AnonymBruker Skrevet 13. mars #1 Del Skrevet 13. mars Hei. Tenker det må finnes en haug av folk der ute som er i samme situasjon. Jeg har jobbet som pedagogisk leder i barnehage i til sammen 12 år. De siste par årene har jeg bare blitt mer og mer frustrert over yrket. Bemanning, krav fra foreldre og samfunn, sykdomsperioder +++ Listen er lang, men jeg har stått i kampen. I november i fjor ble en god kollega og min støttespiller sykemeldt, og det er hun fortsatt. Etter at hun forsvant har jeg bare blitt mer og mer frustrert over yrket. Jeg har møtt opp på jobb hver dag. Sykdom har herjet og jeg har hatt dager hvor jeg har vært sammen med to ringevikarer på 22 barn. For to uker siden var det NOK. Etter 3 mnd med svimmelhet, kvalme, vondt i rygg, tåkehjerne, konstant på gråten og i seng kl.20.30 om kvelden så orket jeg ikke mer. Jeg fikk sykemelding i to uker, og den går snart ut. Hva i alle dager skal jeg gjøre videre? Jeg bruker dagene på å holde meg opptatt med ting jeg liker, og lader meg opp til barna kommer hjem fra skole. Da har jeg akkurat nok kapasitet til å «holde ut» dagen frem til de legger seg. Med noen pauser i ro og fred på rommet inn i mellom. Jeg vet jeg må bytte yrke, men det er ikke gjort på dagen!! Har noen noe gode å komme med?? Anonymkode: 524bd...a56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #2 Del Skrevet 13. mars Gå til legen og få sykemelding videre, høres ut som om du er utbrent, si det til henne og spør om hjelp til det Anonymkode: 28e88...880 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #3 Del Skrevet 13. mars Jeg har ikke vært i samme situasjon, men det høres ut som du trenger å forlenge sykemeldingen din. Ring/send melding til legen din og forklar hvordan du fortsatt har det. Kanskje en lengre sykemelding er det du trenger for å hente deg inn, eller kanskje du aldri kommer tilbake til jobben du har, og bytter mens du er sykemeldt. Uansett må du klare å hente deg inn først, og DET er ikke gjort på dagen når man først har blitt helt utbrent. Du har gitt for mye for lenge, og da er det gjort. Dere som jobber i barnehage er superhelter, og jeg ønsker dere en god lønn og en bemanning som gjør at du ikke gruer deg til å gå på jobb. Eller på do, eller ta lunsj, for da står det bare så og så mange igjen med en haug med barn. Som mamma til to små så skulle jeg ønske at alle kompetente ansatte ble i jobbene sine, men jeg forstår godt at mange bytter beite, og kanskje er det det som må til for at de på toppen skal gjøre noe med det. Anonymkode: d3243...518 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå