men jeg velger oftest true match. Eneste minus er at den tenderer litt til å legge seg i linjer (moden hud), men om man forsiktig tapper inn med finger, og så setter med beutyblender med litt fixingspray, så er denne helt fantastisk. 

Anonymkode: 943c0...8d9

Skrevet

Gode gamle Maybelline fit me concealer vil alltid være min goo too ☺️ lett, ikke uttrørrende og dekker akkurat passe ☺️ alltid hatt den i flere farger for å bruke til ulike områder - lysne, dekke og varme ☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...