Gå til innhold

Vårt liv som FIRE - ville du ha byttet hvis du kunne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 10.30):

Da vil jeg i hvert fall ikke bytte 😅

Anonymkode: 426d7...f4c

Ekspander  

Det må jo være noe sånt. Enten influenser, youtuber, eller noe ala aksjer, bitcoin e.l. Siden firmaet ble startet under korona, så må det være noe man bare kan drive via internett. Han startet vel neppe opp en ny dagligvarekjede liksom. 

Anonymkode: e63b8...fc7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ts. Du skriver tidligere at dere har igjen en mill hver måned etter at dere har betalt faste utgifter. 

Er det lønn fra firma til mannen din? Tar dere fa ut 500.000 i lønn hver måned? 

Hvorfor? Har han ikke utgifter i firma. Har dere så mye utgifter privat nå at dere er nødt til å ta ut en million i lønn hver måned? 

Anonymkode: 99ded...8f5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 10.44):

Ts. Du skriver tidligere at dere har igjen en mill hver måned etter at dere har betalt faste utgifter. 

Hvorfor? Har han ikke utgifter i firma. Har dere så mye utgifter privat nå at dere er nødt til å ta ut en million i lønn hver måned? 

Ekspander  

Burde vel heller investert pengene 

Anonymkode: 6f29d...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Historien henger ikke på greip. 

Anonymkode: 88768...bb5

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Virker ikke som TS forstår forskjellen på omsetning og resultat.

Anonymkode: 9304c...ce0

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 10.33):

Ja, dette er en skrytetråd 😂

Vi har jobbet mot dette de siste 5 årene. Den første millionen var seig, men så gikk det fortere og fortere. Nå får vi penger inn med veldig lite jobb. Alt i alt var dette mye enklere å få til enn vi hadde trodd. Alle kan klare det hvis de vil. Vi gjorde det med dårlig betalte jobber. 

Anonymkode: b5d66...1c2

Ekspander  

Hvordan gjorde dere det? Helt konkret? 

Der er mye mer intressant enn hvordan dagen din ser ut. 

Anonymkode: e14a6...76a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 11.00):

Hvordan gjorde dere det? Helt konkret? 

Der er mye mer intressant enn hvordan dagen din ser ut. 

Anonymkode: e14a6...76a

Ekspander  

Har beskrevet litt i tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 10.50):

Burde vel heller investert pengene 

Anonymkode: 6f29d...446

Ekspander  

Eventuelt latt det stå i firma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 10.55):

Virker ikke som TS forstår forskjellen på omsetning og resultat.

Anonymkode: 9304c...ce0

Ekspander  

Takk for omtanken, men det forstår jeg fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 10.33):

Ja, dette er en skrytetråd 😂

Vi har jobbet mot dette de siste 5 årene. Den første millionen var seig, men så gikk det fortere og fortere. Nå får vi penger inn med veldig lite jobb. Alt i alt var dette mye enklere å få til enn vi hadde trodd. Alle kan klare det hvis de vil. Vi gjorde det med dårlig betalte jobber. 

Nå ser hverdagen vår slik ut: 7-7.30, stå opp og gjøre ungene klar for skole. 

8.30- ungene er av gårde og meg og mannen har morgenkaffe. Er det sol tar vi den i hagen. Vi planlegger dagen. 

9-11 ca. Vi jobber litt, svarer på E-poster og har kanskje et møte med samarbeidspartnerne våre. Vi jobber fordi vi syns det er kjekt, og vi bobler over av ideer og prosjekter. 11-13 lunsj og trening/ tur. Noen ganger med andre, andre ganger bare meg og mannen. Noen ganger blir det yoga, andre ganger blir det 2 timers løping, så det varierer. 

Kl 13-14: ofte sex, så tar vi i mot eldste som kommer fra skole. Setter på middag hvis vi skal ha noe som tar litt tid. Jobber kanskje en time til. 

Fri i alle helger og ferier. Har passive og semipassive inntekter. 

Elsker dette livet, og det var sååå verdt all den harde jobbingen og sparingen til nå. Savner på ingen måte hamsterhjulet som vi har vært i alle år. Helt ærlig, ville du ha hatt et slikt liv hvis du kunne? 

Ekspander  

Helt ærlig, nei. Jeg er såpass glad i jobben og kollegaene mine og vil se dem hver dag. For mye fritid er ikke noe for meg. Men flott at dere lever livet dere ønsker 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 10.44):

Ekspander  

Nei, som skrevet tar vi ut 200 000 i lønn samlet. Resultatet til firmaet er ca 12 mill per dags dato. Resten av pengene investeres videre, i firmaet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 10.39):

Det må jo være noe sånt. Enten influenser, youtuber, eller noe ala aksjer, bitcoin e.l. Siden firmaet ble startet under korona, så må det være noe man bare kan drive via internett. Han startet vel neppe opp en ny dagligvarekjede liksom. 

Ekspander  

Dere konkluderer med at en topp utdannet mann, en mann med mer utdanning enn 99,9 prosent av befolkningen driver med YouTube eller som influenser. Ok 😂 

Aksjer har vi litt av, lar ikke bare overskuddet stå på konto. Men det tar jo virkelig null tid så lenge man ikke driver med daytrading. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Å være SÅ besatt av penger høres jo helt hjernevasket ut. Hva slags gleder, mål og mening har dere i livet som ikke er relatert til penger?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 11.08):

Dere konkluderer med at en topp utdannet mann, en mann med mer utdanning enn 99,9 prosent av befolkningen driver med YouTube eller som influenser. Ok 😂 

Aksjer har vi litt av, lar ikke bare overskuddet stå på konto. Men det tar jo virkelig null tid så lenge man ikke driver med daytrading. 

Ekspander  

Men du sier jo ikke hva slags firma det er eller hvilken utdannelse han har. Det må jo være et relativt kjent firma siden dere tjener så mye?

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 11.09):

Å være SÅ besatt av penger høres jo helt hjernevasket ut. Hva slags gleder, mål og mening har dere i livet som ikke er relatert til penger?

Ekspander  

Masse! Penger er ikke viktig for oss, det er bare et middel for å få mer av de vi virkelig ønsker oss, som er mer tid til de som betyr noe. Ting betyr ingenting. Kjøper fremdeles nesten alt brukt. Og shopper minimalt. 

Tid med familie og barn er det viktigste. Og vi har mange vennskap som er viktig for oss. Nå kan vi reise på turer med flere av de, for vi er ikke lenger nødt til å forholde oss til 5 ukers ferie. Tid har vi fått mer av nå. 💜 Nå til helgen tar vi langhelg på fjellet med et vennepar. På fredag spiste jeg lunsj i byen med min mor, før vi gikk en lang tur sammen. Det hadde jeg aldri tid til før. Vi har også flere dyr i familien. Vurderer å skaffe oss høner og fisker i hagen.  Og vi har så smått begynt å dyrke litt grønnsaker.

Ellers er vi opptatt av trening og kosthold. Setter helse høyt. Løper maraton, trener styrke bl.a. Følger ungene tett på aktiviteter, og har endelig tid til å være trener på ene aktiviteten. Jeg er også FAU representant, det var uaktuelt før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobbet dere kjempemasse mens barna var små for å så leve som pensjonister mens barna fortsatt er ganske små? Det hadde jeg ikke prioritert, men interessant

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 11.21):

Men du sier jo ikke hva slags firma det er eller hvilken utdannelse han har. Det må jo være et relativt kjent firma siden dere tjener så mye?

Ekspander  

Vil ikke avsløre hvem vi er nei, så det kan jeg ikke si. Er mange mange firma her i Norge som omsetter for lignende beløp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 10.57):

Så lenge dere er fornøyde, og synes det er givende så er det det som betyr noe. Jeg har det jeg trenger og klarer meg, så jeg er fornøyd med det.

Hva er poenget med å kringkaste dette?

Er det bare for å lage kvalm eller noe sånt? 

Er det inntrykket jeg får.

Spørsmålene kommer av nysgjerrighet.

Anonymkode: abbb2...a75

Ekspander  

For noen er den største nytelsen de kan oppleve å se misunnelsen i andre sine øyne, bedre enn orgasme.

Anonymkode: 7da68...71f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 16.3.2025 den 11.32):

For noen er den største nytelsen de kan oppleve å se misunnelsen i andre sine øyne, bedre enn orgasme.

Anonymkode: 7da68...71f

Ekspander  

Nå skriver vel de fleste at vårt liv er deres verste mareritt da, så de er jo åpenbart ikke spesielt misunnelige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...