AnonymBruker Skrevet 13. mars #21 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har pr dags dato aldri diskriminert noen basert på utseende. For folk flest er pene nok. Det er ikke det det går i. Men å ha et ansikt på en søknad skaper et mye bedre vurderingsgrunnlag av søkeren. Et bilde er POSITIVT - om bildet ikke avslører noe annet rundt posering og bakgrunn Så du innrømmer at du ville avvist noen om de var dritschtøgge nok? Og kom ikke her og si du ikke blir ubevisst påvirket av utseende til søkeren. Anonymkode: 5729b...a95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #22 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja gud forby om man ikke har de korrekte meningene og godkjente vinbildene med noe godt i glasset da. Nei, jeg legger ikke ut noe offentlig selv på grunn av disse nysgjerrige arbeidsgiverne. Anonymkode: 5729b...a95 En jobbsøkerprosess handler om å skaffe seg mest mulig informasjon om de som søker. Da er det tullete å late som at bilde av deg og dine offentlige sosiale medier er "privat". Ironien rundt bildene dine og dine sosiale medier er at du kan styre helt selv hvordan du vil framstille deg. Og kommer du dårlig ut så har du jo lagt opp til det selv. Dessuten er det helt frivillig å søke på jobber. Du må ikke sende inn bilde hvis du ikke vil, men du havner rett i avvisningsbunken hvis du ikke gjør det når arbeidsgiver ønsker at du gjør det. Husk bare at de aller fleste jobbsøkere har bilde av seg på CV'en allerede, så du ligger dårligere an når du søker rundt uten bilde av deg på generelt grunnlag. For som sagt, et bilde av deg skaper et mye nærere og bedre inntrykk av deg, og det helt nesten uavhengig hvordan du ser ut. Anonymkode: d2581...5e9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #23 Del Skrevet 13. mars Jeg fikk en gang et sånt snap-bilde med puseører og slett hud-filter ved en jobbsøknad. Det var svært nyttig for meg i vurderingsprosessen. Ikke på bakgrunn av hvordan vedkommende så ut, men en med så dårlig vurderingsevne passet ikke inn i jobben jeg rekrutterte til. Generelt vil jeg si at man får et mye mer personlig og positivt inntrykk av en person ved å få et bilde av personen, og det teller kun positivt dersom bildet er profesjonelt nok. Men jeg utelukker ikke gode kandidater bare fordi de mangler bilde heller, overhode ikke. Men vi har ikke krav til det. Anonymkode: 920cd...b75 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #24 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du innrømmer at du ville avvist noen om de var dritschtøgge nok? Og kom ikke her og si du ikke blir ubevisst påvirket av utseende til søkeren. Anonymkode: 5729b...a95 Jeg skrev at jeg har aldri diskriminert noen på utseende. Men uansett hvordan du vrir og vender på det så kan du risikere å bli avvist etter jobbintervju på samme utseendegrunnlag. Så hva er problemet med bilde da? Anonymkode: d2581...5e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #25 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En jobbsøkerprosess handler om å skaffe seg mest mulig informasjon om de som søker. Da er det tullete å late som at bilde av deg og dine offentlige sosiale medier er "privat". Ironien rundt bildene dine og dine sosiale medier er at du kan styre helt selv hvordan du vil framstille deg. Og kommer du dårlig ut så har du jo lagt opp til det selv. Dessuten er det helt frivillig å søke på jobber. Du må ikke sende inn bilde hvis du ikke vil, men du havner rett i avvisningsbunken hvis du ikke gjør det når arbeidsgiver ønsker at du gjør det. Husk bare at de aller fleste jobbsøkere har bilde av seg på CV'en allerede, så du ligger dårligere an når du søker rundt uten bilde av deg på generelt grunnlag. For som sagt, et bilde av deg skaper et mye nærere og bedre inntrykk av deg, og det helt nesten uavhengig hvordan du ser ut. Anonymkode: d2581...5e9 Det du sier er at du ansette den du liker best. Anonymkode: 5729b...a95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #26 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det du sier er at du ansette den du liker best. Anonymkode: 5729b...a95 Og det er helt vanlig. Anonymkode: 5729b...a95 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #27 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skrev at jeg har aldri diskriminert noen på utseende. Men uansett hvordan du vrir og vender på det så kan du risikere å bli avvist etter jobbintervju på samme utseendegrunnlag. Så hva er problemet med bilde da? Anonymkode: d2581...5e9 At det er unødvendig. Anonymkode: 5729b...a95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #28 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det du sier er at du ansette den du liker best. Anonymkode: 5729b...a95 Ehm.. ville du ansatt den du likte dårligst? Anonymkode: d2581...5e9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #29 Del Skrevet 13. mars Jeg har et utenlandsk navn og jeg mener det hjalp meg å få jobbintervju da jeg la til bildet. Anonymkode: b1bc6...c94 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 13. mars #30 Del Skrevet 13. mars Jeg syns det er rart at de ber spesifikt om et bilde i helfigur, men har i utgangspunktet ikke noe problem med bilde når man søker jobb. Har hatt bilde på CVn i mange år selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #31 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ehm.. ville du ansatt den du likte dårligst? Anonymkode: d2581...5e9 Den beste. Anonymkode: 5729b...a95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 13. mars #32 Del Skrevet 13. mars Man kan jo mene mangt og mye om bilder i jobbsøknader, men nå er det engang slik normalen har blitt, og da kan man enten godta det og legge ved fornuftige bilder, eller protestere og garantert havne i søppelkassa. Det er jo den enkeltes valg på godt og vondt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #33 Del Skrevet 13. mars 17.11 skrev (1 minutt siden): Jeg syns det er rart at de ber spesifikt om et bilde i helfigur, men har i utgangspunktet ikke noe problem med bilde når man søker jobb. Har hatt bilde på CVn i mange år selv. Det er kanskje fordi overvektige kan lure seg vekk fra å vise at de er så overvektige hvis de bare skal legge ved bilde av ansiktet. Anonymkode: 5729b...a95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #34 Del Skrevet 13. mars Synes det er en uting. Arbeidsgiver nå for tiden tror jo at det de har å tilby er gull, men de krever mer enn de tilbyr. Skriver idiotiske annonser også. Anonymkode: c7026...0a5 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #35 Del Skrevet 13. mars Ulven skrev (Akkurat nå): Man kan jo mene mangt og mye om bilder i jobbsøknader, men nå er det engang slik normalen har blitt, og da kan man enten godta det og legge ved fornuftige bilder, eller protestere og garantert havne i søppelkassa. Det er jo den enkeltes valg på godt og vondt. Typisk norsk å bare godta alt. Anonymkode: 5729b...a95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 13. mars #36 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hva har det med saken til ts sitt innlegg å gjøre at du kan plukke ut ressurssvake? Anonymkode: 5729b...a95 Hjelpes. Men inn med teskje. Det er vel rett og slett det samme de ser etter i bildene. Hvem som stikker seg ut som normale kontra ressurssvake. Ikke utseende. Ok? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 13. mars #37 Del Skrevet 13. mars Valgt ut etter utseende, men hvis de ikke gjør det der, får du samme behandlingen når du kommer på intervju, dessverre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #38 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes det er en uting. Arbeidsgiver nå for tiden tror jo at det de har å tilby er gull, men de krever mer enn de tilbyr. Skriver idiotiske annonser også. Anonymkode: c7026...0a5 Jeg er enig i at arbeidsmarkedet har en tendens til å overkjøre arbeidssøkere, og at halvparten i annonsene er bare tilsminkning. Men å legge ved et bilde av deg selv i en jobbsøkerprosess er ikke et problem. Det er faktisk en del av deg og tilhører strengt tatt CV'en din allerede. Sånn som 80% av jobbsøkere allerede har funnet ut av. Anonymkode: d2581...5e9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #39 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du har tydeligvis ikke jobbet med ansettelser. Hva er problemet med bilde i søknad? Hvis arbeidsgiver ønsker å se et bilde av deg så finner man det alltids på nettet. Er det bedre at arbeidsgiver søker igjennom dine sosiale medier fordi du er så sær at du nekter å sende inn bilde ved en jobbsøking? Det geniale med bilde i en søknad er at du kan lage deg et "sterilt" passbilde slik du ønsker å presentere deg selv og samtidig hindre at arbeidsgiver søker etter deg på sosiale medier der du har posert på en måte som egentlig ikke passer inn hos arbeidsgiver... Anonymkode: d2581...5e9 Jeg har ingen problem med å legge ved bilde. Men dersom noen googler meg finner man faktisk ingenting. Er ikke på some. Anonymkode: cf08d...5b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars #40 Del Skrevet 13. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Typisk norsk å bare godta alt. Anonymkode: 5729b...a95 De fleste av oss har ikke noe problem med det, det er derfor vi godtar det. Anonymkode: fae91...62b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå