AnonymBruker Skrevet 16. mars #61 Del Skrevet 16. mars På slutten der, så har dere tre millioner i inntekt på utleie, antar det er i året? Det skal vel dekke rentekostnader (og lån) på alle lånene? Hvor mye kan man da ta ut? Anonymkode: 6f29d...446 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #62 Del Skrevet 16. mars Jeg har forøvrig ikke svart på det du spør om. Nei, ville ikke byttet. Elsker jobben min, og for meg fungerer det mye bedre med faste rammer. Kan ikke skryte på meg millioner i måneden, men tjener det man tenker er en god inntekt for folk flest (1,8 mill i året). Har nok fritid og overskudd. Ville heller aldri at jeg eller mannen skulle bodd fra hverandre i småbarnstiden eller ofret så mye tid borte fra barnet på jobb. Tiden med barnet har vært det viktigste, ville ikke ofret det i flere år selv om jeg kunne pensjonert meg i ung alder Anonymkode: 6f29d...446 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #63 Del Skrevet 16. mars Du skriver at eldste kommer hjem fra skolen og at begge er på skolen. Da tolker jeg det slik at yngste er i småskolen og benytter SFO. Hvorfor henter dere ikke yngste tidligere? Dere har jobbet kjemoehardt for å få tid til sex på ettermdidagen fremfor å være med barna? Forøvrig tror jeg det er en trolletråd Anonymkode: f1efd...ace 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #64 Del Skrevet 16. mars Hadde aldri greid å ha flere jobber, småbarn og pusset opp flere hus samtidig. Anonymkode: f1163...fba 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #65 Del Skrevet 16. mars Jeg er faktisk oppriktig glad i jobben min og trives bedre på kontoret enn på hjemmekontor. Så nei, jeg ville ikke hatt et sånt liv. Jeg er ikke opptatt av å trene midt på dagen og kan godt drikke kaffe i solen med kollegaer i løpet av arbeidsdagen. Jeg har tidligere levd litt a la dere, og jeg synes faktisk ikke det var så stas å ikke ha det travelt. Løpeturen midt på dagen var liksom litt kjedelig. Det jeg synes virker fint med livsstilen er å ha en inntekt, som kommer «av seg selv» (altså jeg ved at dere jobber for det), som jeg godt kunne tenke meg ved siden av jobb. Men ikke uten tette og dyktige kollegaer, spennende store prosjekter og en følelse av å gjøre en forskjell for mange (jobber i en NGO). Men jeg synes det er veldig fint at man merker etter og gjør det man selv har bruk for, så jeg håper er blir glade for det. Anonymkode: 37738...b1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #66 Del Skrevet 16. mars Hva slags firma startet mannen din, som gjør at dere tjener 200 000 i mnd? Er det noe aksje/ bitcoin greier? Hørt man kan tjene ganske mye der. Regner med det ikke er salg av hundeshampoo fra stua? Er det ikke mye arbeid med å leie ut så mange leiligheter og hus? Jeg tenker på vedlikehold, inn-utflytning og utleie, om det skjer noe osv. Eller ansetter dere vaktmester og meglere? Anonymkode: e63b8...fc7 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #67 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 11.33): Ja, dette er en skrytetråd 😂 Vi har jobbet mot dette de siste 5 årene. Den første millionen var seig, men så gikk det fortere og fortere. Nå får vi penger inn med veldig lite jobb. Alt i alt var dette mye enklere å få til enn vi hadde trodd. Alle kan klare det hvis de vil. Vi gjorde det med dårlig betalte jobber. Nå ser hverdagen vår slik ut: 7-7.30, stå opp og gjøre ungene klar for skole. 8.30- ungene er av gårde og meg og mannen har morgenkaffe. Er det sol tar vi den i hagen. Vi planlegger dagen. 9-11 ca. Vi jobber litt, svarer på E-poster og har kanskje et møte med samarbeidspartnerne våre. Vi jobber fordi vi syns det er kjekt, og vi bobler over av ideer og prosjekter. 11-13 lunsj og trening/ tur. Noen ganger med andre, andre ganger bare meg og mannen. Noen ganger blir det yoga, andre ganger blir det 2 timers løping, så det varierer. Kl 13-14: ofte sex, så tar vi i mot eldste som kommer fra skole. Setter på middag hvis vi skal ha noe som tar litt tid. Jobber kanskje en time til. Fri i alle helger og ferier. Har passive og semipassive inntekter. Elsker dette livet, og det var sååå verdt all den harde jobbingen og sparingen til nå. Savner på ingen måte hamsterhjulet som vi har vært i alle år. Helt ærlig, ville du ha hatt et slikt liv hvis du kunne? Anonymkode: b5d66...1c2 Dette ligner på løgnhistoriene det finnes flust av på internett. Det er stort sett ingenting som heter passiv inntekt. Dette er i verste fall løgn, i beste fall ønsketenkning. Til alle andre: ikke la dere lure av skjult reklame for enda en mlm-virksomhet. Anonymkode: e20cc...640 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #68 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva slags firma startet mannen din, som gjør at dere tjener 200 000 i mnd? Er det noe aksje/ bitcoin greier? Hørt man kan tjene ganske mye der. Regner med det ikke er salg av hundeshampoo fra stua? Er det ikke mye arbeid med å leie ut så mange leiligheter og hus? Jeg tenker på vedlikehold, inn-utflytning og utleie, om det skjer noe osv. Eller ansetter dere vaktmester og meglere? Anonymkode: e63b8...fc7 Nå tjener vi jo mye mer enn 200 000 på det. Ser ut som vi kan omsette for 20 mill i 2025. Men han har jo en helt vill utdanningskombinasjon også da, som ingen andre i Norge har. Så den kompetansen er meget ettertraktet. Ang. utleie, så er stikkord automatisering, vaktmester og en god forsikring. Anonymkode: b5d66...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #69 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette ligner på løgnhistoriene det finnes flust av på internett. Det er stort sett ingenting som heter passiv inntekt. Dette er i verste fall løgn, i beste fall ønsketenkning. Til alle andre: ikke la dere lure av skjult reklame for enda en mlm-virksomhet. Anonymkode: e20cc...640 😂 Anonymkode: b5d66...1c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #70 Del Skrevet 16. mars Jeg kunne levd mer enn fint på arven etter mamma og besteforeldrene mine, men det er ikke noe liv for meg å bare gå hjemme og "dasse". Jeg trives veldig godt på jobb, jeg vil at barna mine skal vokse opp med en mamma som jobber og ser verdien i det å jobbe, bidra i samfunnet og ha et liv utenfor husets fire vegger. Jeg liker å ha noe fast å gå til, bruke utdannelsen min, ha kollegaer, utvikle meg mm. Så jeg har faktisk 2 jobber Det er så gøy! Anonymkode: e4580...376 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #71 Del Skrevet 16. mars Jeg vil helst starte for meg selv, men uten penger er ikke det så lett. Hadde jeg sluppet «hamsterhjulet» så ville jeg selvfølgelig det. Ikke slepe seg til en kjedelig jobb med lønn som bare såvidt dekker mat og regninger. I 2025 er alt dyrt så man trenger ofte mer enn bare en vanlig jobb dessverre. Anonymkode: 6bd40...e6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #72 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Du synes det TS beskriver er frihet? For meg høres det ut som et fengsel. Anonymkode: 426d7...f4c For meg høres det ut som frihet,det var derfor jeg skrev det. Anonymkode: 98b74...00e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #73 Del Skrevet 16. mars Så lenge mannen min er på jobb så. Hadde blitt gal av å ha han hjemme 24/7. han har adhd diluks. Klarer ikke å sitte i ro. Sitter han i ro så popper det opp tusen tanker og ideer. Så jeg kjenner jeg blir små rar når han er hjemme med meg. Å klare å henge med på alle ideene og tankene er en kunst i seg selv. Noe jeg har lært meg etter 25 år samvær. Men jeg jobber ikke så mye lenger. Har full lønn men jobber kanskje 30%. Passer meg perfekt. Elsker det. Og barna er ute av redet. Anonymkode: ab0db...864 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #74 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (37 minutter siden): På slutten der, så har dere tre millioner i inntekt på utleie, antar det er i året? Det skal vel dekke rentekostnader (og lån) på alle lånene? Hvor mye kan man da ta ut? Anonymkode: 6f29d...446 Dette er i året ja. Går ikke så mye i pluss nå, men det blir bedre etterhvert som ting blir nedbetalt. Men hvis boligmarkedet stiger 10% så har man fått 4,6 mill i verdisstigning, og det er jo et hyggelig tall 🙂 Anonymkode: b5d66...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #75 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Du skriver at eldste kommer hjem fra skolen og at begge er på skolen. Da tolker jeg det slik at yngste er i småskolen og benytter SFO. Hvorfor henter dere ikke yngste tidligere? Dere har jobbet kjemoehardt for å få tid til sex på ettermdidagen fremfor å være med barna? Forøvrig tror jeg det er en trolletråd Anonymkode: f1efd...ace Minste kan velge selv om hun vil være på SFO. Hun vil som regel være der, men kommer hjem en sjelden gang. Vi bor 300 meter unna skolen, så hun kan gå selv. Anonymkode: b5d66...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #76 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er i året ja. Går ikke så mye i pluss nå, men det blir bedre etterhvert som ting blir nedbetalt. Men hvis boligmarkedet stiger 10% så har man fått 4,6 mill i verdisstigning, og det er jo et hyggelig tall 🙂 Anonymkode: b5d66...1c2 Absolut fine tall det. Men var litt vanskelig å få tak på hva som er deres inntekter / hva dere tar ut, og hva som er firmaets omsetning? Anonymkode: 6f29d...446 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #77 Del Skrevet 16. mars Kommer inntektene deres fra boligene? For leieinntektene er vel ikke millioner per måned selv om dere har noen enheter? Forstår verdien sitter i selve boligene, men så lenge dere eier og ikke selger med overskudd, er jo verdiene låst? Eller kommer det meste fra mannens firma ved det han jobber? Anonymkode: 6f29d...446 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #78 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kommer inntektene deres fra boligene? For leieinntektene er vel ikke millioner per måned selv om dere har noen enheter? Forstår verdien sitter i selve boligene, men så lenge dere eier og ikke selger med overskudd, er jo verdiene låst? Eller kommer det meste fra mannens firma ved det han jobber? Anonymkode: 6f29d...446 Inntektene kommer hovedsakelig fra det som nå er vårt firma. Eiendom er en hyggelig bigeskjeft 😀 Anonymkode: b5d66...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #79 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Inntektene kommer hovedsakelig fra det som nå er vårt firma. Eiendom er en hyggelig bigeskjeft 😀 Anonymkode: b5d66...1c2 Skjønner. Bare så mye fokus på boligene, at det så ut som om inntekten kom derfra. Hva slags type firma er det? Har dere ansatte som jobber for dere da? Eller kommer inntektene nærmest av seg selv? Spennende å høre om, selv om jeg trives i min faste jobb med de rammene jeg har der ☺️ Anonymkode: 6f29d...446 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #80 Del Skrevet 16. mars Ja jeg kunne tenke meg det livet, men kan ikke tenke meg å måtte streve og spare for å få det til - sette livet på vent. Anonymkode: bd91d...d21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå