AnonymBruker Skrevet 16. mars #121 Del Skrevet 16. mars Jeg ville nå i byttet nå når jeg har barn. Men når barna ble en større ser jeg ikke helt poenget lenger. Anonymkode: 1b8fd...0b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #122 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 11.33): Ja, dette er en skrytetråd 😂 Vi har jobbet mot dette de siste 5 årene. Den første millionen var seig, men så gikk det fortere og fortere. Nå får vi penger inn med veldig lite jobb. Alt i alt var dette mye enklere å få til enn vi hadde trodd. Alle kan klare det hvis de vil. Vi gjorde det med dårlig betalte jobber. Nå ser hverdagen vår slik ut: 7-7.30, stå opp og gjøre ungene klar for skole. 8.30- ungene er av gårde og meg og mannen har morgenkaffe. Er det sol tar vi den i hagen. Vi planlegger dagen. 9-11 ca. Vi jobber litt, svarer på E-poster og har kanskje et møte med samarbeidspartnerne våre. Vi jobber fordi vi syns det er kjekt, og vi bobler over av ideer og prosjekter. 11-13 lunsj og trening/ tur. Noen ganger med andre, andre ganger bare meg og mannen. Noen ganger blir det yoga, andre ganger blir det 2 timers løping, så det varierer. Kl 13-14: ofte sex, så tar vi i mot eldste som kommer fra skole. Setter på middag hvis vi skal ha noe som tar litt tid. Jobber kanskje en time til. Fri i alle helger og ferier. Har passive og semipassive inntekter. Elsker dette livet, og det var sååå verdt all den harde jobbingen og sparingen til nå. Savner på ingen måte hamsterhjulet som vi har vært i alle år. Helt ærlig, ville du ha hatt et slikt liv hvis du kunne? Anonymkode: b5d66...1c2 Helt ærlig? Nei… Jobber som barnehagelærer og elsker det! Hadde klikket av å gå hjemme, iallfall med en mann/samboer. Anonymkode: b2e30...5f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #123 Del Skrevet 16. mars Nei, jeg ønsker meg ikke et sånt liv. Vi har etter god investering og mange år med yrkeslivet bak oss, en god og stabil økonomi. Jeg liker å jobbe, jeg liker arbeidslivet og mine kollegaer. Jeg har behov for egentid. Jeg er glad i mannen, men ønsker ikke å tilbringe all min tid med han. Det har jeg ikke behov for. Etter over 25 år sammen, har jeg overhode ingen interesse av sex hver dag. For meg er kvalitetstid viktigere en kvantitetstid og for å få til en god kvalitet i samlivet, må det være en balanse. Vi er i den situasjonen nå at 3 av 4 barn har flyttet ut og klarer seg selv. Vi har mye tid til hverandre. Vi har mye ferietid i jobbene våre og vi er glade i å reise. Det blir prioritert når vi har ferietid, setter ekstra pris på det, etter en tøff arbeidsperiode. Anonymkode: 3d8ce...545 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #124 Del Skrevet 16. mars Jeg var sykemeldt i jobben min i 9 mnd. Ikke spesielt syk,men kunne ikke være i min jobb. Det som forandret seg mest,var at alle dager ble like. Jeg pleier å glede meg når helgen kommer for da er man sliten/lei etter arbeidsuka. Den gleden ble helt borte. Jeg har en veldig sosial jobb med mange kolleger og det ble så tomt uten. Alle impulsene og alt det sosiale som man får når det er et stort aldersspenn blant kolleger ble et stort savn. Jeg jobber full stilling,men har fortsatt tid til lunsj,barn etc. Så er liv uten særlig struktur er ikke noe for meg ihvertfall. Anonymkode: 79c65...a1e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 16. mars #125 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 11.33): Ja, dette er en skrytetråd 😂 Vi har jobbet mot dette de siste 5 årene. Den første millionen var seig, men så gikk det fortere og fortere. Nå får vi penger inn med veldig lite jobb. Alt i alt var dette mye enklere å få til enn vi hadde trodd. Alle kan klare det hvis de vil. Vi gjorde det med dårlig betalte jobber. Nå ser hverdagen vår slik ut: 7-7.30, stå opp og gjøre ungene klar for skole. 8.30- ungene er av gårde og meg og mannen har morgenkaffe. Er det sol tar vi den i hagen. Vi planlegger dagen. 9-11 ca. Vi jobber litt, svarer på E-poster og har kanskje et møte med samarbeidspartnerne våre. Vi jobber fordi vi syns det er kjekt, og vi bobler over av ideer og prosjekter. 11-13 lunsj og trening/ tur. Noen ganger med andre, andre ganger bare meg og mannen. Noen ganger blir det yoga, andre ganger blir det 2 timers løping, så det varierer. Kl 13-14: ofte sex, så tar vi i mot eldste som kommer fra skole. Setter på middag hvis vi skal ha noe som tar litt tid. Jobber kanskje en time til. Fri i alle helger og ferier. Har passive og semipassive inntekter. Elsker dette livet, og det var sååå verdt all den harde jobbingen og sparingen til nå. Savner på ingen måte hamsterhjulet som vi har vært i alle år. Helt ærlig, ville du ha hatt et slikt liv hvis du kunne? Anonymkode: b5d66...1c2 Er det nå du skal begynne å selge folk noe? 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #126 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå skriver vel de fleste at vårt liv er deres verste mareritt da, så de er jo åpenbart ikke spesielt misunnelige. Anonymkode: b5d66...1c2 Ja, men jeg tror at TS forventet at mange skulle være misunnelig og se litt opp til henne, at mange skulle svare "åååja, skulle gjerne hatt det sånn" og "ååååh, det høres ut som drømmen". Som jeg sa tidligere, så høres dette livet enormt kjedelig ut. Fredagens høydepunkt var spise lunsj med mor og gå lang tur. WOHO, liksom. Fint at de har funnet noe som de trives med, men det er noe med å forstå at folk er forskjellige. Hva en selv trakter etter, betyr det ikke at alle andre trakter etter. Anonymkode: d1a04...c61 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #127 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, men jeg tror at TS forventet at mange skulle være misunnelig og se litt opp til henne, at mange skulle svare "åååja, skulle gjerne hatt det sånn" og "ååååh, det høres ut som drømmen". Som jeg sa tidligere, så høres dette livet enormt kjedelig ut. Fredagens høydepunkt var spise lunsj med mor og gå lang tur. WOHO, liksom. Fint at de har funnet noe som de trives med, men det er noe med å forstå at folk er forskjellige. Hva en selv trakter etter, betyr det ikke at alle andre trakter etter. Anonymkode: d1a04...c61 Jeg har en mistanke om at TS innerst inne ikke er så fornøyd selv heller, og at denne tråden var ment som en slags bekreftelse til seg selv om at hu lever et liv andre misunner. Noe mange av oss absolutt ikke gjør, så det slo vel en smule feil 😅 Anonymkode: 426d7...f4c 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #128 Del Skrevet 16. mars Så mange misunnelige og mistenksomme folk! Viktigere å ta ts i løgn enn å svare på problemstillingen. Tragikomisk! Anonymkode: 98b74...00e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 16. mars #129 Del Skrevet 16. mars Jeg hadde dødd på meg av å gå hjemme hele dagen. Og leve på mannen hele dagen hadde også vært ganske uaktuelt 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #130 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, men jeg tror at TS forventet at mange skulle være misunnelig og se litt opp til henne, at mange skulle svare "åååja, skulle gjerne hatt det sånn" og "ååååh, det høres ut som drømmen". Som jeg sa tidligere, så høres dette livet enormt kjedelig ut. Fredagens høydepunkt var spise lunsj med mor og gå lang tur. WOHO, liksom. Fint at de har funnet noe som de trives med, men det er noe med å forstå at folk er forskjellige. Hva en selv trakter etter, betyr det ikke at alle andre trakter etter. Anonymkode: d1a04...c61 Så livet er å stampe på jobb dag ut og dag inn? Leve et sakte liv og leve l nuet er sunt, skal jeg fortelle deg. Anonymkode: 98b74...00e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #131 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Så livet er å stampe på jobb dag ut og dag inn? Leve et sakte liv og leve l nuet er sunt, skal jeg fortelle deg. Anonymkode: 98b74...00e Jeg er veldig fornøyd med hva jeg driver med ja Det er riktig for meg. Og TS spurte oss om vi ville hatt en liv som hun, dersom vi kunne. Det er en måte å fiske etter komplimenter. Anonymkode: d1a04...c61 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #132 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har en mistanke om at TS innerst inne ikke er så fornøyd selv heller, og at denne tråden var ment som en slags bekreftelse til seg selv om at hu lever et liv andre misunner. Noe mange av oss absolutt ikke gjør, så det slo vel en smule feil 😅 Anonymkode: 426d7...f4c Jeg er veldig fornøyd. Type sånn klype meg i armen følelse hver morgen. Men hvis jeg skulle begynne å savne å jobbe med noe annet, så kan jeg jo bare gjøre det. Har mastergrad, lang erfaring og tillegg til arbeidserfaring masse erfaring med å stable et firma på beina fra 0-20 mill + erfaring fra eiendom, utleie, air Bnb, boligstyling, renovering, tomteadskillelse osv. Så tror jeg får meg jobb altså. 🫣 Anonymkode: b5d66...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #133 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har en mistanke om at TS innerst inne ikke er så fornøyd selv heller, og at denne tråden var ment som en slags bekreftelse til seg selv om at hu lever et liv andre misunner. Noe mange av oss absolutt ikke gjør, så det slo vel en smule feil 😅 Anonymkode: 426d7...f4c Jeg skal innrømme at jeg har tenkt tanken selv. De som er fornøyd har en tendens til å være fornøyd og har ikke noe behov for å fremheve seg selv på denne måten med å lage en "skrytetråd" ☺️ Anonymkode: d1a04...c61 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #134 Del Skrevet 16. mars Jeg skulle, i motsetning til mange her, gjerne "gått hjemme" uten å behøve å jobbe hele dagen, og håper å kunne bli finansielt uavhengig selv, slik at jeg kan pensjonere meg tidlig. Jeg har såpass mange hobbyer og planer at jeg nok ikke hadde kjedet meg. Men, og her kommer et stort men, det høres ikke ut som det er det TS har gjort? Det er mannen hennes som har startet firma, og nå jobber hun der. Det er sikkert koselig det, men det er jo ikke å ha fri og kunne gjøre hva man vil. Anonymkode: 43b98...16c 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #135 Del Skrevet 16. mars Spørs jo hva den jobben før og etter går ut på? Anonymkode: e90ad...54f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #136 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg skulle, i motsetning til mange her, gjerne "gått hjemme" uten å behøve å jobbe hele dagen, og håper å kunne bli finansielt uavhengig selv, slik at jeg kan pensjonere meg tidlig. Jeg har såpass mange hobbyer og planer at jeg nok ikke hadde kjedet meg. Men, og her kommer et stort men, det høres ikke ut som det er det TS har gjort? Det er mannen hennes som har startet firma, og nå jobber hun der. Det er sikkert koselig det, men det er jo ikke å ha fri og kunne gjøre hva man vil. Anonymkode: 43b98...16c Det er vårt firma. Startet i ekteskapet. Han jobbet der i starten ja, men det var et bevisst og gjennomtenkt valg. Vi har bidratt på ulike måter, men firmaet er begge sitt. Og alt vi gjør i firmaet nå er felles. 😊 Anonymkode: b5d66...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #137 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vil ikke avsløre hvem vi er nei, så det kan jeg ikke si. Er mange mange firma her i Norge som omsetter for lignende beløp. Anonymkode: b5d66...1c2 Det er jo ganske relevant for de som er nysgjerrige på hvordan dere har fått det til. Du røper jo ikke hvem dere er hvis du skriver litt generelt om hva slags firma. Er det lakseoppdrett, klesindustri, regnskap eller reklamefirma eller hva er det liksom? Anonymkode: e63b8...fc7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #138 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skulle, i motsetning til mange her, gjerne "gått hjemme" uten å behøve å jobbe hele dagen, og håper å kunne bli finansielt uavhengig selv, slik at jeg kan pensjonere meg tidlig. Jeg har såpass mange hobbyer og planer at jeg nok ikke hadde kjedet meg. Men, og her kommer et stort men, det høres ikke ut som det er det TS har gjort? Det er mannen hennes som har startet firma, og nå jobber hun der. Det er sikkert koselig det, men det er jo ikke å ha fri og kunne gjøre hva man vil. Anonymkode: 43b98...16c Ja, jeg kunne også tenkt meg å ha mer fritid og mer penger. Men jeg tenker at skal man få det til må man også ha en klype flaks. Man må ha nok tid, ting må skje til riktig tidspunkt, man må ha riktig bakgrunn og kompetanse og kjenne de riktige folka, og man kan ikke gi opp selv om ting går nedover. Det er ikke alle som har tid eller råd til "nedgangsperioder". Og ikke alle har selvtilliten til det. Det blir litt som 12-åringer som går rundt og sier de trenger ikke gå på skolen, fordi de skal bli berømte youtubere. Nei, alle kan faktisk ikke bli det, selv om det for enkelte faktisk kan være et realistisk mål. Jeg har bl.a fulgt med en del på Pewdiepie, og det er interessant å høre på hans historie. Han droppet faktisk ut av studier og jobbet i pølsebod. Spilte inn videoer hjemme på gutterommet og hadde få følgere i starten. Nå er han multimillionær. Det betyr ikke at hvemsomhelst bare kan gå og droppe studiene eller si opp jobben og begynne å legge ut videoer. Her er det nok mye som har skjedd på riktig tidspunkt, og mye flaks. Og en som har vært flink til å finne ut av hva følgerne hans liker. Jeg vet også om mange som har prøvd seg på firmaer, tv-program, prøve å bli youtuber eller influenser osv. Men veldig mange får det ikke til. Det må liksom klaffe perfekt. Fint for de som får det til, men for oss "dødelige" er det ikke så lett. Anonymkode: e63b8...fc7 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars #139 Del Skrevet 17. mars AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 7.46): Ja, kan ta litt til: 2020: Vi sparer, betaler ned på lånet. Mannen sin ekstrajobb er et enkeltpersonforetak som bygger på all utdanningen han nå har. Det er covid og han blir permittert fra sin opprinnelige jobb. Det gir ham muligheten til å jobbe videre med firmaet sitt. Inntektene stiger, og på slutten av 2020 får han inn 100 000 i mnd på dette. 2021: Vi har levd på minimum hele veien, og vi har nå betalt ned lånet til ca 2,2 mill. Vi har i tillegg klart å spare opp 1 mill på konto. Mannen er ikke permittert lenger, og jobber dobbelt. Han jobber hver kveld etter ungene er lagt, og hver helg noen timer. 2022: Nå begynner det å skje ting. Vi har nå nok sikkerhet og nok inntekt (3 jobber enda) til å kjøpe et nytt oppussingsobjekt. Dette skal bli vårt nye hjem. Vi går i gang med oppussing både i den gamle rønna vår, og i nye huset. Vi lager utleiedel i nye huset. Og vi utvider hybelen i gamle huset ved å innrede boder og fyrrom om til boareale. Vi sitter nå med 2 hus, og tre utleiedeler. Men det koster. Etter endt oppussing sitter vi med totalt 11 millioner i lån. Vi får nye takster på husene som blir satt til 18 mill samlet. Og vi har 40000 i inntekt på leilighetene i mnd. Etter sommeren 2022 sier mannen opp jobben sin for å satse på enkeltpersonforetaket sitt. Inntekten hans stiger umiddelbart til mellom 250 000 og 300 000 i mnd. 2023: Mannen drar inn ca 3 mill på firmaet. Vi får inn 480000 på utleie, + min jobb som er ca 600 000. Altså litt over 4 mill totalt brutto. Vi kjøper vår første tv, og drar på vår første ferie, men sparer ellers alt vi klarer. Det bygger seg fort opp endel penger i fond. Vi får delt av en tomt på huset vi kjøpte i 2016. Denne blir taksert til 4 mill, og vi har nå eiendomsverdier for 22 mill, og lån på 11 mill.. 2024: Jeg sier opp jobben min, og mannen gjør om firmaet til et AS. Jeg blir ansatt der. Omsetningen stiger som følge av at vi nå er to, vi har nå såpass inntekt og egenkapital at vi får kjøpt oss et hus til. Vi gjør et knallkjøp og får kjøpt et hus med to leiligheter 1,2 mill under takst, til 5,8 mill. Etter litt kjærlighet får vi fort en ny takst på 7 mill. Nye huset gir oss formidable 700 000 i leieinntekter. I tillegg sparer vi egenkapital i firmaet. Før sommeren 2024 har vi nå eiendom privat til 29 mill, og lån på 16 mill. Vi har private leieinntekter på nesten 1,2 mill. Vi gjør flere ting i 2024: vi tar på oss å forvalte et par andre leiligheter på Air BNB, og får inn litt på det. I oktober gjør vi vårt første eiendomskjøp i As. Vi går off market og får kjøpt en leilighet med 2 soverom til 5 mill. 1 mill under takst. Vi lager et tredje soverom, og får ny takst på 6,5 mill. Dette gir oss sammen med oppspart kapital raskt mulighet til å kjøpe en bygård til 10 mill. Denne kjøper vi i desember, i ett steindødt marked. Vi har nå eiendom for 16,5 mill i firma, 5 utleiedeler som gir oss nesten 2 mill i leieinntekter. Oppsummert har vi nå privat og i firma eiendom for ca 46 mill. Vi har tre mill i leieinntekter. Vi har et firma som går så det griner. Men vi har enda ikke gjort det siste avgjørende grepet.. Anonymkode: b5d66...1c2 Dette var veldig inspirerende! Vil du fortelle hvilken bransje dere er i? Anonymkode: 2ff12...257 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars #140 Del Skrevet 18. mars Er det youtube han/dere driver med? Anonymkode: d909d...b15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå