AnonymBruker Skrevet 13. mars #81 Del Skrevet 13. mars Jeg har aldri søkt på en jobb og ikke fått den, og mitt beste triks er å møte opp personlig. Jeg er ganske pen og veldig sjarmerende, og evt mangler i CVen har alltid blitt kompensert når en ny potensiell sjef har møtt meg. Det har fungert hver gang. Bilde ville nok vært en god nr 2, men jeg er ikke like fotogen som jeg er sjarmerende. Anonymkode: 63809...728 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #82 Del Skrevet 13. mars Når folk ikke vil legge ved bilde fordi de synes de ser rare ut, eller fyller på med filter, kan man jo lure på hva slags andre issues de sliter med. Anonymkode: 3257c...712 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #83 Del Skrevet 14. mars Jeg legger aldri ved bilder i søknad, det er en j*vla uting. Er ekstremt ufotogen (jeg er i vennegjengen kjent for å være den som er stygg på bilder), ikke kult! Men uansett, har såpass gode kontakter nå at det blir jobb og oppdrag på meg likevel Anonymkode: b6dc4...11f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #84 Del Skrevet 14. mars Synes det er helt greit, og så spør du om å få tilsendt bilde av det som evt blir din nærmeste leder Anonymkode: ad9fb...fa2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #85 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 11.53): Altså, ærlig talt, SOME er offentlig informasjon som avslører mye om kandidatene. Du kan gjerne innbilde deg at det er "galt" av arbeidsgivere å gjøre, men det er så rett og riktig som du kan få det. Det er du selv som har offentliggjort deg, og klart slik informasjon er av interesse. Du er ganske naiv om du ikke tror arbeidsgivere søker etter info på nettet etter de mest relevante arbeidssøkerne. Og det er helt lov. Anonymkode: d2581...5e9 Hvordan vet arbeidsgiver at hen ser på riktig person på some? Jeg har aldri vært på some og eksisterer ikke på nett. Men andre med samme navn som meg har forskjellige kontoer. Hvordan vet de hvem som er hvem? Anonymkode: 706dc...1ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #86 Del Skrevet 14. mars Vi hadde en gang ei som lastet opp bilde av fagbrevet sitt i stedet for ansiktet sitt. Hennes søknad skilte seg ut på en positiv måte og hun fikk jobben👏🏻 Tror likevel ikke det er veien å gå for alle typer stillinger. Anonymkode: aaf64...ba3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #87 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan vet arbeidsgiver at hen ser på riktig person på some? Jeg har aldri vært på some og eksisterer ikke på nett. Men andre med samme navn som meg har forskjellige kontoer. Hvordan vet de hvem som er hvem? Anonymkode: 706dc...1ed Det er ikke alle vi finner, og vi snoker ikke på profiler om man er usikker på at det er søkeren. De aller fleste profilene på Facebook er åpen rundt bosted og/eller utdanningsinstitusjon, som gjør at vi skjønner at vi er inne på riktig profil. Men sant skal sies at nå søker 80% allerede med bilde, og da har vi et sikkert holdepunkt opp mot profiler. Dog hender det at vi ikke sjekker profilene fordi søkeren har bilde i søknaden, ettersom folk generelt sett har lukket innhold eller lite innhold på profiler i dag. De 20%-ene som ikke søker med profilbilde der havner de aller fleste rett i avvisningbunken av den grunn at bildet manglet. Det er mye lettere å forholde seg til en profil med bilde, og søkermassen er ofte jevn uansett. En profil med bilde skaper mye større interesse enn en profil uten bilde, og skal du søke uten bilde så må du ha noe ekstraordinært ved karrieren din eller utdanningen din som fanger en interesse som gjør at du blir sjekket ut på SOME og blir tatt med videre. Søker du uten bilde og finner vi deg ikke på SOME så må du nær sagt være komplett unik for å bli vurdert videre. Anonymkode: d2581...5e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå