AnonymBruker Skrevet 18. mars #141 Del Skrevet 18. mars Ja, hva jobber dere med? ☺️ Spent mtp. at dere bobler over av ideer og prosjekter, men kun jobber 1-3 timer hver dag med å svare på e-post og være i møter. Anonymkode: 72cea...127 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #142 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Er det youtube han/dere driver med? Anonymkode: d909d...b15 Absolutt ikke YouTube. Anonymkode: b5d66...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet 18. mars #143 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 13.19): Hvis vi er lei etter 5-10 år, så kan vi jo alltids bli ansatt igjen. Vi har solide utdanninger, og jobber jo nå også, bare at vi jobber mer på oppgaver og ikke på at det skal være 7,5 t om dagen. Anonymkode: b5d66...1c2 Så dere har solide utdanninger, men hadde dårlig betalte jobber? Hva slags lønn legger du til grunn for å være dårlig betalt? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #144 Del Skrevet 18. mars Gaia skrev (28 minutter siden): Så dere har solide utdanninger, men hadde dårlig betalte jobber? Hva slags lønn legger du til grunn for å være dårlig betalt? 600- 650 ish Anonymkode: b5d66...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #145 Del Skrevet 18. mars Men hva var det siste avgjørende grepet, og hvilken bransje er firmaet i? Anonymkode: e63b8...fc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #146 Del Skrevet 18. mars Jeg vil ikke ha barn, så jeg hadde ikke byttet uansett hvor mye penger dere tjener. Anonymkode: 67310...d94 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #147 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 8.41): Nå tjener vi jo mye mer enn 200 000 på det. Ser ut som vi kan omsette for 20 mill i 2025. Men han har jo en helt vill utdanningskombinasjon også da, som ingen andre i Norge har. Så den kompetansen er meget ettertraktet. Ang. utleie, så er stikkord automatisering, vaktmester og en god forsikring. Anonymkode: b5d66...1c2 Hva slags vill utdanningskombinasjon har han? Hvordan vet du at han er den eneste? Anonymkode: 6f29d...446 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaia Skrevet 18. mars #148 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (27 minutter siden): 600- 650 ish Anonymkode: b5d66...1c2 Det er ganske midt på treet, og rundt medianlønnen i Norge pr. 2023 (608.000). Jeg vil ikke si at det er dårlig betalt, men skjønner da at det var mulig for dere å spare opp til den første millionen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #149 Del Skrevet 18. mars Jeg vet ikke om jeg hadde blitt noe mer lykkelig av det livet, men kanskje en mellomting av hamsterhjulet og det du beskriver? Jeg liker jo den daglige kontakten med kolleger, og å føle at vi er på lag. Jeg vet ærlig talt ikke om jeg hadde fått samme mening ut av å sitte hjemme og jobbe «oppgavebasert for å få pengene mine til å doble seg». Ei heller å henge med mannen fra morgen til kveld, selv om jeg er veldig glad i ham🙂 Anonymkode: 38902...2a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #150 Del Skrevet 18. mars AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 12.01): Har beskrevet litt i tråden. Anonymkode: b5d66...1c2 Nei, det har du ikke. Der du har sagt er: Hvis vi har 1 mill, hvordan kan vi få den til å bli 2? Det er en gøy måte å jobbe som åpner mange dører -- sitter igjen med ca 1 mill i mnd. Men de pengene går inn i firmaet. Men tar bare ut 200 000 samlet i lønn i lønn netto. Har utgifter på ca 130 000 privat. Har ikke gjort så mye enda, bare jobbet til nå. Men nå skal vi dra på tur i påsken og i sommer 😊 Også har jeg lyst å begynne å ri igjen, det gjorde jeg før. Mannen dykker. -- 2020: vi får endelig solgt leiligheten, og taper all egenkapital vi gikk inn med. Men vi har betalt ned på den hele veien, så det er akkurat nok til å betale ut det private lånet vårt på 500 000. Nå har vi bare et lån å betale på, her skal det spares! I tillegg til videreutdanning nr to begynner nå min mann å ta på seg ekstra jobb ved siden av sin faste jobb. Dette gir oss muligheten til å spare ekstra. Han jobber flere ettermiddager i uken med ekstrajobben. To be continued, hvis jeg gidder…. ------- 2020: Vi sparer, betaler ned på lånet. Mannen sin ekstrajobb er et enkeltpersonforetak som bygger på all utdanningen han nå har. Det er covid og han blir permittert fra sin opprinnelige jobb. Det gir ham muligheten til å jobbe videre med firmaet sitt. Inntektene stiger, og på slutten av 2020 får han inn 100 000 i mnd på dette. 2021: Vi har levd på minimum hele veien, og vi har nå betalt ned lånet til ca 2,2 mill. Vi har i tillegg klart å spare opp 1 mill på konto. Mannen er ikke permittert lenger, og jobber dobbelt. Han jobber hver kveld etter ungene er lagt, og hver helg noen timer. 2022: Nå begynner det å skje ting. Vi har nå nok sikkerhet og nok inntekt (3 jobber enda) til å kjøpe et nytt oppussingsobjekt. Dette skal bli vårt nye hjem. Vi går i gang med oppussing både i den gamle rønna vår, og i nye huset. Vi lager utleiedel i nye huset. Og vi utvider hybelen i gamle huset ved å innrede boder og fyrrom om til boareale. Vi sitter nå med 2 hus, og tre utleiedeler. Men det koster. Etter endt oppussing sitter vi med totalt 11 millioner i lån. Vi får nye takster på husene som blir satt til 18 mill samlet. Og vi har 40000 i inntekt på leilighetene i mnd. Etter sommeren 2022 sier mannen opp jobben sin for å satse på enkeltpersonforetaket sitt. Inntekten hans stiger umiddelbart til mellom 250 000 og 300 000 i mnd. 2023: Mannen drar inn ca 3 mill på firmaet. Vi får inn 480000 på utleie, + min jobb som er ca 600 000. Altså litt over 4 mill totalt brutto. Vi kjøper vår første tv, og drar på vår første ferie, men sparer ellers alt vi klarer. Det bygger seg fort opp endel penger i fond. Vi får delt av en tomt på huset vi kjøpte i 2016. Denne blir taksert til 4 mill, og vi har nå eiendomsverdier for 22 mill, og lån på 11 mill.. 2024: Jeg sier opp jobben min, og mannen gjør om firmaet til et AS. Jeg blir ansatt der. Omsetningen stiger som følge av at vi nå er to, vi har nå såpass inntekt og egenkapital at vi får kjøpt oss et hus til. Vi gjør et knallkjøp og får kjøpt et hus med to leiligheter 1,2 mill under takst, til 5,8 mill. Etter litt kjærlighet får vi fort en ny takst på 7 mill. Nye huset gir oss formidable 700 000 i leieinntekter. I tillegg sparer vi egenkapital i firmaet. Før sommeren 2024 har vi nå eiendom privat til 29 mill, og lån på 16 mill. Vi har private leieinntekter på nesten 1,2 mill. Vi gjør flere ting i 2024: vi tar på oss å forvalte et par andre leiligheter på Air BNB, og får inn litt på det. I oktober gjør vi vårt første eiendomskjøp i As. Vi går off market og får kjøpt en leilighet med 2 soverom til 5 mill. 1 mill under takst. Vi lager et tredje soverom, og får ny takst på 6,5 mill. Dette gir oss sammen med oppspart kapital raskt mulighet til å kjøpe en bygård til 10 mill. Denne kjøper vi i desember, i ett steindødt marked. Vi har nå eiendom for 16,5 mill i firma, 5 utleiedeler som gir oss nesten 2 mill i leieinntekter. Oppsummert har vi nå privat og i firma eiendom for ca 46 mill. Vi har tre mill i leieinntekter. Vi har et firma som går så det griner. Men vi har enda ikke gjort det siste avgjørende grepet.. --------- Vi har eget firma, egne ansatte, eiendom for 46 mill, og går absolutt ikke hjemme og subber uten å se folk. Vi kan gjøre det noen dager ja hvis vi vil, men som regel er vi mye mer sosial nå. Både på dagtid (lunsj og trening med andre). Og selvfølgelig møter og oppfølging av firmaet. Møter med håndtverkere osv osv. Hobbyer der vi møter andre ------------ Ikke noe av dette er råd om hvordasn man kommmer dit du mener du er økonomisk. Ikke ett sted har du skrevet om hvordan dere har fåttt det til, du har kun skrevet om at dere har fått det til. Anonymkode: e14a6...76a 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #151 Del Skrevet 19. mars Jeg elsker jobben min. Kunne ikke falt meg inn å bytte. Søkte ny jobb for noen år siden for tenkte det var på tide å bytte. Fikk tilbud om mye høyere lønn på nytt sted, men jeg trives så godt i den jobben jeg har at jeg takket nei. vi har tre barn, men føler ikke vi er i noe hamsterhjul. Aldri vært der heller. Vi har mye god kvalitetstid sammen som familie når vi har fri. jeg har også en jobb hvor jeg har fri alle kvelder og helger. så nei, ville ikke byttet med deg. Anonymkode: bb14e...3a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #152 Del Skrevet 19. mars Hvor mye har dere totalt i lån? Hvor mye koster disse lånene hvert år? Anonymkode: 6a9d0...ec7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #153 Del Skrevet 19. mars Ville ikke holdt på med mange leiligheter til utleie, da blir det fort like mye jobb som jobb. Synes det er nok jobb å føre budsjett for x antall bankkonti, siden bare 2 mill er sikret på hver. Den summen blir sannsynligvis enda mye lavere om vi kommer med i EU. Anonymkode: fdd39...f2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #154 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nei, det har du ikke. Der du har sagt er: Hvis vi har 1 mill, hvordan kan vi få den til å bli 2? Det er en gøy måte å jobbe som åpner mange dører -- sitter igjen med ca 1 mill i mnd. Men de pengene går inn i firmaet. Men tar bare ut 200 000 samlet i lønn i lønn netto. Har utgifter på ca 130 000 privat. Har ikke gjort så mye enda, bare jobbet til nå. Men nå skal vi dra på tur i påsken og i sommer 😊 Også har jeg lyst å begynne å ri igjen, det gjorde jeg før. Mannen dykker. -- 2020: vi får endelig solgt leiligheten, og taper all egenkapital vi gikk inn med. Men vi har betalt ned på den hele veien, så det er akkurat nok til å betale ut det private lånet vårt på 500 000. Nå har vi bare et lån å betale på, her skal det spares! I tillegg til videreutdanning nr to begynner nå min mann å ta på seg ekstra jobb ved siden av sin faste jobb. Dette gir oss muligheten til å spare ekstra. Han jobber flere ettermiddager i uken med ekstrajobben. To be continued, hvis jeg gidder…. ------- 2020: Vi sparer, betaler ned på lånet. Mannen sin ekstrajobb er et enkeltpersonforetak som bygger på all utdanningen han nå har. Det er covid og han blir permittert fra sin opprinnelige jobb. Det gir ham muligheten til å jobbe videre med firmaet sitt. Inntektene stiger, og på slutten av 2020 får han inn 100 000 i mnd på dette. 2021: Vi har levd på minimum hele veien, og vi har nå betalt ned lånet til ca 2,2 mill. Vi har i tillegg klart å spare opp 1 mill på konto. Mannen er ikke permittert lenger, og jobber dobbelt. Han jobber hver kveld etter ungene er lagt, og hver helg noen timer. 2022: Nå begynner det å skje ting. Vi har nå nok sikkerhet og nok inntekt (3 jobber enda) til å kjøpe et nytt oppussingsobjekt. Dette skal bli vårt nye hjem. Vi går i gang med oppussing både i den gamle rønna vår, og i nye huset. Vi lager utleiedel i nye huset. Og vi utvider hybelen i gamle huset ved å innrede boder og fyrrom om til boareale. Vi sitter nå med 2 hus, og tre utleiedeler. Men det koster. Etter endt oppussing sitter vi med totalt 11 millioner i lån. Vi får nye takster på husene som blir satt til 18 mill samlet. Og vi har 40000 i inntekt på leilighetene i mnd. Etter sommeren 2022 sier mannen opp jobben sin for å satse på enkeltpersonforetaket sitt. Inntekten hans stiger umiddelbart til mellom 250 000 og 300 000 i mnd. 2023: Mannen drar inn ca 3 mill på firmaet. Vi får inn 480000 på utleie, + min jobb som er ca 600 000. Altså litt over 4 mill totalt brutto. Vi kjøper vår første tv, og drar på vår første ferie, men sparer ellers alt vi klarer. Det bygger seg fort opp endel penger i fond. Vi får delt av en tomt på huset vi kjøpte i 2016. Denne blir taksert til 4 mill, og vi har nå eiendomsverdier for 22 mill, og lån på 11 mill.. 2024: Jeg sier opp jobben min, og mannen gjør om firmaet til et AS. Jeg blir ansatt der. Omsetningen stiger som følge av at vi nå er to, vi har nå såpass inntekt og egenkapital at vi får kjøpt oss et hus til. Vi gjør et knallkjøp og får kjøpt et hus med to leiligheter 1,2 mill under takst, til 5,8 mill. Etter litt kjærlighet får vi fort en ny takst på 7 mill. Nye huset gir oss formidable 700 000 i leieinntekter. I tillegg sparer vi egenkapital i firmaet. Før sommeren 2024 har vi nå eiendom privat til 29 mill, og lån på 16 mill. Vi har private leieinntekter på nesten 1,2 mill. Vi gjør flere ting i 2024: vi tar på oss å forvalte et par andre leiligheter på Air BNB, og får inn litt på det. I oktober gjør vi vårt første eiendomskjøp i As. Vi går off market og får kjøpt en leilighet med 2 soverom til 5 mill. 1 mill under takst. Vi lager et tredje soverom, og får ny takst på 6,5 mill. Dette gir oss sammen med oppspart kapital raskt mulighet til å kjøpe en bygård til 10 mill. Denne kjøper vi i desember, i ett steindødt marked. Vi har nå eiendom for 16,5 mill i firma, 5 utleiedeler som gir oss nesten 2 mill i leieinntekter. Oppsummert har vi nå privat og i firma eiendom for ca 46 mill. Vi har tre mill i leieinntekter. Vi har et firma som går så det griner. Men vi har enda ikke gjort det siste avgjørende grepet.. --------- Vi har eget firma, egne ansatte, eiendom for 46 mill, og går absolutt ikke hjemme og subber uten å se folk. Vi kan gjøre det noen dager ja hvis vi vil, men som regel er vi mye mer sosial nå. Både på dagtid (lunsj og trening med andre). Og selvfølgelig møter og oppfølging av firmaet. Møter med håndtverkere osv osv. Hobbyer der vi møter andre ------------ Ikke noe av dette er råd om hvordasn man kommmer dit du mener du er økonomisk. Ikke ett sted har du skrevet om hvordan dere har fåttt det til, du har kun skrevet om at dere har fått det til. Anonymkode: e14a6...76a Jeg kan oppsummere det for deg: 1. Gode utdannelser. Til sammen 4 mastergrader ++ 2. Heftig sparing og nedbetaling av lån for å få råd til utleieboliger 3. Gode kjøp av utleieboliger 4. Oppussing og utvikling av boliger som øker verdi 5. Utskillelse av tomt 6. Starte firma ved siden av jobb 7. Skalere firmaet 8. Si opp jobbene for å satse på firmaet 9. Ansette folk i firmaet som kan jobbe for oss. Summert har dette gitt oss 46 mill i eiendom, der ca 20 mill er formue, 3 mill i leieinntekter og et firma med omsetning på ca 20 mill. Ikke enkelt, men heller ikke umulig. 🤗 Anonymkode: b5d66...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #155 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor mye har dere totalt i lån? Hvor mye koster disse lånene hvert år? Anonymkode: 6a9d0...ec7 Har 16 mill privat, og ca 10 mill i firma. Har ikke tallene i hodet, men går litt i pluss i året i ren cashflow. Medregnet avdrag går vi godt i pluss. Anonymkode: b5d66...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #156 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ville ikke holdt på med mange leiligheter til utleie, da blir det fort like mye jobb som jobb. Synes det er nok jobb å føre budsjett for x antall bankkonti, siden bare 2 mill er sikret på hver. Den summen blir sannsynligvis enda mye lavere om vi kommer med i EU. Anonymkode: fdd39...f2d Merker ikke så mye til at det er så mye jobb. Husker ikke sist jeg snakket med en av leietakerne. Skriver ett års kontrakter og de fleste bor lenger enn det. Leier inn vaktmester ved behov og alt av betaling, kontrakter, standard meldinger osv er automatisert. Anonymkode: b5d66...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #157 Del Skrevet 19. mars Det sier jo seg selv at om man starter et firma som blir vellykket, så kan man tjene mye penger på fet. Såppass skjønner jo folk. Både IKEA, Telenor, lakseoppdrettere, klesbutikker, Facebook, TikTok osv har jo startet et sted. Nå er jo dette store firmaer, men det finnes mange små firmaer som det går godt med også. Det er jo ikke noe spesielt og nytt med det. At man videre investerer de pengene man har, er jo også vanlig. Det folk ikke får vite her, er hva slags firma, utdannelse og sånn dere har. Dette her kunne jo vært historien til en hvilken som helst liten/ mellomstor bedrift i Norge. Anonymkode: e63b8...fc7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #158 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det sier jo seg selv at om man starter et firma som blir vellykket, så kan man tjene mye penger på fet. Såppass skjønner jo folk. Både IKEA, Telenor, lakseoppdrettere, klesbutikker, Facebook, TikTok osv har jo startet et sted. Nå er jo dette store firmaer, men det finnes mange små firmaer som det går godt med også. Det er jo ikke noe spesielt og nytt med det. At man videre investerer de pengene man har, er jo også vanlig. Det folk ikke får vite her, er hva slags firma, utdannelse og sånn dere har. Dette her kunne jo vært historien til en hvilken som helst liten/ mellomstor bedrift i Norge. Anonymkode: e63b8...fc7 Det kan det nok. Og det er jo ikke det tråden egentlig handlet om heller. Jeg spurte vel opprinnelig om folk ville ha hatt en slik hverdag, og det var det mange som ikke ville. Det er jo fint😊 Det er mange måter å oppnå økonomisk uavhengighet på. Fortalte litt om vår reise fordi det var mange spørsmål, men det er jo bare en av mange veier. Er nok mange som har gjort det både raskere og bedre enn oss. Også hadde vi nok avslørt vår identitet hvis vi sa noe om bransje og utdanning, så det gjør jeg ikke. Man kan vel lykkes i de fleste bransjer, og det viktigste er vel at man driver med noe man er kvalifisert til og dyktig innen. Anonymkode: b5d66...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Praised_be Skrevet 19. mars #159 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 11.33): Ja, dette er en skrytetråd 😂 Vi har jobbet mot dette de siste 5 årene. Den første millionen var seig, men så gikk det fortere og fortere. Nå får vi penger inn med veldig lite jobb. Alt i alt var dette mye enklere å få til enn vi hadde trodd. Alle kan klare det hvis de vil. Vi gjorde det med dårlig betalte jobber. Nå ser hverdagen vår slik ut: 7-7.30, stå opp og gjøre ungene klar for skole. 8.30- ungene er av gårde og meg og mannen har morgenkaffe. Er det sol tar vi den i hagen. Vi planlegger dagen. 9-11 ca. Vi jobber litt, svarer på E-poster og har kanskje et møte med samarbeidspartnerne våre. Vi jobber fordi vi syns det er kjekt, og vi bobler over av ideer og prosjekter. 11-13 lunsj og trening/ tur. Noen ganger med andre, andre ganger bare meg og mannen. Noen ganger blir det yoga, andre ganger blir det 2 timers løping, så det varierer. Kl 13-14: ofte sex, så tar vi i mot eldste som kommer fra skole. Setter på middag hvis vi skal ha noe som tar litt tid. Jobber kanskje en time til. Fri i alle helger og ferier. Har passive og semipassive inntekter. Elsker dette livet, og det var sååå verdt all den harde jobbingen og sparingen til nå. Savner på ingen måte hamsterhjulet som vi har vært i alle år. Helt ærlig, ville du ha hatt et slikt liv hvis du kunne? Anonymkode: b5d66...1c2 Høres deilig ut! På samme tid så elsker jeg å jobbe 🤭 men dere kan jo gjøre litt som dere vil da eller gjøre litt hobby jobb. nei, må si det høres deilig ut! Vel fortjent! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #160 Del Skrevet 19. mars Trodde poenget med fire var at man skulle slippe å jobbe, samt kunne reise rundt i verden på den passive inntekten. Dere jobber jo og er hjemme? Anonymkode: 9a058...872 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå