Ny Bruker Skrevet 14. mars #41 Del Skrevet 14. mars Hvor mye sitter dere igjen med etter alle månedsutgifter er betalt? De faste og variable utgiftene? Hva unner dere dere med inntekten dere har? Hytter, båt, flere ukers utenlandsopphold, dyre hobbyer, fritid og underholdning tilbarn og voksne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #42 Del Skrevet 14. mars Det høres ut som en klam pensjonisttilværelse, hvor dere konstant er trykt opp i hverandre. Sikkert gøy hvis man ikke setter pris på alenetid. Anonymkode: 246b1...9a9 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #43 Del Skrevet 14. mars Ny Bruker skrev (46 minutter siden): Hvor mye sitter dere igjen med etter alle månedsutgifter er betalt? De faste og variable utgiftene? Hva unner dere dere med inntekten dere har? Hytter, båt, flere ukers utenlandsopphold, dyre hobbyer, fritid og underholdning tilbarn og voksne? Vi sitter igjen med ca 1 mill i mnd. Men de pengene går inn i firmaet. Men tar bare ut 200 000 samlet i lønn i lønn netto. Har utgifter på ca 130 000 privat. Har ikke gjort så mye enda, bare jobbet til nå. Men nå skal vi dra på tur i påsken og i sommer 😊 Også har jeg lyst å begynne å ri igjen, det gjorde jeg før. Mannen dykker. Vi løper også maraton, og er med i en løpeklubb. Så blir litt løp og turer i forbindelse med det. Så skal jeg begynne på tennis tenkte jeg. Og vi gir mye til veldedighet. Anonymkode: b5d66...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #44 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men nå gikk jeg utifra at TS også har venninner eller selvutviklingsprosjekter etc., slikt man gjerne gjør når man frigjør tiden sin. Ja, men det gjør da jeg også på fritiden min. Ts forteller vitterlig at hun tilbringer dagtiden hver hverdag låst til huset, mannen og familiebedriften, og for meg hadde det vært veldig monotont og ufritt. Anonymkode: 40488...b64 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 14. mars #45 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (På 13.3.2025 den 13.19): Hvis vi er lei etter 5-10 år, så kan vi jo alltids bli ansatt igjen. Vi har solide utdanninger, og jobber jo nå også, bare at vi jobber mer på oppgaver og ikke på at det skal være 7,5 t om dagen. Men så bra å høre at mange sitt ultimate drømmeliv er full jobb og kollegaer. Det er jo fantastisk! Jeg har vært fast ansatt i 20 år, og for all del, det var kjekt, men jeg har et rikere liv nå. Det var ikke drømmen min, jeg savnet mer frihet rett og slett. Mer selvstyring over dagene. Til å ikke kjøre ut hvis det er snøstorm, eller til å ta en spontan uke i Italia fordi vi har lyst. Er mer sosial også, både gjennom jobb og privat, så det er ikke noe savn. Anonymkode: b5d66...1c2 Ser du skrev dette innlegget i 13-tiden.. Ikke sex i går altså, eller var dere bare litt kjappe? 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #46 Del Skrevet 14. mars Hvordan få samfunnet til å kollapse av mangel på arbeidskraft 😊 Anonymkode: 9f2b2...75b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #47 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Vi sitter igjen med ca 1 mill i mnd. Men de pengene går inn i firmaet. Men tar bare ut 200 000 samlet i lønn i lønn netto. Har utgifter på ca 130 000 privat. Har ikke gjort så mye enda, bare jobbet til nå. Men nå skal vi dra på tur i påsken og i sommer 😊 Også har jeg lyst å begynne å ri igjen, det gjorde jeg før. Mannen dykker. Vi løper også maraton, og er med i en løpeklubb. Så blir litt løp og turer i forbindelse med det. Så skal jeg begynne på tennis tenkte jeg. Og vi gir mye til veldedighet. Anonymkode: b5d66...1c2 Når skal du fortelle oss detaljene om hvordan dere gikk fra dårlig betalte jobber, til ca 1 mill i måneden på fem år? Anonymkode: 86f8c...f43 15 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 14. mars #48 Del Skrevet 14. mars Bruker ikke energi på å sammenlikne meg ned folk. Trives godt med mitt liv. Godt ekteskap, jeg har en dårlig betalt , men veldig meningsfull jobb og er frivillig i organisasjoner rettet mot trengende. Mannen har lederstilling og tjener veldig bra i et av Norges største selskaper. Har hytte, hun og to biler. Ungene er flytta ut så det nytes litt. Er aktive både med løping og fjellturer. Tror ikke noen tenker om de misunner oss livsstilen som vi har. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #49 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (14 timer siden): Når skal du fortelle oss detaljene om hvordan dere gikk fra dårlig betalte jobber, til ca 1 mill i måneden på fem år? Anonymkode: 86f8c...f43 Tja, jeg kan jo fortelle. Det er noe så kjedelig som hardt arbeid og lite fritid. Samt noen investeringer i utdanning og andre ting. Men ok, her kommer del 1: 2016: Begge har mastergrader, vi har en datter på 1,5 år. Min mann har jobb, jeg måtte si opp min da den ikke går opp med arbeidstider og barnehage. Han jobber også ugunstige tider. For å få ny jobb må jeg ta med datteren min og flytte til en annen by. Her får jeg et vikariat, men på dagtid. Mannen pendler mellom sin jobb og oss. Vi har doble bokostnader da vi bor i hver vår leilighet. . Mannen begynner på sin første videreutdanning ved siden av pendling og jobb. 2017: Jeg får fast jobb i nye byen. Vi er blakk etter doble utgifter, men er så heldig å få låne noen penger privat. (500 000) Med kontrakt og månedlige betalinger med renter. Vi selger unna alt vi kan av møbler og ting av verdi, og klarer å skrape sammen nok EK til å få kjøpt en rønne av et hus til 4.1 mill. Huset kjøpes fordi vi ser muligheter med tomten. Vi har ikke en krone til å pusse opp, så vi bor slik det er. Maler litt bare. Sofa finner vi på dynga, ellers er alt av møbler brukt og gis bort på finn. I kjelleren er det en sliten leilighet som vi leier ut for 6000 i mnd. Vi har doble bokostnader enda. 2018: Vi får barn nummer to. Vi bor fremdeles meget kummerlig, flikker litt her og der, men pusser ikke opp. Ungene må dele rom etterhvert. Mannen får i starten av 2018 endelig jobb i samme by som oss. Leiligheten i gamlebyen legges ut for salg, men det skal bli en lang prosess. Vi har ingen ferie, ingen luksus, ingen tv og fremdeles doble utgifter. 2019: Mannen begynner på videreutdanning nr to ved siden av jobb. Vi får ikke solgt leiligheten, så hverdagene består i jobb, videreutdanning og permisjon med barn. Vi har doble boutgifter hele veien. 2020: vi får endelig solgt leiligheten, og taper all egenkapital vi gikk inn med. Men vi har betalt ned på den hele veien, så det er akkurat nok til å betale ut det private lånet vårt på 500 000. Nå har vi bare et lån å betale på, her skal det spares! I tillegg til videreutdanning nr to begynner nå min mann å ta på seg ekstra jobb ved siden av sin faste jobb. Dette gir oss muligheten til å spare ekstra. Han jobber flere ettermiddager i uken med ekstrajobben. To be continued, hvis jeg gidder…. Anonymkode: b5d66...1c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #50 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tja, jeg kan jo fortelle. Det er noe så kjedelig som hardt arbeid og lite fritid. Samt noen investeringer i utdanning og andre ting. Men ok, her kommer del 1: 2016: Begge har mastergrader, vi har en datter på 1,5 år. Min mann har jobb, jeg måtte si opp min da den ikke går opp med arbeidstider og barnehage. Han jobber også ugunstige tider. For å få ny jobb må jeg ta med datteren min og flytte til en annen by. Her får jeg et vikariat, men på dagtid. Mannen pendler mellom sin jobb og oss. Vi har doble bokostnader da vi bor i hver vår leilighet. . Mannen begynner på sin første videreutdanning ved siden av pendling og jobb. 2017: Jeg får fast jobb i nye byen. Vi er blakk etter doble utgifter, men er så heldig å få låne noen penger privat. (500 000) Med kontrakt og månedlige betalinger med renter. Vi selger unna alt vi kan av møbler og ting av verdi, og klarer å skrape sammen nok EK til å få kjøpt en rønne av et hus til 4.1 mill. Huset kjøpes fordi vi ser muligheter med tomten. Vi har ikke en krone til å pusse opp, så vi bor slik det er. Maler litt bare. Sofa finner vi på dynga, ellers er alt av møbler brukt og gis bort på finn. I kjelleren er det en sliten leilighet som vi leier ut for 6000 i mnd. Vi har doble bokostnader enda. 2018: Vi får barn nummer to. Vi bor fremdeles meget kummerlig, flikker litt her og der, men pusser ikke opp. Ungene må dele rom etterhvert. Mannen får i starten av 2018 endelig jobb i samme by som oss. Leiligheten i gamlebyen legges ut for salg, men det skal bli en lang prosess. Vi har ingen ferie, ingen luksus, ingen tv og fremdeles doble utgifter. 2019: Mannen begynner på videreutdanning nr to ved siden av jobb. Vi får ikke solgt leiligheten, så hverdagene består i jobb, videreutdanning og permisjon med barn. Vi har doble boutgifter hele veien. 2020: vi får endelig solgt leiligheten, og taper all egenkapital vi gikk inn med. Men vi har betalt ned på den hele veien, så det er akkurat nok til å betale ut det private lånet vårt på 500 000. Nå har vi bare et lån å betale på, her skal det spares! I tillegg til videreutdanning nr to begynner nå min mann å ta på seg ekstra jobb ved siden av sin faste jobb. Dette gir oss muligheten til å spare ekstra. Han jobber flere ettermiddager i uken med ekstrajobben. To be continued, hvis jeg gidder…. Anonymkode: b5d66...1c2 Ja, nå er jeg spent... Anonymkode: e63b8...fc7 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #51 Del Skrevet 15. mars Såklart jeg ville hatt et slikt liv! Akkurat nå skjønner jeg ikke hvordan det føles å velge bort frihet mot jobb hvordan det er å trives i en jobb osv. For jeg er langt unna trivsel og lengter kun etter frihet. Anonymkode: 98b74...00e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #52 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tja, jeg kan jo fortelle. Det er noe så kjedelig som hardt arbeid og lite fritid. Samt noen investeringer i utdanning og andre ting. Men ok, her kommer del 1: 2016: Begge har mastergrader, vi har en datter på 1,5 år. Min mann har jobb, jeg måtte si opp min da den ikke går opp med arbeidstider og barnehage. Han jobber også ugunstige tider. For å få ny jobb må jeg ta med datteren min og flytte til en annen by. Her får jeg et vikariat, men på dagtid. Mannen pendler mellom sin jobb og oss. Vi har doble bokostnader da vi bor i hver vår leilighet. . Mannen begynner på sin første videreutdanning ved siden av pendling og jobb. 2017: Jeg får fast jobb i nye byen. Vi er blakk etter doble utgifter, men er så heldig å få låne noen penger privat. (500 000) Med kontrakt og månedlige betalinger med renter. Vi selger unna alt vi kan av møbler og ting av verdi, og klarer å skrape sammen nok EK til å få kjøpt en rønne av et hus til 4.1 mill. Huset kjøpes fordi vi ser muligheter med tomten. Vi har ikke en krone til å pusse opp, så vi bor slik det er. Maler litt bare. Sofa finner vi på dynga, ellers er alt av møbler brukt og gis bort på finn. I kjelleren er det en sliten leilighet som vi leier ut for 6000 i mnd. Vi har doble bokostnader enda. 2018: Vi får barn nummer to. Vi bor fremdeles meget kummerlig, flikker litt her og der, men pusser ikke opp. Ungene må dele rom etterhvert. Mannen får i starten av 2018 endelig jobb i samme by som oss. Leiligheten i gamlebyen legges ut for salg, men det skal bli en lang prosess. Vi har ingen ferie, ingen luksus, ingen tv og fremdeles doble utgifter. 2019: Mannen begynner på videreutdanning nr to ved siden av jobb. Vi får ikke solgt leiligheten, så hverdagene består i jobb, videreutdanning og permisjon med barn. Vi har doble boutgifter hele veien. 2020: vi får endelig solgt leiligheten, og taper all egenkapital vi gikk inn med. Men vi har betalt ned på den hele veien, så det er akkurat nok til å betale ut det private lånet vårt på 500 000. Nå har vi bare et lån å betale på, her skal det spares! I tillegg til videreutdanning nr to begynner nå min mann å ta på seg ekstra jobb ved siden av sin faste jobb. Dette gir oss muligheten til å spare ekstra. Han jobber flere ettermiddager i uken med ekstrajobben. To be continued, hvis jeg gidder…. Anonymkode: b5d66...1c2 Okei, men det er vel de siste fem årene du skrev om? Og de begynner vel der historien foreløpig slutter? Venter på resten... Anonymkode: 86f8c...f43 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #53 Del Skrevet 15. mars For en som meg som nå er luta lei av sykepleieryrket i en alder av 40 år.. Ja, jeg ville uten tvil levd sånn. Det er til tider som å leve i fengsel sånn jeg jobber nå. Arbeidsmiljøet er ikke det beste. Anonymkode: 0983c...ad6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #54 Del Skrevet 15. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tja, jeg kan jo fortelle. Det er noe så kjedelig som hardt arbeid og lite fritid. Samt noen investeringer i utdanning og andre ting. Men ok, her kommer del 1: 2016: Begge har mastergrader, vi har en datter på 1,5 år. Min mann har jobb, jeg måtte si opp min da den ikke går opp med arbeidstider og barnehage. Han jobber også ugunstige tider. For å få ny jobb må jeg ta med datteren min og flytte til en annen by. Her får jeg et vikariat, men på dagtid. Mannen pendler mellom sin jobb og oss. Vi har doble bokostnader da vi bor i hver vår leilighet. . Mannen begynner på sin første videreutdanning ved siden av pendling og jobb. 2017: Jeg får fast jobb i nye byen. Vi er blakk etter doble utgifter, men er så heldig å få låne noen penger privat. (500 000) Med kontrakt og månedlige betalinger med renter. Vi selger unna alt vi kan av møbler og ting av verdi, og klarer å skrape sammen nok EK til å få kjøpt en rønne av et hus til 4.1 mill. Huset kjøpes fordi vi ser muligheter med tomten. Vi har ikke en krone til å pusse opp, så vi bor slik det er. Maler litt bare. Sofa finner vi på dynga, ellers er alt av møbler brukt og gis bort på finn. I kjelleren er det en sliten leilighet som vi leier ut for 6000 i mnd. Vi har doble bokostnader enda. 2018: Vi får barn nummer to. Vi bor fremdeles meget kummerlig, flikker litt her og der, men pusser ikke opp. Ungene må dele rom etterhvert. Mannen får i starten av 2018 endelig jobb i samme by som oss. Leiligheten i gamlebyen legges ut for salg, men det skal bli en lang prosess. Vi har ingen ferie, ingen luksus, ingen tv og fremdeles doble utgifter. 2019: Mannen begynner på videreutdanning nr to ved siden av jobb. Vi får ikke solgt leiligheten, så hverdagene består i jobb, videreutdanning og permisjon med barn. Vi har doble boutgifter hele veien. 2020: vi får endelig solgt leiligheten, og taper all egenkapital vi gikk inn med. Men vi har betalt ned på den hele veien, så det er akkurat nok til å betale ut det private lånet vårt på 500 000. Nå har vi bare et lån å betale på, her skal det spares! I tillegg til videreutdanning nr to begynner nå min mann å ta på seg ekstra jobb ved siden av sin faste jobb. Dette gir oss muligheten til å spare ekstra. Han jobber flere ettermiddager i uken med ekstrajobben. To be continued, hvis jeg gidder…. Anonymkode: b5d66...1c2 Ikke noe her tilsier at dere skal ha inntekter på over 12 millioner i året. Hva i alle dager er det slags videreutdanning som gir en mill i inntekt pr måned? 🤣 Anonymkode: 99ded...8f5 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars #55 Del Skrevet 15. mars For et mareritt å måtte ha sex hver dag! Nei, takke meg til å føle meg litt nyttig på jobb i helsesektoren. Anonymkode: 95514...73f 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #56 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Okei, men det er vel de siste fem årene du skrev om? Og de begynner vel der historien foreløpig slutter? Venter på resten... Anonymkode: 86f8c...f43 Ja, kan ta litt til: 2020: Vi sparer, betaler ned på lånet. Mannen sin ekstrajobb er et enkeltpersonforetak som bygger på all utdanningen han nå har. Det er covid og han blir permittert fra sin opprinnelige jobb. Det gir ham muligheten til å jobbe videre med firmaet sitt. Inntektene stiger, og på slutten av 2020 får han inn 100 000 i mnd på dette. 2021: Vi har levd på minimum hele veien, og vi har nå betalt ned lånet til ca 2,2 mill. Vi har i tillegg klart å spare opp 1 mill på konto. Mannen er ikke permittert lenger, og jobber dobbelt. Han jobber hver kveld etter ungene er lagt, og hver helg noen timer. 2022: Nå begynner det å skje ting. Vi har nå nok sikkerhet og nok inntekt (3 jobber enda) til å kjøpe et nytt oppussingsobjekt. Dette skal bli vårt nye hjem. Vi går i gang med oppussing både i den gamle rønna vår, og i nye huset. Vi lager utleiedel i nye huset. Og vi utvider hybelen i gamle huset ved å innrede boder og fyrrom om til boareale. Vi sitter nå med 2 hus, og tre utleiedeler. Men det koster. Etter endt oppussing sitter vi med totalt 11 millioner i lån. Vi får nye takster på husene som blir satt til 18 mill samlet. Og vi har 40000 i inntekt på leilighetene i mnd. Etter sommeren 2022 sier mannen opp jobben sin for å satse på enkeltpersonforetaket sitt. Inntekten hans stiger umiddelbart til mellom 250 000 og 300 000 i mnd. 2023: Mannen drar inn ca 3 mill på firmaet. Vi får inn 480000 på utleie, + min jobb som er ca 600 000. Altså litt over 4 mill totalt brutto. Vi kjøper vår første tv, og drar på vår første ferie, men sparer ellers alt vi klarer. Det bygger seg fort opp endel penger i fond. Vi får delt av en tomt på huset vi kjøpte i 2016. Denne blir taksert til 4 mill, og vi har nå eiendomsverdier for 22 mill, og lån på 11 mill.. 2024: Jeg sier opp jobben min, og mannen gjør om firmaet til et AS. Jeg blir ansatt der. Omsetningen stiger som følge av at vi nå er to, vi har nå såpass inntekt og egenkapital at vi får kjøpt oss et hus til. Vi gjør et knallkjøp og får kjøpt et hus med to leiligheter 1,2 mill under takst, til 5,8 mill. Etter litt kjærlighet får vi fort en ny takst på 7 mill. Nye huset gir oss formidable 700 000 i leieinntekter. I tillegg sparer vi egenkapital i firmaet. Før sommeren 2024 har vi nå eiendom privat til 29 mill, og lån på 16 mill. Vi har private leieinntekter på nesten 1,2 mill. Vi gjør flere ting i 2024: vi tar på oss å forvalte et par andre leiligheter på Air BNB, og får inn litt på det. I oktober gjør vi vårt første eiendomskjøp i As. Vi går off market og får kjøpt en leilighet med 2 soverom til 5 mill. 1 mill under takst. Vi lager et tredje soverom, og får ny takst på 6,5 mill. Dette gir oss sammen med oppspart kapital raskt mulighet til å kjøpe en bygård til 10 mill. Denne kjøper vi i desember, i ett steindødt marked. Vi har nå eiendom for 16,5 mill i firma, 5 utleiedeler som gir oss nesten 2 mill i leieinntekter. Oppsummert har vi nå privat og i firma eiendom for ca 46 mill. Vi har tre mill i leieinntekter. Vi har et firma som går så det griner. Men vi har enda ikke gjort det siste avgjørende grepet.. Anonymkode: b5d66...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #57 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (23 timer siden): Tja, jeg kan jo fortelle. Det er noe så kjedelig som hardt arbeid og lite fritid. Samt noen investeringer i utdanning og andre ting. Men ok, her kommer del 1: 2016: Begge har mastergrader, vi har en datter på 1,5 år. Min mann har jobb, jeg måtte si opp min da den ikke går opp med arbeidstider og barnehage. Han jobber også ugunstige tider. For å få ny jobb må jeg ta med datteren min og flytte til en annen by. Her får jeg et vikariat, men på dagtid. Mannen pendler mellom sin jobb og oss. Vi har doble bokostnader da vi bor i hver vår leilighet. . Mannen begynner på sin første videreutdanning ved siden av pendling og jobb. 2017: Jeg får fast jobb i nye byen. Vi er blakk etter doble utgifter, men er så heldig å få låne noen penger privat. (500 000) Med kontrakt og månedlige betalinger med renter. Vi selger unna alt vi kan av møbler og ting av verdi, og klarer å skrape sammen nok EK til å få kjøpt en rønne av et hus til 4.1 mill. Huset kjøpes fordi vi ser muligheter med tomten. Vi har ikke en krone til å pusse opp, så vi bor slik det er. Maler litt bare. Sofa finner vi på dynga, ellers er alt av møbler brukt og gis bort på finn. I kjelleren er det en sliten leilighet som vi leier ut for 6000 i mnd. Vi har doble bokostnader enda. 2018: Vi får barn nummer to. Vi bor fremdeles meget kummerlig, flikker litt her og der, men pusser ikke opp. Ungene må dele rom etterhvert. Mannen får i starten av 2018 endelig jobb i samme by som oss. Leiligheten i gamlebyen legges ut for salg, men det skal bli en lang prosess. Vi har ingen ferie, ingen luksus, ingen tv og fremdeles doble utgifter. 2019: Mannen begynner på videreutdanning nr to ved siden av jobb. Vi får ikke solgt leiligheten, så hverdagene består i jobb, videreutdanning og permisjon med barn. Vi har doble boutgifter hele veien. 2020: vi får endelig solgt leiligheten, og taper all egenkapital vi gikk inn med. Men vi har betalt ned på den hele veien, så det er akkurat nok til å betale ut det private lånet vårt på 500 000. Nå har vi bare et lån å betale på, her skal det spares! I tillegg til videreutdanning nr to begynner nå min mann å ta på seg ekstra jobb ved siden av sin faste jobb. Dette gir oss muligheten til å spare ekstra. Han jobber flere ettermiddager i uken med ekstrajobben. To be continued, hvis jeg gidder…. Anonymkode: b5d66...1c2 Også «gidder» du knapt et døgn etterpå. Hva skjer med den rare tonen du har i denne tråden Anonymkode: 70a4e...587 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #58 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (13 timer siden): Såklart jeg ville hatt et slikt liv! Akkurat nå skjønner jeg ikke hvordan det føles å velge bort frihet mot jobb hvordan det er å trives i en jobb osv. For jeg er langt unna trivsel og lengter kun etter frihet. Anonymkode: 98b74...00e Du synes det TS beskriver er frihet? For meg høres det ut som et fengsel. Anonymkode: 426d7...f4c 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #59 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ja, kan ta litt til: 2020: Vi sparer, betaler ned på lånet. Mannen sin ekstrajobb er et enkeltpersonforetak som bygger på all utdanningen han nå har. Det er covid og han blir permittert fra sin opprinnelige jobb. Det gir ham muligheten til å jobbe videre med firmaet sitt. Inntektene stiger, og på slutten av 2020 får han inn 100 000 i mnd på dette. 2021: Vi har levd på minimum hele veien, og vi har nå betalt ned lånet til ca 2,2 mill. Vi har i tillegg klart å spare opp 1 mill på konto. Mannen er ikke permittert lenger, og jobber dobbelt. Han jobber hver kveld etter ungene er lagt, og hver helg noen timer. 2022: Nå begynner det å skje ting. Vi har nå nok sikkerhet og nok inntekt (3 jobber enda) til å kjøpe et nytt oppussingsobjekt. Dette skal bli vårt nye hjem. Vi går i gang med oppussing både i den gamle rønna vår, og i nye huset. Vi lager utleiedel i nye huset. Og vi utvider hybelen i gamle huset ved å innrede boder og fyrrom om til boareale. Vi sitter nå med 2 hus, og tre utleiedeler. Men det koster. Etter endt oppussing sitter vi med totalt 11 millioner i lån. Vi får nye takster på husene som blir satt til 18 mill samlet. Og vi har 40000 i inntekt på leilighetene i mnd. Etter sommeren 2022 sier mannen opp jobben sin for å satse på enkeltpersonforetaket sitt. Inntekten hans stiger umiddelbart til mellom 250 000 og 300 000 i mnd. 2023: Mannen drar inn ca 3 mill på firmaet. Vi får inn 480000 på utleie, + min jobb som er ca 600 000. Altså litt over 4 mill totalt brutto. Vi kjøper vår første tv, og drar på vår første ferie, men sparer ellers alt vi klarer. Det bygger seg fort opp endel penger i fond. Vi får delt av en tomt på huset vi kjøpte i 2016. Denne blir taksert til 4 mill, og vi har nå eiendomsverdier for 22 mill, og lån på 11 mill.. 2024: Jeg sier opp jobben min, og mannen gjør om firmaet til et AS. Jeg blir ansatt der. Omsetningen stiger som følge av at vi nå er to, vi har nå såpass inntekt og egenkapital at vi får kjøpt oss et hus til. Vi gjør et knallkjøp og får kjøpt et hus med to leiligheter 1,2 mill under takst, til 5,8 mill. Etter litt kjærlighet får vi fort en ny takst på 7 mill. Nye huset gir oss formidable 700 000 i leieinntekter. I tillegg sparer vi egenkapital i firmaet. Før sommeren 2024 har vi nå eiendom privat til 29 mill, og lån på 16 mill. Vi har private leieinntekter på nesten 1,2 mill. Vi gjør flere ting i 2024: vi tar på oss å forvalte et par andre leiligheter på Air BNB, og får inn litt på det. I oktober gjør vi vårt første eiendomskjøp i As. Vi går off market og får kjøpt en leilighet med 2 soverom til 5 mill. 1 mill under takst. Vi lager et tredje soverom, og får ny takst på 6,5 mill. Dette gir oss sammen med oppspart kapital raskt mulighet til å kjøpe en bygård til 10 mill. Denne kjøper vi i desember, i ett steindødt marked. Vi har nå eiendom for 16,5 mill i firma, 5 utleiedeler som gir oss nesten 2 mill i leieinntekter. Oppsummert har vi nå privat og i firma eiendom for ca 46 mill. Vi har tre mill i leieinntekter. Vi har et firma som går så det griner. Men vi har enda ikke gjort det siste avgjørende grepet.. Anonymkode: b5d66...1c2 Mulig jeg datt litt av, men underveis der leier dere ut noen få enheter, og drar inn mange millioner i leie inntekter? Hvor dyr husleie er det? Hvor kan man kjøpe billige boliger, og leie ut dyrt? Anonymkode: 6f29d...446 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #60 Del Skrevet 16. mars Jeg tenker litt at en virkelig lykkelig person ikke har behov for bekreftelse fra fremmede på KG. Synes kanskje skrytetråden (som du selv kaller den) fremstiller livet som litt kjedelig for min smak, men så trives jeg såpass godt på jobben og i familien ellers så behovet for endring i ‘fire’ retningen på en måte ikke finnes. Men så klart, om jeg hadde mislikt jobben / hatt en veldig rigid jobb uten fleksibilitet så hadde det helt sikkert fristet. Anonymkode: bddd0...092 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå